اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395051375715797

موادمخدر سالانه 230 هزار نفر را در کشور روانه زندان می‌کند

نقش محوری خانواده ها درکاهش اعتیاد

کد: 1395051375715797

https://goo.gl/gpWQ7r

، تهران , (اخبار رسمی): برخلاف مواد مخدر سنتی که در افغانستان صورت می گیرد،تولید موادمخدر صنعتی در داخل کشور انجام می‌شود.

نقش محوری خانواده ها درکاهش اعتیاد

به گزارش اخبار رسمی  به نقل از روابط عمومی پلیس مبارزه با مواد مخدر،علی مویدی  قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور،خطر موادمخدر صنعتی را جدی و ویران‌کننده ارزیابی و اظهار کرد: قاچاق موادمخدر در کشور ما به‌صورت سازمان یافته و با هدف ضربه زدن به جمهوری اسلامی و مردم ایران صورت می‌گیرد.

وی با طرح این پرسش که زندانی کردن و حصارکشی در مرزها تا چه حد مانع از ورود این مواد خانمان‌سوز به کشور شده است، از پیشگیری به‌عنوان یک راه موثر برای مبارزه با موادمخدر نام برد و افزود: برای مبارزه با موادمخدر و پیشگری از ابتلای به آن باید از ظرفیت‌های عظیم مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکلات استفاده کرد.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، بر استفاده از ظرفیت خانواده‌ها در مبارزه با موادمخدر تاکید کرد و گفت: مبارزه با مواد مخدر باید با رویکردی اجتماعی‌محور دنبال شود و خانواده‌ها به عنوان مهمترین ارکان اجتماعی نقشی محوری در این مبارزه دارند.

مویدی از عزم جدی دولت تدبیر و امید برای مبارزه با این پدیده شوم خبر داد و گفت: رویکرد دولت یازدهم در این مبارزه مبتنی بر پیشگیری است.

وی با اذعان به اینکه روش مبتنی بر پیشگیری، روشی هزینه‌بر و زمانبر است، بر توجه جدی به پیشگیری از شیوع موادمخدر و کارهای فرهنگی تاکید کرد و افزود: نتایج این مبارزه به مرور زمان مشخص می‌شود و در کوتاه‌مدت نتایج حاصله از آن روشن نیست.

سردار مویدی بر بیان اینکه یگانه راه کاهش شیوع این پدیده شوم، کاهش محسوس تقاضاست، افزود: این مهم نیازمند برنامه‌ریزی و برنامه‌های پیشگیرانه است.

وی با طرح این پرسش که آیا با پر کردن زندان‌ها از معتادین و قاچاقچیان توانسته‌ایم از شدت این پدیده کم کنیم، اظهار کرد: بیکاری، فقر، مشکلات اقتصادی و روحی-روانی ارتباطی مستقیم با مصرف مواد مخدر و شیوع آن دارد و لذا علاوه بر رفع این معضلات باید در زمینه آگاهی‌بخشی اقدامات جدی‌تری صورت گیرد.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور موادمخدر صنعتی را محصول گسترش علم و فن‌آوری برشمرد و خاطرنشان کرد: متاسفانه گرایش و ذائقه مصرف افراد در حال تغییر از موادمخدر سنتی به موادمخدر صنعتی است که آسیب‌های ناشی از آن زیانبارتر است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی در مبارزه با موادمخدر از متعهدترین و پیشروترین کشورها است گفت: امروز پلیس ایران از موفق‌ترین پلیس‌های دنیا در مبارزه با موادمخدر است.

وی، از اعتیاد به موادمخدر به مثابه درد مشترک همه کشورها یاد کرد و گفت: نزدیک به 240 میلیون نفر در دنیا امروز با اعتیاد دست و پنجه نرم می‌کنند.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با تمجید از عملکرد پلیس ایران در مبارزه با مواد مخدر از آنها به عنوان متخصص‌ترین پلیس دنیا در مبارزه با سوداگران مرگ یاد کرد و گفت: سالانه قریب230 هزار نفر از معتادین، قاچاقچیان و عوامل مرتبط با آن در ایران دستگیر می‌شوند.

سردار مویدی با اظهار نگرانی از روند رو به رشد اعتیاد در بین زنان و جوانان اظهار کرد: دانشگاه‌ها و مراکز علمی و آموزشی باید برای مبارزه فراگیر با این پدیده خانمان‌سوز به میدان بیایند.

وی با اشاره به نقش مهم دستگاه قضایی در این مبارزه خواستار همکاری بیشتر قوه قضاییه در مبارزه با موادمخدر و پیشگیری از رشد روزافزون اعتیاد به موادمخدر در جامعه ایرانی شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ناجا

این کشور در بیش از دو هزار سال قبل و در دوران سلسله هخامنشیان اولین بنیانگذار سیستم حکومتى گسترده امپراطورى مى باشد. از آنجا که هر حکومتى نیازمند به نظم و امنیت مى‌باشد در نتیجه کشور ما انواع سیستمهاى ایجاد نظم و امنیت را در طى تاریخ مورد آزمایش قرار داده است. اما سیستم نوین ایجاد نظم و امنیت داخلى یعنى سازمان پلیس در ایران به حدود یکصد سال پیش مربوط مى‌‌باشد. شاه قاجار ناصرالدین شاه در سفرهاى سه گانه خود به اروپا و مشاهده پلیس نوین در آن کشورها و با استخدام یک مستشار بلژیکى به نام کنت دو بینو اولین سیستم پلیسى جدید را در ایران پایه گذارى نمود. این پلیس در طى یکصد سال گذشته و تا پیروزى انقلاب اسلامى در بهمن سال 1357 از فراز و نشیبهاى متفاوت برخوردار بوده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | حقوقی و قانون