اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395051677505809

با اقدام به‎موقع نیروهای عملیاتی شرکت گچساران

آتش سوزی خط لوله 42 اینچ دالان مهارشد

کد: 1395051677505809

https://goo.gl/CkTXyN

، تهران , (اخبار رسمی): با اقدام به موقع نیروهای عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران، شعله های آتش خط لوله 42 اینچ آسیب دیده در شهرستان گناوه خاموش شد.

آتش خط لوله 42 اینچ دالان خاموش شد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی  شرکت ملی نفت ایران، بیژن عالی‎پور، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب با اعلام این خبر، گفت: با بستن منبع تغذیه گاز در منطقه دالان و تخلیه خط در بالادست و پایین دست محل حادثه، آتش خط لوله مهار و با اقدامات فنی نیروهای ایمنی، آتش خط لوله 42 اینچ انتقال گاز ساعت 5 بامداد روز شنبه 16 مرداد به طور کامل خاموش شد.

عالی‎پور که در محل حادثه حضور یافته بود، تصریح کرد: در این حادثه سه تن از همکاران عملیاتی و حراستی شاغل در محل، دچار سوختگی و جراحات ناشی از انفجار شده اند که به سرعت به بیمارستان سوانح و سوختگی گناوه منتقل شده و در حال مداوا هستند.

وی با اشاره به حضور به موقع 7 تیم ایمنی و آتش نشانی در محل رویداد، افزود: نخستین گام در این عملیات اطلاع رسانی به شرکت نفت مناطق مرکزی و بستن چاه ها و منابع تغذیه گاز در منطقه دالان بود؛ پس از آن از طریق انشعاب های فرعی، گاز موجود در دو سوی مقطع آسیب دیده تخلیه و به مشعل های اضطراری انتقال داده شد.

عالی‎پور ایمن سازی و اطمینان از مهار و محو کامل آتش را آخرین مرحله عملیات برشمرد که دقایقی پیش به سرانجام رسید.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‎خیزجنوب، افزود: در این حادثه به جز خط 42 اینچ انتقال گاز دالان هیچ خط دیگری اعم از نفت یا گاز آسیب ندیده است.
 
عالی پور یادآور شد: علت حادثه پس از پایان عملیات و بررسی دقیق‎تر اعلام خواهد شد.

وی در پایان از حضور به موقع نیروهای عملیاتی شرکت نفت گاز گچساران و همکاری مسئولان شهرستان گناوه، مردم، نیروهای انتظامی و آتش نشانی منطقه و واحد اچ.اس.ای شرکت نفت فلات قاره ایران تشکر و قدردانی کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران

شرکت ملی نفت ایران از سال 1330 تاکنون عهده دار سامان بخشیدن و سیاستگذاری فعالیت های صنعت نفت اعم از اکتشاف، حفاری، تولید، پژوهش و توسعه، پالایش و توزیع نفت، گاز و فرآورده های نفتی و صادرات آن بوده است. این شرکت با در اختیار داشتن ذخیره های عظیم هیدروکربوری، یکی از بزرگترین شرکت های نفتی جهان به شمار می آید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته