اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951111229305809

سومین تفاهم ‎نامه در چارچوب قراردادی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب امضا شد

مطالعه 3 میدان به پاسارگاد رسید

کد: 13951111229305809

https://goo.gl/rngcIm

، تهران , (اخبار رسمی): سومین تفاهم ‎نامه و قرارداد محرمانگی مبتنی بر چارچوب قراردادی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، بین این شرکت و شرکت گسترش انرژی پاسارکاد امضا شد.

مطالعه 3 میدان به پاسارگاد رسید

 یه گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران، این تفاهم‎نامه و قرارداد محرمانگی با هدف مطالعه ۳ میدان کرنج (مخازن آسماری، پابده و خامی)، پارسی(مخزن آسماری) و شادگان (مخازن آسماری و بنگستان)، توسط بیژن عالی‌پور، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و مهدی میرمعزی، مدیرعامل شرکت توسعه انرژی پاسارگاد امضا شد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در مراسم امضای این قرارداد گفت: شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با تلاش کارشناسان زبده فنی و همکاری سایر مدیریت های مرتبط، مدل جدیدی از قراردادهای نفتی را تدوین و پس از تایید وزیر نفت و تصویب در هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران، در دستور کار قرار داده است.
بیژن عالی پور افزود: در این مدل قراردادی که بنا به دستور وزیر نفت، متناسب با شرایط میادین، برای انعقاد قرارداد توسعه با سرمایه گذاران تدوین شده، اجرا و نظارت به صورت توأمان توسط کارشناسان این شرکت انجام می شود.
وی گفت: از بهمن ماه ۹۴ که مدل قراردادی مناطق نفت خیز جنوب در دو حوزه "ازدیاد برداشت" و "عملیات محور" ابلاغ و اجرایی شده است، تا کنون بیش از۷۰ جلسه و نشست تخصصی با حدود ۴۰ شرکت داخلی و خارجی برگزار کرده ایم که انعقاد تفاهمنامه و قرارداد محرمانگی با کنسرسیوم پرگس و دانشگاه صنعتی شریف و همچنین شرکت شلمبرژه از نتایج آن بوده است. امروز نیز در ادامه این روند سومین مراسم امضای تفاهم نامه و قرارداد محرمانگی برای توسعه میدان های نفتی کرنج، پارسی و شادگان با شرکت گسترش انرژی پاسارگاد برگزار می شود.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با بیان این که در مدل قراردادی مناطق نفت خیز جنوب، کارفرما شرکت ملی نفت ایران است و شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به عنوان مجری طرح شناخته می‌شود، تصریح کرد: در این مدل تمام فعالیت‌ها و هزینه‌ها با نظارت مجری طرح انجام می‌شود و راهبری، توسعه، تولید و بهره‌برداری از میدان یا مخزن، برآورد اولیه مالی جهت دستیابی به اهداف تولیدی، تدوین برنامه پایه تولید، نهایی سازی برنامه‌های مالی عملیاتی سالیانه و راهبری تیم‌های مدیریتی و فنی در حین اجرای طرح بر عهده شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب است.
عالی پور با ابراز خرسندی از همکاری با شرکت های توانمند داخلی برای توسعه و افزایش ظرفیت و پایداری تولید، گفت: امیدواریم این تفاهم نامه دستاوردهای خوبی به همراه داشته باشد و منجر به امضای قراردادهایی برای افزایش تولید در مناطق نفت خیز جنوب شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران

شرکت ملی نفت ایران از سال 1330 تاکنون عهده دار سامان بخشیدن و سیاستگذاری فعالیت های صنعت نفت اعم از اکتشاف، حفاری، تولید، پژوهش و توسعه، پالایش و توزیع نفت، گاز و فرآورده های نفتی و صادرات آن بوده است. این شرکت با در اختیار داشتن ذخیره های عظیم هیدروکربوری، یکی از بزرگترین شرکت های نفتی جهان به شمار می آید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته