اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951112229995809

با حمایت مدیریت HSE شرکت ملی حفاری انجام شد

تاسیس انجمن سبز حفاری درراستای حفاظت محیط زیست

کد: 13951112229995809

https://goo.gl/HCfo3M

، تهران , (اخبار رسمی): سرپرست محیط زیست منطقه – ۲ مدیریت HSE شرکت ملی حفاری ایران از تاسیس سازمان مردم نهاد تحت عنوان انجمن سبز حفاری در راستای حفاظت از محیط زیست خبر داد.

تاسیس انجمن سبز حفاری درراستای حفاظت محیط زیست

 به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران، مرجان اسماعیلی گفت: موضوع تاسیس انجمن سبز سال گذشته در  مدیریت HSE مطرح و ایجاد آن در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: نخستین نشست انجمن با هدف آشنایی اعضاء با یکدیگر و با سازمان های مردم نهاد و همچنین تعیین اعضای اصلی برای ثبت قانونی و گرفتن مجوزهای لازم به تازگی برگزار شده است.
اسماعیلی با اشاره به اینکه در این جلسه شماری از اعضاء و رئیس آموزش همگانی و مشارکت های مردمی اداره کل محیط زیست استان خوزستان حضور داشتند، اظهار کرد: از جمله اهداف تاسیس این انجمن ارتقاء سطح آگاهی و آموزش های مسائل زیست محیطی به منظور فرهنگ سازی در این راستا است.
سرپرست محیط زیست منطقه – ۲ مدیریت HSE شرکت ملی حفاری ادامه داد: انجام طرح های پژوهشی، تحقیقاتی و  اجرایی در مورد مسائل زیست محیطی در سطح شرکت از دیگر اهداف ایجاد این انجمن است. 
وی گفت: انجمن سبز در جهت دستیابی به اهداف خود پیشنهاداتی مدنظر دارد که از آن جمله توجه بیش از پیش به مسائل زیست محیطی در کمپ های حفاری و پوشش بهینه گیاهی پیرامون دستگاه ها است.
اسماعیلی توجه به محیط زیست و فرهنگ سازی آن در همایش ها و نشست ها و اهتمام به موضوعات زیست محیطی در برنامه های آتی شرکت را از شمار پیشنهادات ارائه شده برشمرد.
وی افزود: حذف استفاده از کاغذ، استفاده از انرژی های نو، مدیریت صحیح پسماندها و زباله ها، توجه به پوشش گیاهی در فضای اداری، ورود آموزش های محیط زیست در سبد آموزش های پرسنلی، برگزاری دوره های محیط زیستی با درج در تقویم آموزش سالانه از شمار دیگر موارد پیشنهادی است.
وی اظهار کرد: دوره های تخصصی محیط زیست مرتبط با عملکرد شرکت ملی حفاری شامل دوره های آشنایی با مدیریت مواد زائد جامد و پسماندها، قوانین و مقررات و آلودگی هوا از دیگر موضوعات پیشنهادی در برنامه های این انجمن است.
اسماعیلی گفت: شناسایی فعالان و علاقه مندان به محیط زیست و تشویق و ترغیب آنها، تقدیر از فعالان این عرصه، راه اندازی پارک های موالید و ازدواج (پارک موالید، مکانی برای کاشت درخت به مناسبت تولد، پارک ازدواج مکانی برای کاشت درخت به مناسبت ازدواج) از دیگر موارد پیشنهادی به شمار می آید.  
وی برگزاری اردو با محوریت محیط زیست، حرکت های نمادین مانند جمع آوری زباله در مکان های عمومی وابسته به شرکت، ترویج و توسعه آموزش محیط زیست در سطح مدارس وابسته به شرکت و اجرای طرح های محیط زیستی نظیر طرح آموزشی محیط یار در شرکت را از موارد مدنظر عنوان کرد.
وی با بیان اینکه اعضای این انجمن از مدیریت های مختلف ستادی و عملیاتی شرکت و در زمان حاضر حدود ۲۰ نفر هستند، خاطر نشان کرد: شرکت ملی حفاری ایران بعد از پتروشیمی فجر دومین شرکت تابع وزارت نفت است که اقدام به تاسیس سازمان مردم نهاد در زمینه توجه به مسائل زیست محیطی کرده است.
گفتنی است: مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE ) شرکت ملی حفاری ایران فعالیت خود در بخش محیط زیست  با توجه به اهمیت آن به دو منطقه تقسیم کرده است.
گستره مسئولیت محیط زیست منطقه دو شامل دستگاه های حفاری موجود مدیریت های عملیات حفاری خشکی ۱ و ۲ و بخشی ازکارگاه های پشتیبانی شرکت شامل اداره کل ترابری و کارگاه اسید و سیالات انگیزشی می باشد و این منطقه متولی اجرای انجمن سبز حفاری نیز است.
حوزه فعالیت محیط زیست منطقه دو مناطق عملیاتی شرکت در استان های خوزستان، فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد و استان هرمزگان است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران

شرکت ملی نفت ایران از سال 1330 تاکنون عهده دار سامان بخشیدن و سیاستگذاری فعالیت های صنعت نفت اعم از اکتشاف، حفاری، تولید، پژوهش و توسعه، پالایش و توزیع نفت، گاز و فرآورده های نفتی و صادرات آن بوده است. این شرکت با در اختیار داشتن ذخیره های عظیم هیدروکربوری، یکی از بزرگترین شرکت های نفتی جهان به شمار می آید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]