اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951110228745809

رئیس پژوهش و فناوری مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران تاکید کرد

برقراری جریان دوسویه انتقال علم وفناوری درصنعت نفت

کد: 13951110228745809

https://goo.gl/Q8Twlc

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس پژوهش و فناوری مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با اشاره به تعامل نزدیک با دانشگاه های کشور از حمایت از پایان نامه های تحصیلات تکمیلی دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری خبر داد.

برقراری جریان دوسویه انتقال علم وفناوری درصنعت نفت

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران، محمود حاجیان از حمایت از پایان نامه های تحصیلات تکمیلی دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری خبر داد و گفت: موضوع پایان نامه های دانشجویی در ارتباط با رشته های زمین شناسی، ژئوفیزیک، ژئوشیمی، مهندسی نفت، حفاری و معدن است.
وی اعلام کرد: هم اکنون مدیریت اکتشاف با دانشگاه های تهران، صنعتی شریف، شهید بهشتی، خوارزمی، تربیت مدرس، علوم تحقیقات، تهران شمال، تهران جنوب، فردوسی مشهد، سهند تبریز، شیراز، اصفهان، بوعلی همدان، چمران اهواز، کرمان، شاهرود و ... همکاری نزدیک دارد.
حاجیان افزود: با توجه به تجارب قبلی و به جهت بهبود روش‌ها، اخیرا تفاهم‌نامه‌ای برای انجام امور دانشجویی برای تعدادی از دانشگاه‌ها ارسال شده و از این به بعد با دانشگاه‌هایی که مبادرت به امضاء تفاهم‌نامه یاد شده کنند، تبادل دانشجو، اساتید و اطلاعات مورد نیاز رساله‌های دانشجویی انجام خواهد شد.
به گفته وی، هم اکنون مدیریت اکتشاف از رساله های ۵۰ دانشجوی دکتری و پایان نامه ۱۰۰ دانشجوی کارشناسی ارشد حمایت مالی و علمی می کند که این امر جریان دوسویه انتقال علم و فناوری میان دانشگاه و صنعت نفت را فراهم ساخته است.
حاجیان ادامه داد: افزون بر این، شناسایی حوزه‌های جدید در تکنولوژی نفت و تبیین پروژه‌های پژوهشی جدید، گامی بلند است که برکات آن در گشایش درهای جدید فناوری در اکتشاف نفت از هم اکنون پیداست و آینده‌ای درخشان را نوید می دهد. با انجام این مهم، یک پارچه شدن نتایج و اهداف پایان‌نامه‌ها مورد انتظار و پیشبرد اهداف اکتشافی آتی را به دنبال خواهد داشت.
حاجیان همچنین از تعامل واحد پژوهش و فناوری مدیریت اکتشاف با ادارات مجری طرح نخبه وظیفه (خدمت سربازی) خبر داد و گفت: بر اساس این طرح، افراد معرفی شده از سوی سازمان های ذیربط، باید به ازای خدمت سربازی در طول یک سال، یک پروژه پژوهشی مرتبط با اکتشاف را تکمیل کنند که این برای هر دو طرف و خصوصا نخبه وظیفه سودمند بوده و جریان و ارتباط پژوهش های جدید را رقم می زند.
 به گفته وی، مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران از دیرباز نقش بسزایی در پیشبرد اهداف کلان نفتی ایران داشته و با پیشینه بیش از ۱۰۰ سال سابقه، یکی از عمده ترین منابع زایش دانش نفتی در حوزه تئوری و عملی به شمار می رود.
حاجیان افزود: مدیریت اکتشاف امروزه با به کارگیری بدنه فنی با سطوح علمی بالای دانشگاهی و با میانگین مدرک بالاتر از کارشناسی ارشد، توان خود را در مدیریت نیروهای نخبه به روشنی نشان داده و جایگاه خود را به عنوان یک سازمان دانش محور و دانش بنیان تثبیت کرده است.
به گزارش NIOC، اداره پژوهش و فناوری مدیریت اکتشاف وظیفه تهیه و ترسیم نقشه راه فناوری بر اساس چشم انداز مدیریت اکتشاف، تهیه فهرست طرح ها و پروژه های پژوهشی تحت یک سبد پژوهشی، پیگیری تصویب طرح ها و پروژه ها در مدیریت اکتشاف، پیگیری تصویب طرح ها در مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت و تخصیص بودجه آن، نظارت عالی بر حسن انجام پروژه‌ها و دستیابی به نتایج بهینه، به کارگیری نتایج پروژه‌ها در بهبود روند امور اکتشاف، تعامل صنعت و دانشگاه و حمایت مالی و علمی از پروژه های تحصیلات تکمیلی مجموعه ۱۵۰ دانشجو، استفاده از نخبگان وظیفه برای پیشبرد اهداف اکتشافی و معرفی پروژه های پژوهش‌محور، اجرای سمینارهای علمی و تخصصی، حمایت از چاپ و سخنرانی مقالات در داخل و خارج از کشور را بر عهده دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران

شرکت ملی نفت ایران از سال 1330 تاکنون عهده دار سامان بخشیدن و سیاستگذاری فعالیت های صنعت نفت اعم از اکتشاف، حفاری، تولید، پژوهش و توسعه، پالایش و توزیع نفت، گاز و فرآورده های نفتی و صادرات آن بوده است. این شرکت با در اختیار داشتن ذخیره های عظیم هیدروکربوری، یکی از بزرگترین شرکت های نفتی جهان به شمار می آید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته