اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951110228785809

آغاز تولید اتان فازهای20و 21پارس جنوبی به زودی

کد: 13951110228785809

https://goo.gl/CKc3AJ

، تهران , (اخبار رسمی): مجری فازهای 20و21 پارس جنوبی با اشاره به تکمیل و آمادگی واحد تولید اتان این فازها، اعلام کرد: ارسال اولین محموله اتان تولیدی فازهای 20 و21 پارس جنوبی به مجتمع‌های پتروشیمی به زودی آغاز می‌شود.

آغاز تولید اتان فازهای20و 21پارس جنوبی به زودی

 به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران، علیرضا عبادی با اشاره به توسعه متوازن بخش های پالایشگاهی فازهای ۲۰ و ۲۱ تصریح کرد:  به تدریج و با ورود تمامی بخش های پالایشی، تولید و بهره برداری از سایر محصولات این فازها آغاز می شود.
وی  همچنین از برداشت حداکثری از بخش فراساحل فاز 21 خبر داد و گفت: اولین محموله میعانات گازی این فازها با حجم 170 هزار بشکه به کشور ژاپن صادر شد.
عبادی معادل ارزی این میزان میعانات گازی را روزانه حدود یک و نیم میلیون دلار عنوان کرد و افزود: در حال حاضر حدود 200 متر مکعب بر ساعت میعانات گازی در پالایشگاه خشکی فازهای 20و21 تولید و ذخیره سازی می شود.
وی با تاکید بر اینکه روند فرآوری میعانات گازی این فازها با سرعت مناسبی در جریان است، پیش بینی کرد: در ماه های آینده میزان تولید و صادرات این هیدروکربور افزایش می یابد.
مجری فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی با اشاره به اینکه عمده متقاضیان خرید میعانات گازی این فازها هم اکنون کشورهای شرق آسیا از جمله ژاپن و کره جنوبی هستند، گفت: با ورود دیگر بخش های پالایشگاهی و فراساحل فازهای 20و21، حجم بیشتری از میعانات گازی این فازها، ذخیره و روانه بازارهای هدف شود.
وی به آماده سازی سایر بخش‌های پالایشگاه اشاره و عنوان کرد: در حال حاضر واحد تولید اتان این فاز ها آماده شده و ارسال اولین محموله اتان تولیدی فازهای 20 و21 پارس جنوبی به مجتمع‌های پتروشیمی به زودی آغاز می‌شود.
عبادی با بیان اینکه هم اکنون تنها بخشی از توان فرآورشی پالایشگاه این فازها در مدار تولید قرار دارد، گفت: با بهره برداری از سکوی یک میلیارد فوت مکعبی فاز20 و همچنین راه اندازی ردیف های دوم تا چهارم شیرین سازی، میزان تولیدات این فازها به طور چشمگیری افزایش یافته و ارز آوری قابل توجهی از محل صادرات محصولات دارای ارزش افزوده بالا از جمله میعانات گازی حاصل می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران

شرکت ملی نفت ایران از سال 1330 تاکنون عهده دار سامان بخشیدن و سیاستگذاری فعالیت های صنعت نفت اعم از اکتشاف، حفاری، تولید، پژوهش و توسعه، پالایش و توزیع نفت، گاز و فرآورده های نفتی و صادرات آن بوده است. این شرکت با در اختیار داشتن ذخیره های عظیم هیدروکربوری، یکی از بزرگترین شرکت های نفتی جهان به شمار می آید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته