اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951112230015809

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه متن:

مسیرتوسعه غرب کارون را هرگز متوقف نمی کنیم

کد: 13951112230015809

https://goo.gl/WGb91L

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت اظهار کرد: سیاست ما ایجاب می کند مادامی که منافع ملی تامین شود تحت هیچ شرایطی توسعه را متوقف نکنیم.

مسیرتوسعه غرب کارون را هرگز متوقف نمی کنیم

 به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی  شرکت ملی نفت ایران ، سید نورالدین شهنازی زاده با پراهمیت خواندن میدان نفتی آزادگان در غرب کارون، حجم ذخایر نفتی این میدان را مثال زدنی خواند و ضمن تشریح آن عنوان کرد: فاز نخست توسعه میدان آزادگان شمالی به اتمام رسیده است و روزانه ۸۵ هزار بشکه نفت از آن تولید می شود. در ضمن در فاز دوم این طرح توسعه ای مقرر است روزانه ۷۵ هزار بشکه در روز به تولید اضافه شود.
شهنازی زاده با تاکید بر این که حجم ذخایر نفتی میدان آزادگان مثال زدنی ست، عنوان کرد: هم اکنون در صدد راه اندازی فاز دوم تولید نفت خام از میدان آزادگان شمالی هستیم و از این پس قراردادهای توسعه میادین غرب کارون در قالب IPC به امضا می رسند که با برگزاری مناقصه در آینده ای نزدیک با همکاری IOC ها به توسعه این میدان خواهیم پرداخت.
وی با بیان این که انتقال دانش فنی برای توسعه و پیشرفت حوزه نفت و انرژی کشور حائز اهمیت است، گفت: هدف ما جذب شرکت های نفت خارجی (IOCs) برای همکاری در توسعه میادین غرب کارون است و حضور شرکت های ایرانی در کنار این IOC ها ضروری است که این امر متعاقبا انتقال دانش فنی را به همراه خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت در خصوص شرایط حاکم سیاسی دنیا به ویژه انتصاب نماینده جمهوری خواه “دونالد ترامپ” به عنوان رئیس جمهوری آمریکا و تغییر و تحولات احتمالی در حوزه همکاری ها و شرایط اقتصادی ایران عنوان کرد: امیدوارم بتوانیم مسیر توسعه را در کمال آرامش طی کنیم و مهم ترین موضوع در حال حاضر ابراز علاقه مندی شرکت های سرمایه گذار خارجی است و سیاست ما ایجاب می کند مادامی که منافع ملی تامین می شود تحت هر شرایطی هرگز توسعه را متوقف نخواهیم کرد.
شهنازی زاده با بیان این که ایران به عنوان یک بازیگر پرقدرت در حوزه هیدروکربن در جهان ایفای نقش می کند، گفت: شرایط تحریم ها نشان داد ایران یک کشور خود ساخته است به طوری که در تمامی زمینه ها از اکتشاف گرفته تا بهره برداری دستاوردهای زیادی کسب کرده و پیشرفت های قابل توجهی داشته است با این حال کماکان نیازمند به روز رسانی تکنولوژی هستیم.
وی در خصوص وضعیت نیروهای انسانی گفت: ما کارشناسان و متخصصان کم نظیری در حوزه انرژی داریم و از این زاویه بسیار قوی هستیم و با همکاری با شرکت های خارجی مبادله تکنولوژی خوبی خواهیم داشت.
شهنازی زاده در آخر عنوان کرد: در نهایت شرکت های خارجی علاقه مند می توانند یا به صورت جداگانه و یا در قالب کنسرسیوم با ما همکاری کنند و هر شرکتی که مناسب ترین طرح توسعه را به ما ارائه کند به طوری که با استانداردهای ما منطبق باشد برای اعطای پروژه توسعه انتخاب خواهد شد.
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران

شرکت ملی نفت ایران از سال 1330 تاکنون عهده دار سامان بخشیدن و سیاستگذاری فعالیت های صنعت نفت اعم از اکتشاف، حفاری، تولید، پژوهش و توسعه، پالایش و توزیع نفت، گاز و فرآورده های نفتی و صادرات آن بوده است. این شرکت با در اختیار داشتن ذخیره های عظیم هیدروکربوری، یکی از بزرگترین شرکت های نفتی جهان به شمار می آید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته