اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395051677565641

مدیر عامل پست:

وزارت ارتباطات متولی دفاتر پیشخوان دولت شد

کد: 1395051677565641

http://goo.gl/Ux4pJf

، تهران , (اخبار رسمی): پس از سال ها با تصویب اساسنامه، پست تعیین تکلیف شد و به این ترتیب با سرمایه گذاری برای کسب و کارهای جدید به ویژه در زمینه خدمات جدید الکترونیکی و جهت گیری به سمت کالا امکان پذیرخواهد شد.

وزارت ارتباطات متولی دفاتر پیشخوان دولت شد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات  مهری در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های جمعی ضمن تبریک روز خبرنگار، اظهار داشت: با پیگیری دولت تدبیر و امید، اساسنامه شرکت پست با انجام جلسات و مذاکرات متعدد و دولت و مجلس، اساسنامه تایید و تصویب شد و امیدواریم شرکت ملی پست، همانند کشورهای توسعه یافته بتواند زیرساخت های ملی و الکترونیکی خود را ایجاد و در جهت توسعه این زیرساخت ها سرمایه گذاری مناسب صورت دهد تا در آینده شاهد سنت نوین با کسب و کارهای جدید بود.

وی همچنین از تعیین تکلیف دفاتر پیشخوان دولت در اساسنامه جدید شرکت پست خبر داد و گفت: این دفاتر به عنوان بازوی قدرتمند شبکه پستی به شماره می روند و باید در این زمینه نقش آفرینی کنند.

 مهری در ادامه اظهار داشت: طبق اساسنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طی یکسال باید زمینه ارایه مجوز به دو اپراتور پستی را فراهم کند تا امکان رقابت نیز فراهم شود.

وی ادامه داد: سازمان تنظیم مقررات شرایط اپراتورها را تعیین و پس از بررسی در کمیسیون تنظیم مقررات، تصویب و ارایه خواهد شد.

مدیر عامل پست همچنین در خصوص عملکرد این شرکت نیز گفت: در 4 ماه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ترافیک مرسولات سفارشی 28 درصد رشد داشته است.

و از 7 میلیون و 371 هزار مرسوله به 9 میلیون و 432 مرسوله رسیده است.

وی همچنین از رشد 1/6 درصدی در سرویس های الکترونیکی خبر داد و خاطر نشان کرد: سرویس امانت پستی 5/83 درصد رشد ترافیکی داشته است و امیدواریم با سرمایه گذاریی هایی آیتی این بخش که آینده پست در آن دیده می شود رشد بیشتری را تجربه کند.

مهری از رشد 2/6 درصدی سرویس مرسولات عادی خبر داد و افزود: پست پیشتاز با کاهش مواجه شده است و این نشانه خوبی در الکترونیکی شدن خدماتی همچون نظام وظیفه، تاییدیه تحصیلی و گذرنامه از آن جمله اند که باعث کاهش هزینه ها و افزایش سرعت و دقت شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت پست جمهوری اسلامی ایران

شرکت پست جمهوری اسلامی ایران با هدف دستیابی عموم مردم به خدمات پستی درعرصه ارتباطات، تنظیم و اعمال سیاست ها و راهبردهای کلان در زمینه برنامه ریزی، تاسیس، تجهیز و توسعه واحدهای پستی و گسترش خدمات پستی به سراسر کشور، در راستای انطباق با روزآمدترین پیشرفت های فناوری ارتباطات ،تحت نظارت و وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در سال 1366 در قالب شرکت دولتی تاسیس و فعالیت آ ن رسماً در سال 1367 آغاز شد. با نظر به تحقق سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی، گسترش خصوصی سازی، توسعه رقابت پذیری وآزادسازی فعالیت های پستی، درسال 1387 فرایند واگذاری این شرکت به تصویب هیات محترم وزیران رسید. شرکت پست جمهوری اسلامی ایران با برخورداری از بیش از 16 هزار نیروی انسانی، 29 هزار نقطه تماس، 5000 مسیرمبادله پستی وجابجایی روزانه بیش از سه میلیون مرسوله ،به عنوان سازمانی پویا و کارآمد با تجربه ای طولانی و شناخت دقیق از نیازهای روز افزون و رو به تحول مشتریان، با اجرای برنامه جامع و زیربنایی،موفق شده است همپای جامعه جهانی پستی ، خدمات گوناگون پستی را با استفاده از آخرین تحولات عرصه فن‌آوری ارتباطات و اطلاعات به مشتریان ارائه دهد. نگاهی گذرا به توفیقات ودستاوردهای شرکت پست در سطح ملی و بین المللی از جمله رشد شاخص های پستی، اصلاح ساختار شبکه، عرضه خدمات مناسب، توسعه ارتباطات الکترونیکی پستی و حضور موثر در مجامع جهانی پستی، گواهی روشن بر توانمندی و کارایی شبکه عظیم پستی کشور است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]