اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395051879795614

با همکاری سازمان منطقه آزاد چابهار برگزار می شود

همایش بزرگ "کمالان هوت" حماسه سرای بلوچ

کد: 1395051879795614

http://goo.gl/JB2xpd

، تهران , (اخبار رسمی): همایش بزرگ "استاد کمالان هوت"، استاد آواز، موسیقی دان، حماسه خوان و حماسه سرای بلوچ با همکاری این سازمان 21 مرداد ماه جاری در محل سالن همایش های بین المللی منطقه برگزار می گردد.

همایش بزرگ "کمالان هوت" حماسه سرای بلوچ

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد تجاری– صنعتی چابهار "طاهره شهرکی" مشاور مدیرعامل و مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد تجاری– صنعتی چابهارگفت: این همایش با حضور اندیشمندان، صاحب نظران، فرهیختگان و پژوهشگران استانی و ملی در دو بخش علمی و هنری برگزار می شود.

"شهرکی" اظهار داشت: تاکنون 20 مقاله به کمیته علمی این همایش ارایه که از بین آنها 11 مقاله انتخاب و در بخش علمی قرائت می شود و نیز در بخش هنری 4 گروه از موسیقی سرایان حماسی بلوچ به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

وی بیان کرد: میهمانان ویژه ی این همایش معاونین و مدیران شورایعالی مناطق آزاد کشور، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تعدادی از مدیران کل استان سیستان و بلوچستان و هنرمندان و پژوهشگران سیستانی و بلوچ مقیم تهران هستند.

وی خاطر نشان ساخت: بخش اجرایی این همایش به عهده ی انجمن شعر و ادب ساحل مکران چابهار و حامیان مادی و معنوی آن سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای اسلامی و شهرداری بندر چابهار می باشند.

شایان ذکر است استاد کمالان بزرگترین خواننده و حماسه سرا، در سراسر کشور پهناور ایران است. ایشان شاعری پر آوازه بود که حافظ تاریخ شفاهی، فرهنگ اساطیر و ناموس فرهنگی منطقه به شمار می‌رود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد چابهار

منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار، یکی از مناطق آزاد هفت گانه کشور است که در راستای اهداف اقتصادی کشور ، بیش از دو دهه است که درمجاورت شهرستان چابهار و در حاشیه دریای عمان تاسیس شده است . با توجه به تعریف مناطق آزاد و علل ایجابی آن ، سازمان منطقه آزاد چابهار تمام تلاش و همت خود را به کار گرفته تا نقش شایسته ای در حد توان و امکان برای توسعه و رشد اقتصاد ملی و منطقه ای ایفا کند. در آستانه اقتصاد و تجارت هزاره سوم ، اکنون منطقه آزاد چابهار زیرساختهای لازم برای تبدیل شدن به یک منطقه آزاد پویا را درحد قابل قبولی فراهم کرده است. این منطقه نه تنها در اقتصاد ملی نقش موثر داشته بلکه در منطقه محروم بلوچستان نقطه اتکاء مهم و اساسی مردم و روزنه اصلی امید به زندگی اقتصادی و اجتماعی و سیاسی شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

جشنواره، نمایشگاه و همایش