اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395051980215797

سردار اشتری تاکید کرد

ضرورت تقویت واحدهای کشف و خنثی سازی بمب

کد: 1395051980215797

http://goo.gl/gQFkZV

، تهران , (اخبار رسمی): فرمانده نیروی انتظامی بر تقویت واحدهای کشف و خنثی سازی بمب تاکید کرد.

ضرورت تقویت واحدهای کشف و خنثی سازی بمب

به گزارش اخبار رسمی به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامیدر نشست تخصصی فرماندهان، معاونان و روسای پلیس پیشگیری با تبریک دهه کرامت و تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این نشست به ویژه سردار محمد شرفی رئیس پلیس پیشگیری ناجا اظهار کرد: امیدوارم برگزاری چنین نشست‌هایی در پیشبرد اهداف ناجا موثر باشد.

وی افزود: اتخاذ اقدامات پیشگیرانه بر اقدامات عملیاتی و انتظامی مقدم است و اولویت نیروی انتظامی نیز اتخاذ رویکرد پیشگیرانه و اجتماعی است.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: باید رویکردی اتخاذ و اجرایی کنیم که اقداماتی خلاف قانون کاهش یابد. برای رسیدن به این مهم نیازمند برنامه ریزی دقیق و به کارگیری ابزارهای مختلف از جمله فناوری‌های نوین هستیم.

وی با بیان اینکه به کارگیری فناوری‌های نوین در کاهش جرایم موثر است به نصب دوربین‌ها در جاده‌ها، خیابان‌ها و معابر اشاره کرد و افزود: به کارگیری تجهیزات اینچنینی به عنوان یک عامل بازدارنده تلقی می شود. تجهیزات الکترونیکی نوین می تواند در راستای بازدارندگی کارآمد و موثر باشد.

اشتری ادامه داد: استفاده از ظرفیت و مشارکت مردمی نیز در پیشگیری از وقوع جرم و کاهش جرایم موثر است. همچنان که با اجرای طرح‌هایی چون نگهبان محله و استفاده از ظرفیت‌های محلی به این مهم دست یافته‌ایم.

فرمانده نیروی انتظامی تأکید کرد: تعامل مستمر با شهروندان عامل موثری در پیشگیری از جرایم است. خوشبختانه پلیس مورد اعتماد مردم می باشد و این یک مزیت است، باید فرهنگ ارتباط مستقیم و چهره به چهره با شهروندان را تقویت کرد.

اشتری همچنین با اشاره به کارکردهای پلیس افتخاری در راستای ارتقاء تعامل نیروی انتظامی با شهروندان عنوان کرد: قاطبه مردم مایل به همکاری با ناجا هستند و این برای نیروی انتظامی یک فرصت است.

وی در ادامه به فعالیت یگان‌های حفاظتی و انتظامی در وزارتخانه‌ها و برخی سازمان‌ها اشاره و بیان کرد: بر مبنای مصوبه ستاد کل نیروهای مسلح، وزارتخانه‌ها موظفند یگان حفاظتی و انتظامی داشته باشند و در این راستا با نیروی انتظامی همکاری کنند.

عالی ترین مقام انتظامی کشور در ادامه نیروی انتظامی را سازمانی گسترده با مأموریت‌های متنوع معرفی کرد و گفت: نیروی انتظامی بیشترین خدمات را به شهروندان ارائه می‌دهد و باید مسیر خدمات رسانی به شهروندان تسهیل شود.فرآیند تسهیل خدمات دهی به شهروندان با به کارگیری  تجهیزات نوین، تعالی رفتار کارکنان و اتخاذ تدابیر موثر قابل انجام است.

وی اشاره کرد: ارجاع سیستمی و الکترونیکی پرونده‌ها به مراجع قضائی یکی از اقدامات ناجا در راستای تسهیل خدمات به شهروندان است. ارجاع پرونده به دادسراها به صورت سیستمی مزیت‌هایی چون سرعت و دقت عمل در پی دارد.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به تعامل مطلوب نیروی انتظامی و قوه قضائیه گفت: رعایت حقوق شهروندی برای ناجا یک اصل مهم است و اگر بنا به تقویت این مهم باشد باید از امکانات به روز و تکنولوژی استفاده کنیم .

وی گفت: ممکن است اجرای برخی از طرح‌ها و خدمات میان مدت یا بلندمدت باشد. اما این عزم و اراده در ناجا وجود دارد که خدمات به شهروندان به بهترین نحو ارائه شود.

وی با اشاره به تجهیز بیش از هزار و 400 تحت نظرگاه به دوربین عنوان کرد: بخش عمده‌ای از تکریم ارباب رجوع به نحوه برخورد و نوع رفتار ما مرتبط است. مجموعه پلیس پیشگیری بیشترین ارتباط با مردم را دارد و لازم است با شایسته ترین نوع رفتاری با مردم در تعامل باشیم.

اشتری با اشاره به اجرا طرح مکنا در نیروی انتظامی خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح در اکثر کلانتری‌ها تغییرات مخصوصی ایجاد شد.

وی خوشایندسازی محیط و فضای مراجعه و بهبود رفتار کارکنان را از اهداف اجرای طرح مکنا برشمرد و گفت: همزمان با اجرای این طرح به نتایج مطلوبی دست یافتیم.

فرمانده نیروی انتظامی تأکید کرد: برخورد شایسته با مراجعه کنندگان به مراکز انتظامی یک الزام است چرا که رفتار شایسته با مراجعه کنندگان می‌تواند ضریب اعتماد عمومی به ناجا را افزایش دهد.

عالی ترین مقام انتظامی کشور در ادامه با اشاره به راه اند ازی قرارگاه جهادی تربیت و آموزش مطرح کرد: آموزش از اولویت‌های همیشگی ناجا است و فعالیت این قرارگاه در ارتقاء مهارت‌های علمی و عملی کارکنان نقش ویژه‌ای داشته است.

اشتری اشاره کرد: پلیس جمهوری اسلامی ایران باید یک پلیس حرفه ای باشد؛ شعار ما حرفه ای محوری، دانش محوری و هوشمندی است.

وی اضافه کرد: یکی از راه‌هایی که می‌توانیم در مسیر حرفه‌ای بودن موفق باشیم توجه به آموزش مداوم، به روز و مستمر است.

فرمانده ناجا با تأکید بر آموزش در سطوح مختلف براساس تهدیدات در حوزه مدیریتی عنوان کرد: گاهی لازم است آموزش‌ها بومی و بر مبنای نیاز حوزه استحفاظی باشد.

اشتری همچنین با اشاره به راه اندازی مراکز مشاوره و مددکاری در کلانتری‌ها خاطر نشان کرد: تقویت واحدهای مشاوره ای نیز یک ضرورت است و باید از این ظرفیت در راستای اقدامات پیشگیرانه بهره برد.

وی ادامه داد: براساس نظرسنجی‌ها و ارزیابی‌های صورت گرفته 70 درصد از پرونده‌های ارجاعی به مراکز مشاوره منتج به مصالحه شده است و این یک آمار قابل توجه می‌باشد.

وی بر لزوم نظارت‌های میدانی در حوزه مأموریتی نیز تأکید و بیان کرد: به جزء سازمان‌های نظارتی همچون بازرسی، حفاظت و اطلاعات و ... فرماندهان و مدیران موظفند به طور مداوم و مستمر از زیرمجموعه‌های خود بازدید کنند. و این بازدید در چارچوب‌های مختلفی چون محسوس و نامحسوس تعریف شود.

اشتری خاطر نشان کرد: نظارت و بازدید میدانی از تحت نظر گاه‌ها و مراکز مراجعات مردمی نیز حائز اهمیت است.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه بر تقویت واحدهای کشف و خنثی سازی بمب تأکید کرد و افزود: تزریق تجهیزات به روز و ارائه آموزش‌های لازم به کاربران این واحد در تقویت واحدهای کشف و خنثی سازی بمب موثر است.

وی ادامه داد: رسیدگی به وضعیت معیشتی کارکنان نیز یکی از اولویت‌های مدنظر است. بهبود وضعیت معیشتی کارکنان باید با رویکرد جهادی دنبال شود.

گفتنی است در پایان این نشست از برخی از خانواده‌های شهدا، جانبازان و شاغلان پلیس پیشگیری ناجا تقدیر شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ناجا

این کشور در بیش از دو هزار سال قبل و در دوران سلسله هخامنشیان اولین بنیانگذار سیستم حکومتى گسترده امپراطورى مى باشد. از آنجا که هر حکومتى نیازمند به نظم و امنیت مى‌باشد در نتیجه کشور ما انواع سیستمهاى ایجاد نظم و امنیت را در طى تاریخ مورد آزمایش قرار داده است. اما سیستم نوین ایجاد نظم و امنیت داخلى یعنى سازمان پلیس در ایران به حدود یکصد سال پیش مربوط مى‌‌باشد. شاه قاجار ناصرالدین شاه در سفرهاى سه گانه خود به اروپا و مشاهده پلیس نوین در آن کشورها و با استخدام یک مستشار بلژیکى به نام کنت دو بینو اولین سیستم پلیسى جدید را در ایران پایه گذارى نمود. این پلیس در طى یکصد سال گذشته و تا پیروزى انقلاب اسلامى در بهمن سال 1357 از فراز و نشیبهاى متفاوت برخوردار بوده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | حقوقی و قانون