اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395051980935809

علی کاردر تاکید کرد

سرعت بخشی با تفویض اختیار کامل به معاونت‎ها

کد: 1395051980935809

http://goo.gl/cAK35p

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تاکید کرد: با تفویض اختیار کامل به معاونت‎ها، فعالیت‎های شرکت ملی نفت ایران سرعت بیشتری می گیرد.

سرعت بخشی با تفویض اختیار کامل به معاونت‎ها

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت ملی نفت  علی کاردر در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل شرکت مهندسی و توسعه نفت که امروز (19 مردادماه) در سالن جلسات شرکت متن برگزار شد، حاجی حسین نژاد را فردی زحمتکش، بادقت و به تعبیری با نیات توسعه‎گرانه در کارهای اجرایی معرفی کرد و گفت: وی سال های زیادی در نفت خدمت کرده است و این مسئولیت را هم با سختی هایی که خودشان داشتند تقبل کردند که این امر جای تشکر و قدردانی دارد.

وی افزود: مدیرعامل جدید شرکت متن نیز در طی سال های خدمت فرصتی داشتند تا در فضای خارج از صنعت نفت خدمت کنند که تجارت خوبی هم کسب کردند. تجارب خارج از نفت به فرد وسعت و زاویه دید جدیدی می دهد که می توان از آن استفاده کرد هر چند ایشان از ابتدا در نفت خدمت کرده اند. 

کاردر با بیان اینکه رضایتمندی از کار و نقش آفرینی در برهه ای از زندگی برای کشور و نظام، احساس رضامندی را در فرد زنده نگه می دارد، افزود: هر چند مهندس شهنازی زاده در حوزه بالادست نبودند اما الان مدیریت کلان زیاد بر تخصص گرایی متمرکز نیست و بیشتر ابعاد کل مدیریت را پوشش می دهد.

وی توضیح داد: به عنوان مثال شرکت های بزرگی مانند شل و بی پی در بخش مدیران کلان از حضور مدیرانی بهره‎مند هستند که تخصص آنها در حوزه ای غیر از حوزه نفت ( فناوری اطلاعات و ارتباطات)بوده است. باید پذیرفت که مدیریت کلان مقوله ای دیگر است، هرچند هر چه به سطح بدنه اجرایی پیش می رویم حتما باید از حضور نیروهای توانمند و متخصص بهره برد. 

کاردر با بیان اینکه شرکت ملی نفت ایران در مدیریت خود از یک مدل جدید تبعیت می کند، افزود: مدل جدید شرکت ملی نفت ایران با چند مدیرعاملی اداره می شود که این کار در دنیا و در راس شرکت های بزرگ هم سابقه دار است.

وی افزود: چند مدیرعاملی این حسن را دارد که ستاد شرکت ملی نفت ایران به عنوان یک مقر نقش پشتیبانی و حمایتی ایفا می کند و بقیه بخش ها به صورت کاملا تخصصی در حوزه خود فعالیت می کنند که این امر برای اولین بار در تاریخ صنعت نفت است که اجرایی می شود.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه تمام وظایف مدیریتی شرکت ملی نفت ایران به چهار مدیرعامل تفویض می شود، گفت: هم اکنون غلامرضا منوچهری به عنوان معاون بخش مهندسی و توسعه کاملا یک مدیرعامل با تمام اختیارات است. در حوزه تولید نیز محسن پاک‎نژاد سکاندار است.

کاردر ادامه داد: به زودی دو معاونت پشتیبانی و بین الملل هم به این بخش افزوده می شود؛ بنابراین چهار بخش اصلی نفت که هسته اصلی شرکت ملی نفت ایران است، مدیرعامل های مستقل دارند.

وی با بیان اینکه شرکت ملی نفت ایران وظیفه خطیری عهده دار است، افزود: کاری که نفت عهده دار آن است وظیفه مقدسی است. بعد از جنگ اصلی ترین نقش به عهده صنعت نفت است و اصلی ترین موضوع اقتصاد مقاومتی است که باید با جدیت در این حوزه تلاش کنیم تا بتوانیم در برهه ای از تاریخ نقش آفرینی کنیم و با ایجاد توسعه در نهایت رفاه را برای عموم مردم فراهم کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر ضرورت نقش آفرینی صنعت نفت در برنامه ششم توسعه و وظایف خطیری که این صنعت بر دوش دارد، گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده در برنامه ششم توسعه، کشور نیازمند توسعه 8 درصدی است که در صورت عدم تحقق آن ایران نه تنها به اهداف ترسیم شده در افق 1404 دست پیدا نخواهد کرد بلکه به یک کشور عقب مانده در منطقه که با بحران های اجتماعی و سیاسی دست به گریبان است تبدیل خواهد شد.

کاردر افزود: در میان وظایف توسعه‎ای که شرکت ملی نفت ایران برای تحقق بر عهده دارد، شرکت مهندسی و توسعه نفت و نفت و گاز پارس نقش مهمی دارند که البته در پارس جنوبی تقریبا پروژه ها رو به اتمام است پس وظیفه اصلی توسعه های آتی بر دوش شرکت متن است.

مدل‎های جدید قراردادی می‎تواند در جذب سرمایه راهگشا باشد

وی با اشاره به لزوم سرمایه گذاری 100 میلیارد دلاری شرکت ملی نفت ایران در حوزه بالادست در برنامه ششم توسعه ادامه داد: در شرایط حاضر به دلیل محدودیت منابع داخل کشور تحقق این میزان سرمایه گذاری دشوار است از این رو قراردادهای جدید و مدل های دیگر قراردادی (EPCF و بیع متقابل و ..) می تواند در جذب سرمایه راهگشا باشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه قراردادهای جدید نفتی نسلی از قراردادهای بیع متقابل است، اظهار کرد: تنها تفاوت در دوره تولید است که در این زمینه هم در بر ضرورت وجود شریک ایرانی تاکید شده است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به تصویب قراردادهای جدید نفتی در هیئت دولت گفت: از این پس مصمم و با گام های پیوسته و بدون توقف در این زمینه پیش می رویم.   

کاردر با بیان اینکه پیش نویس قراردادهای نفتی به زودی در اختیار مدیران قرار می گیرد، افزود: از تمام همکاران شرکت متن می خواهم تا مصوبه دولت را بادقت مطالعه و نقطه نظرات خود را اعلام کنند.

وی همچنین با بیان اینکه شرکت ملی نفت ایران در مرحله پوست اندازی است، گفت: متاسفانه یک فاصله 10 ساله در جانشینی نیروی انسانی داریم که باید با استفاده از پرورش نیروهای جدید و استفاده از تجربیات مدیران این فاصله را کاهش داد. 

استقبال شرکت های خارجی برای سرمایه گذاری در صنعت نفت ایران

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، با اشاره استقبال شرکت های خارجی برای سرمایه گذاری در صنعت نفت و امضای بیش از 11 موافقتنامه (MOU) برای مطالعه میدان ها، ادامه داد: این مسئله سبب می شود تا ما به شناسایی حوزه هایی که شرکت ها علاقه مند به توسعه آنها هستند بپردازیم. 

کاردر با بیان این که یک دوره 6 ماهه برای قراردادهای MOU در نظر گرفته ایم، گفت: این دوره این فایده را دارد که یک MDP را می توانیم برای خودمان داشته باشیم که در اختیار شرکت دیگری قرار نمی گیرد، از سوی دیگر قرار نیست در MOU قراردادی بسته شود، اگر مناقصه ای برگزار شود این شرکت ها هم مانند دیگر شرکت ها می توانند در این مناقصه شرکت کنند. 

12 تا 13 مخزن ایران در اولویت توسعه قرار دارند

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به تایید صلاحیت هشت شرکت ایرانی اکتشاف و تولید به عنوان شرکت شرکت های خارجی در مدل جدید قراردادهای نفتی، ادامه داد: اگر بتوانیم تعداد این شرکت ها را نیز بیشتر کنیم بدون شک مثبت خواهد بود زیرا تعداد مخازن اولویت دار ما بین 12 تا 13 میدان در مرحله نخست است.

وی گفت: شرکت های خارجی نیز در همین حدود هستند و در برنامه مطالعه ای ما، در حدود 34 شرکت بین المللی حرفه ای دارای رتبه بالا شناسایی شده اند.

مراسم تودیع عبدالرضا حاجی حسین نژاد،مدیرعامل سابق شرکت متن و معارفه نورالدین شهنازی زاده، مدیرعامل جدید این شرکت، امروز (سه شنبه، 19 مردادماه) با حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور تولید و مدیران و روسای شرکت متن در محل این شرکت برگزار شد. 
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران

شرکت ملی نفت ایران از سال 1330 تاکنون عهده دار سامان بخشیدن و سیاستگذاری فعالیت های صنعت نفت اعم از اکتشاف، حفاری، تولید، پژوهش و توسعه، پالایش و توزیع نفت، گاز و فرآورده های نفتی و صادرات آن بوده است. این شرکت با در اختیار داشتن ذخیره های عظیم هیدروکربوری، یکی از بزرگترین شرکت های نفتی جهان به شمار می آید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته