اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052081575614

طرحهای پژوهشی منطقه آزاد چابهار به صورت مشترک با کشورهای دیگرانجام می شود

همکاری چابهار با 18 دانشگاه خارجی

کد: 1395052081575614

http://goo.gl/BLm63U

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس دانشگاه بین المللی چابهار در جنوب سیستان وبلوچستان گفت: این دانشگاه اکنون با داشتن هزار و 84 دانشجو در 14 رشته مختلف از سال تاسیس تاکنون با 18 دانشگاه خارجی قرارداد همکاری امضا کرده است.

اجرای مشترک طرحهای پژوهشی با کشورهای دیگر

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار علی اصغر تباور اظهار داشت: دانشگاه بین المللی چابهار به عنوان دانشگاه غیر انتفاعی و غیر دولتی در سال 1381 هجری شمسی(2002 میلادی) با مجوز رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار راه اندازی شده است.
وی افزود: این دانشگاه با هدف «خانه ایرانی جایگاه دانش بین المللی» و آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص قابل رقابت با کشورهای پیشرفته دنیا با همکاری دانشگاه‏های خارجی و داخلی تاسیس شده است.
وی گفت: دانشگاه بین المللی چابهار پس از تاسیس در سال 1381 از طریق آزمون داخلی با همکاری کالج گلداسمیت و کالج LSE دانشگاه لندن در رشته CIS و MIS به ترتیب 45 و 19 نفر دانشجو پذیرش داشته است.
وی ادامه داد: از سال 1387 تاکنون هزار و 182 دانشجو از طریق آزمون سراسری و آزاد در مقطع کارشناسی(509 نفر)، کارشناسی ناپیوسته (461 نفر) و کارشناسی ارشد(212 نفر) در رشته های مختلف این دانشگاه پذیرش شده اند.
رئیس دانشگاه بین المللی چابهار گفت: پذیرش دانشجو در 14 رشته انجام می شود و اکنون 6 نفر استاد هیات علمی مقیم و 46 نفر مدعو با این دانشگاه همکاری دارند.
وی بیان کرد: از ابتدای تاسیس دانشگاه بین المللی در چابهار 863 نفر در مقطع کارشناسی، 331 نفر در مقطع کارشناسی ناپیوسته و 175 نفر در مقطع کارشناسی ارشد دانش آموخته شده اند.
وی پذیرش دانشجو از طریق آزمون داخلی و یا خارج از آزمون با توجه به استقرار دانشگاه در منطقه آزاد و اعمال سیاست های مناسب به منظور شناسایی و جذب دانشجویان مستعد داخل و خارج کشور را خواستار شد و اظهار داشت: پذیرش دانشجو از طریق همکاری با دانشگاههای داخلی و خارجی بصورت آزاد می تواند برای توسعه و پیشرفت این دانشگاه کمک شایانی باشد.
رئیس دانشگاه بین المللی چابهار اجرای مشترک طرحهای پژوهشی و تبادل استاد و دانشجو با کشورهای دیگر و تسهیل در جذب اعضای هیات علمی دانشگاه را با توجه به روند توسعه ای آن مورد تاکید قرار داد.
تباور کمک به زیر ساخت های دانشگاه و تکمیل هر چه سریعتر ساختمان آموزشی و اداری را نیز خواستار شد.
شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان با 260 هزار نفر جمعیت از شمال به شهرستانهای نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به بندر کنارک متصل است.
بندر زیبای چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و 549 آبادی دارای سکنه تشکیل شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد چابهار

منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار، یکی از مناطق آزاد هفت گانه کشور است که در راستای اهداف اقتصادی کشور ، بیش از دو دهه است که درمجاورت شهرستان چابهار و در حاشیه دریای عمان تاسیس شده است . با توجه به تعریف مناطق آزاد و علل ایجابی آن ، سازمان منطقه آزاد چابهار تمام تلاش و همت خود را به کار گرفته تا نقش شایسته ای در حد توان و امکان برای توسعه و رشد اقتصاد ملی و منطقه ای ایفا کند. در آستانه اقتصاد و تجارت هزاره سوم ، اکنون منطقه آزاد چابهار زیرساختهای لازم برای تبدیل شدن به یک منطقه آزاد پویا را درحد قابل قبولی فراهم کرده است. این منطقه نه تنها در اقتصاد ملی نقش موثر داشته بلکه در منطقه محروم بلوچستان نقطه اتکاء مهم و اساسی مردم و روزنه اصلی امید به زندگی اقتصادی و اجتماعی و سیاسی شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش