اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052383955428

با طلای رستمی کابوس پکن تکرار نشد

شصت و یکمین مدال ایران در المپیک

کد: 1395052383955428

http://goo.gl/AY07Oe

، تهران , (اخبار رسمی): مدال طلای کیانوش رستمی وزنه بردار کرمانشاهی کاروان ایران در سی و یکمین دوره المپیک ،بمنزله اولین مدال ایران در این دوره از بازیها ، بار روانی المپین ها را در هفته دوم برای افتخار آفرینی کاهش داد.

شصت و یکمین مدال ایران در المپیک

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان، هرچند از ابتدا هم آغاز افتخار آفرینی ایران در المپیک در هفته دوم پیش بینی شده بود اما آنچه مسلم است عدم کامیابی برای قرارگرفتن در جدول مدالها ،معمولا بار روانی جامعه و حتی کاروان را دوچندان می کند.
این عدم مدال آوری در هفته اول تبعات منفی بدنبال دارد که موجبات تنزل روحی روانی ورزشکاران ایران در هفته دوم را پیامد خود داشته است .با نگاهی به ادوار گذشته می توان عدم توفیق ورزشکاران ایران را از این ناکامی مثال زد.
المپیک 2008 پکن بنا به دلایل مختلف در هفته اول ورزشکاران کاروان موفق به کسب مدال نشدند ،اما آنجا وضعیت حادتر شد که در هفته دوم نیز این بی مدالی ادامه پیدا کرد ؛بطوریکه پولاد مردان در مهار وزنه ها ناموفق بوده و تخته را بدون مدال ترک کردند از طرفی در آزاد و فرنگی هم فقط تلاش ورزشکاران به تک مدال برنز مراد محمدی در کشتی آزاد منتجه شد و این ناکامی ها شرایط روحی و روانی کاروان ورزشی ایران در پکن را تنزل داد تا اینکه روز پایانی مدال طلای هادی ساعی تا حدودی نشاط را به جامعه ورزش برگرداند.
مدال طلای دلاور کرمانشاهی در دسته 85 کیلوگرم وزنه برداری در المپیک ریو که با رکوردشکنی هم همراه بود ،موجب ثبت شصت و.یکمین مدال تاریخ ورزش ایران در بازیهای المپیک شد.این مدال شانزدهمین طلای ایران است که توسط یک پولاد مرد به ارمغان آمده است .پولاد مردی که وزنه برداری را هم صاحب ششمین طلای المپیک کرد.
کیانوش رستمی اکنون نهمین ورزشکار تاریخ ایران محسوب می شود که بیش از یک مدال در المپیک بدست آورده است.
او فعلا از حیث رنگ مدال ششمین ورزشکار پرافتخار کشورمان در المپیک است.
وزنه برداری در ادوار مختلف المپیک هم نمادهای خوبی از خود به جا گذاشته است.از اولین مدال المپیکی ایران که توسط زنده یاد سلماسی در المپیک 1948 لندن به یادگار مانده تا سکوی به یادماندنی المپیک 1952 هلسینکی که زنده یاد نامجو و علی میرزایی با عناوین دوم و سوم به عنوان دو ایرانی کنار هم قرار گفتند تا همین المپیک دوره قبل که سکوی دسته فوق سنگین یا سکویی که قویترین مرد جهان را نشان می دهد ،مدال طلا و نقره بهداد سلیمی وسجاد انوشیروانی که موجب شد این سکو به دو پرچم مقدس ایران مزین شود.و این دوره هم وزنه برداری چراغ طلا را برای ایران روشن کرد.
این افتخار آفرینی بدون شک بازتاب مثبتی برای کاروان امام رضا (ع) خواهد داشت.در ادامه دیگر وزنه برداران که به دلیل این مدال بار روانی بی مدالی کاروان را دیگر به دوش نخواهند کشید ،بهتر می توانند تواناییهای خود را بروز داده و با شرایط مساعدتری به رقابت برای مدال بپردازند.
این مدال روحیه و نشاط جامعه را بعد از تلاش نافرجام اما با ارزش 22 ورزشکاری که بدون مدال ،المپیک سی ویکم را سپری کردند ،افزایش داده و قطعا به توان روحی و انگیزه بقیه ورزشکاران منجر شده است.
با تقدیر از همت و تلاش22 المپینی که بعد از سالها استمرار در تمرینات و مسابقات به عنوان نماینده ایران در المپیک ریو حضور یافتند ، در ادامه برای جوانان ایرانی در اهتزاز پرچم مقدس کشورمان به اتفاق هم نفس هستیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت ورزش و جوانان

وزارت ورزش و جوانان در تاریخ 8 دی ماه 1389 و پس از ادغام سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان تشکیل شد. این وزارت‌خانه عالی‌ترین مرجع رسیدگی به مسایل مربوط به ورزش و جوانان در کشورمان است. همچنین مرکز فعالیت‌های قرآنی جوانان کشور، نهادی قرآنی است که زیر نظر وزارت ورزش و جوانان فعالیت می‌کند.حمید سجادی نخستین وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، در اواخر خردادماه 1390 به مجلس شورای اسلامی معرفی شد، اما با 137 رأی مخالف نتوانست رأی اعتماد مجلس را به دست آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تازه‌های ورزش