اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052484525797

رئیس پلیس راه‌آهن هشدار داد

تهدید جان مسافران قطار توسط معتادان

کد: 1395052484525797

http://goo.gl/eMTgBZ

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس پلیس راه‌آهن درباره تهدید جان مسافران با سرقت پیچ‌ومهره ریل‌های قطار توسط معتادان هشدار داد.

تهدید جان مسافران قطار توسط معتادان

 به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی ناجا، سردار علیرضا اکبرشاهی رئیس پلیس راه آهن کشور گفت: کشورمان با دارا بودن 13 هزار کیلومتر خط ریلی، جزو دارندگان طولانی ترین خطوط ریلی دنیا قرار داده است که این مسئله مسئولیت پلیس راه آهن را حساس‌تر می‌کند.

رئیس پلیس راه آهن کشور در ادامه با اشاره به کاهش سرقت در محدوده وظایف این پلیس گفت: پلیس در راستای اجرای طرح‌هایی همچون همیار پلیس، برخورد با سارقان و مالخران، طرح انضباط اجتماعی در حاشیه ریل و ... موفق شد آمار سرقت در 4 ماهه نخست امسال را 35 درصد کاهش دهد.

اکبرشاهی با بیان اینکه پلیس راه آهن نسبت به سرقت تجهیزات ریلی حساس است و به شدت با این موضوع برخورد می‌کند افزود: متاسفانه گاها دیده شده برخی از معتادان لامکان و سارقان خرد اقدام به سرقت پیچ و مهره‌های کم ارزش می‌کنند غافل از آنکه سرقت این موارد ممکن است جان تعداد زیادی از مسافران را به مخاطره بیاندازد و از این رو پلیس برخورد جدی در برابر این موارد خواهد داشت.

رییس پلیس راه آهن کشور افزود: به عنوان مثال ماموران پلیس در گشت‌زنی خود به دو نفر در حاشیه خط آهن مشکوک شدند که با زیر نظر گرفتن این افراد متوجه شدند که این دو متهم اقدام به سرقت مقادیر زیادی سنگ زیر خط آهن موسوم به سنگ بالاست که از مقاومت زیادی برخوردار است کرده‌اند. این در حالی است که در ادامه بررسی این پرونده، همکاران ما متوجه شدند که این افراد در دو اقدام جداگانه، 4 تن از این سنگها را به سرقت برده‌اند.

افزایش 65 درصدی کشفیات کالای قاچاق

وی افزود: با توجه به این حساسیت پلیس، در 4 ماهه امسال، همکاران ما موفق به دستگیری 67 سارق و مالخر تجهیزات ریلی، 15 سارق در داخل قطار و 19 سارق در سالن ها و ایستگاه های قطار شدند.او در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به هدفمندشدن برخورد پلیس راه‌آهن با قاچاق کالا گفت: علی‌رغم کاهش پرونده‌های تشکیل شده در این بخش شاهد افزایش 65 درصدی ارزش کالاهای قاچاق در سال جاری مکشوفه بودیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ناجا

این کشور در بیش از دو هزار سال قبل و در دوران سلسله هخامنشیان اولین بنیانگذار سیستم حکومتى گسترده امپراطورى مى باشد. از آنجا که هر حکومتى نیازمند به نظم و امنیت مى‌باشد در نتیجه کشور ما انواع سیستمهاى ایجاد نظم و امنیت را در طى تاریخ مورد آزمایش قرار داده است. اما سیستم نوین ایجاد نظم و امنیت داخلى یعنى سازمان پلیس در ایران به حدود یکصد سال پیش مربوط مى‌‌باشد. شاه قاجار ناصرالدین شاه در سفرهاى سه گانه خود به اروپا و مشاهده پلیس نوین در آن کشورها و با استخدام یک مستشار بلژیکى به نام کنت دو بینو اولین سیستم پلیسى جدید را در ایران پایه گذارى نمود. این پلیس در طى یکصد سال گذشته و تا پیروزى انقلاب اسلامى در بهمن سال 1357 از فراز و نشیبهاى متفاوت برخوردار بوده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | حقوقی و قانون