اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052586345614

سرپرست دانشگاه بین المللی چابهار خبرداد

مقدمات همکاری علمی دانشگاه اتریش وچابهار

کد: 1395052586345614

http://goo.gl/mhnkuW

، تهران , (اخبار رسمی): سرپرست دانشگاه بین المللی چابهار گفت: به زودی مقدمات همکاری های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی بین این دانشگاه و 2 دانشگاه دانوب و اینسبروک و دانشکده حقوق کشور اتریش آغاز می شود.

مقدمات همکاری علمی دانشگاه اتریش وچابهار

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار"علی اصغرتباوار"با اعلام مطلب بالا بیان کرد: این همکاری ها بر اساس تفاهم نامه فی مابین دانشگاه های یاد شده که در جریان سفر اخیر به آن کشور منعقد شده است، انجام خواهد شد.

"تباوار"اظهارداشت: براساس این تفاهم نامه دوره های مشترک کوتاه مدت، برگزاری سمینارها و کنفرانس های بین المللی با محوریت آموزشی و تحقیقاتی در کشور اتریش به مرحله اجرا در می آید.

وی افزود: در سفر به کشور اتریش که با هدف توسعه همکاری آموزشی، تحقیقاتی و فناوری میان دانشگاه ها و مراکز پزوهشی به منظور بررسی تعاملات بین المللی صورت گرفت با 3 رئیس دانشگاه آن کشور به صورت جداگانه دیدار و در این خصوص بحث و تبادل نظرکردیم.

ایشان خاطر نشان ساخت: در بخش هایی از این تفاهم نامه ها  دوره های مشترک کارشناسی ارشد و دکترای و نیز دوره های مشترک کوتاه مدت کاربردی و کنفرانس و سمینارها برگزار و تحقیقات مشترک علمی و پژوهشی توسط اساتید و محققان فعال دانشگاه های اتریش انجام خواهد شد.

سرپرست دانشگاه بین المللی چابهارگفت: با انعقاد این تفاهم نامه تسهیلات لازم برای شرکت اساتید و محققان دانشگاه های دانوب و اینسبروک کشور اتریش در همایش ها، گرد هم آیی ها و هم اندیشی های علمی و بین المللی فی مابین دو دانشگاه فراهم خواهد شد.

دانشگاه بین المللی چابهار پس از تاسیس در سال 1381 از طریق آزمون داخلی با همکاری کالج گلداسمیت و کالج LSE دانشگاه لندن در رشته CIS و MIS به ترتیب 45  و 19 نفر دانشجو پذیرش داشته واز سال 1387 تاکنون هزار و 182 دانشجو از طریق آزمون سراسری و آزاد در مقطع کارشناسی(509 نفر)، کارشناسی ناپیوسته (461 نفر) و کارشناسی ارشد(212 نفر) در رشته های مختلف این دانشگاه پذیرش شده اند.

اکنون پذیرش دانشجو در این دانشگاه در 14 رشته انجام می شود و اکنون 6 نفر استاد هیات علمی مقیم و 46نفر مدعو با این دانشگاه همکاری دارند از ابتدای تاسیس دانشگاه بین المللی در چابهار 863 نفر در مقطع کارشناسی، 331 نفر در مقطع کارشناسی ناپیوسته و 175 نفر در مقطع کارشناسی ارشد دانش آموخته شده اند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد چابهار

منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار، یکی از مناطق آزاد هفت گانه کشور است که در راستای اهداف اقتصادی کشور ، بیش از دو دهه است که درمجاورت شهرستان چابهار و در حاشیه دریای عمان تاسیس شده است . با توجه به تعریف مناطق آزاد و علل ایجابی آن ، سازمان منطقه آزاد چابهار تمام تلاش و همت خود را به کار گرفته تا نقش شایسته ای در حد توان و امکان برای توسعه و رشد اقتصاد ملی و منطقه ای ایفا کند. در آستانه اقتصاد و تجارت هزاره سوم ، اکنون منطقه آزاد چابهار زیرساختهای لازم برای تبدیل شدن به یک منطقه آزاد پویا را درحد قابل قبولی فراهم کرده است. این منطقه نه تنها در اقتصاد ملی نقش موثر داشته بلکه در منطقه محروم بلوچستان نقطه اتکاء مهم و اساسی مردم و روزنه اصلی امید به زندگی اقتصادی و اجتماعی و سیاسی شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش