اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052687595809

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تاکید کرد

ارتقای جایگاه زنان، برنامه‌ مهم صنعت نفت

کد: 1395052687595809

http://goo.gl/Xifjne

، تهران , (اخبار رسمی): علی کاردر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در بیست و سومین شماره نشریه الکترونیکی آوای مهر، یادداشتی با عنوان «زنان و مسیر توسعه نفت» نگاشته است که در ادامه می خوانید.

ارتقاء زنان، برنامه‌ حائزاهمیت صنعت نفت

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی شرکت ملی نفت؛ «صنعت نفت پس از پایان دوره تحریم های ظالمانه غرب، در حالی در مسیر توسعه قرار گرفته است که برای جبران فرصت‌های از دست رفته نیازمند بهره‌گیری از همه‌ی اقشار جامعه و هماهنگی همه کارکنان خود خصوصاً نیروهای جوان و پراستعداد در سطوح مختلف است. زنان اعم از اینکه در صنعت نفت شاغل و دارای مسئولیت باشند، و یا به عنوان عضوی از خانواده صنعت نفت، در قالب ایفای نقش همسری و مادری برای همسر یا فرزندان‌شان که در صنعت نفت خدمت می‌کنند، نقشی ارزشمند و تاثیرگذار دارند. نقش آشکار و پنهان زنان به عنوان یک واقعیت غیرقابل انکار در فرآیند توسعه صنعت نفت مطرح است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت. بلکه بایستی با شناخت ملزومات و درک زیرساخت‌های لازم، جهت بروز خلاقیت و نوآوری و توانمندی و به تبع آن افزایش تاثیرگذاری آنها همت گماشت.

با تشکیل حوزه مشاور امور بانوان در سطح ستاد و شرکت‌های عملیاتی تابعه شرکت ملی نفت از حدود دو سال پیش، گام‌های اصولی برای تعمیق نقش زنان در صنعت نفت برداشته شده که در وهله نخست، شناسایی نقاط ضعف و قوت یا به قولی فرصت‌ها و چالش های فعالیت زنان در صنعت نفت انجام شده‌است. اکنون با توجه به افزایش تعداد زنان و دختران با تحصیلات مرتبط با صنعت نفت، به‌کارگیری و ارتقاء آنان جزو برنامه‌های حائز اهمیت در صنعت نفت است تا در آینده و با ایجاد جریان جانشین‌پروری و تغییر نظام و ساختار نیروی انسانی صنعت نفت، امکان به کارگیری و بهره‌مندی از تخصص، تجارب و توانمندی زنان در سطوح مختلف خصوصاً در سطح سازمان‌های ستادی فراهم شود.

امری که همگام با اهداف چشم انداز جمهوری اسلامی در افق 1404 هجری شمسی، جامعه ایرانی را به سمت و سوی توسعه یافتگی سوق می دهد و همه افراد، اعم از زن و مرد را در راه رسیدن به این هدف خطیر سهیم می داند. امید آنکه زنان و مردان صنعت نفت، فرصت پیش رو را مبدل به حرکتی هماهنگ برای رسیدن به اعتدال، توسعه و بهره‌وری نمایند. انشاء الله»

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران

شرکت ملی نفت ایران از سال 1330 تاکنون عهده دار سامان بخشیدن و سیاستگذاری فعالیت های صنعت نفت اعم از اکتشاف، حفاری، تولید، پژوهش و توسعه، پالایش و توزیع نفت، گاز و فرآورده های نفتی و صادرات آن بوده است. این شرکت با در اختیار داشتن ذخیره های عظیم هیدروکربوری، یکی از بزرگترین شرکت های نفتی جهان به شمار می آید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته