در صورت اجرای تعهدات دولت

ظرفیت جابجایی مترو به ده میلیون نفر می رسد

کد: 1395052789206013

http://goo.gl/sl2OpR

، تهران , (اخبار رسمی): معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران، نیاز اصلی شهر تهران را افزایش ظرفیت و خطوط مترو و تامین هزینه های مرتبط با حفر تونل و تامین تجهیزات دانست.

ظرفیت جابجایی مترو به ده میلیون نفر می رسد

به گزارش اخبار رسمی  به نقل از  روابط عمومی معاونت برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا، ناصر امانی در حاشیه دویست و هشتاد و سومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر تهران   گفت: در صورت انجام تعهدات مالی دولت مصرح در قانون، ظرفیت جابجایی مترو  قابل افزایش به ده میلیون نفر است.

معاون برنامه ریزی،توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران ، مترو را نیاز ملی عنوان و از دولت خواست که با جدیت به این بخش مهم از ناوگان حمل و نقل عمومی کمک نماید.
وی افزود:  شهرداری تهران همواره خواستار در اولویت قرار دادن افزایش ظرفیت و خطوط متروی شهر تهران بوده و علی رغم عدم اجرای قانون مصوب مجلس شورای اسلامی توسط دولت ها در پرداخت سهم خود در این خصوص شما شاهد افتتاح ایستگاهها و خطوط جدید در سطح شهر تهران هستید.
معاون شهردار تهران با یادآوری حضور وزیر محترم نفت به عنوان اولین وزیر دولت یازدهم  که در شورای اسلامی شهر تهران حضور پیدا کرد گفت: ایشان در صحن علنی شورا قول دادند که شهرداری تهران را در خرید واگن های مترو مورد نیاز جهت افزایش ظرفیت این سیستم حمل و نقل شهری یاری کنند که تاکنون متاسفانه محقق نشده است،

وی در خصوص خرید هواپیما و تاکید شهرداری در افزایش خطوط و ظرفیت مترو ی شهر تهران گفت: شهرداری تهران در مورد خرید هواپیما و یا اینکه اقدامات دولت در این خصوص جزو اولویتهای اول کشور پس از برجام باشد، اظهارنظری نکرده است.
 معاون شهردار تهران افزود: در این رابطه مقام معظم رهبری در دیدار با مسوولین کشور با معظم له، فرمودند: سئوال بنده از مسئولین اینست که اگر قرار است گشایشی هم اتفاق بیفتد و پولی وارد کشور بشود، واقعا خرید هواپیما اولویت دارد؟
وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر موضع مقام معظم رهبری گفت: معظم له نسبت به این موضوع نگاه انتقادی دارند، بنابراین اساساً این موضوع ربطی به موضع شهرداری و شورای شهر در خصوص نیاز شهر تهران به افزایش ظرفیت و خطوط مترو ندارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

معاونت برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران

معاونت هماهنگی و برنامه ریزی با تصویب نمودار سازمانی شهرداری تهران در سال 1367 و تصویب قائم مقامی شورای شهر در شهرداری تهران ایجاد شد. به مرور این ساختار دچار تغییرات شد و در حال حاضر این معاونت با اسم جدید معاونت برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا در حال فعالیت است. سرپرستی و برنامه ریزی امور مربوط به برنامه های جامع و کلی شهرداری تهران یکی از مهمترین وظایف این معاونت است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه