از سوی معاون شهرداری تهران صورت گرفت

پاسخ شهرداری به شورای شهر در خصوص حادثه پلاسکو

کد: 13951106226936013

https://goo.gl/FBPW0O

، تهران , (اخبار رسمی): معاون شهردار تهران در پاسخ به تذکرات برخی از اعضاء شورا در خصوص حادثه پلاسکو گفت: ساعت هفت و پنجاه و چهار دقیقه حریق به آتش نشانی اطلاع داده شد و آتش نشانان ساعت هشت و نه دقیقه در محل حادثه حضور داشتند.

پاسخ شهرداری به شورای شهر در خصوص حادثه پلاسکو

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی معاونت برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا، ناصر امانی ادامه داد: آتش نشانان در مهار حریق 4 بالابر 55 متری و 4 بالابر 35 متری در اختیار داشتند که تنها از 4 عدد آنها استفاده شد و چهار دستگاه دیگر مورد نیاز نبود.
وی ادامه داد: این دستگاهها به شبکه آب شهری متصل و از منظر حجم آب مشکلی نداشتند و با آب فراوان به عملیات اطفاء مشغول بودند و هلیکوپتر با ظرفیت 2000 لیتری آب به این حریق با حجم وسیع کمکی نمی توانست انجام دهد.
معاون شهردار تهران گفت: اعتبارات سازمان آتش نشانی از سال 1386 تا 1394 که به تصویب شورای اسلامی شهر رسیده است 1719 میلیارد تومان بوده و عملکرد شهرداری تهران در سازمان آتش نشانی و در همین بازه زمانی 1796 میلیارد تومان بوده است.
وی به خرید و الحاق 700 خودروی جدید به سازمان آتش نشانی در 5 سال گذشته اشاره کرد و گفت: موضوع کمبود تجهیزات در سازمان آتش نشانی که برخی مطرح می کنند اصلا صحیح نمی باشد.
معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا با قدردانی از دستور مقام معظم رهبری در خصوص نامه مورخ دهم مرداد سال جاری شهردار تهران که من بعد از این آتش نشان ها که در حین حادثه جان خود را از دست می دهند جزء شهیدان فی سبیل الله باشند که پس از 30 سال پیگیری شهرداری های کل کشور، نهایتا با مساعدت و دستور ایشان اجرایی شد گفت: متاسفانه بنیاد شهید از این دستور تفسیر شهید خدمت نموده که جا دارد از اقدام مهندس تندگویان که در حال پیگیری و جمع آوری امضاء بیست هزار فرزند شهید در این خصوص می باشند نیز قدردانی نمایم.
معاون شهردار تهران در پایان سخنان خود با تأکید بر اینکه شهرداری تهران قصد دارد به فرموده و دستور مقام معظم رهبری ابتدا در منطقه زندگی شهری را به حالت عادی بازگرداند و وارد بحث های سیاسی نشود، گفت: شهرداری تهران در خصوص موضوع ساختمان پلاسکو قبل و هنگام حادثه مدارک و مستندات فراوان در اختیار دارد که انشالله با پیگیری کارشناسانه کارگروه های مسئول، عوامل حادثه مشخص و به اطلاع مردم شریف ایران خواهد رسید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

معاونت برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران

معاونت هماهنگی و برنامه ریزی با تصویب نمودار سازمانی شهرداری تهران در سال 1367 و تصویب قائم مقامی شورای شهر در شهرداری تهران ایجاد شد. به مرور این ساختار دچار تغییرات شد و در حال حاضر این معاونت با اسم جدید معاونت برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا در حال فعالیت است. سرپرستی و برنامه ریزی امور مربوط به برنامه های جامع و کلی شهرداری تهران یکی از مهمترین وظایف این معاونت است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه