معاون شهردار تهران از اصحاب رسانه درخواست کرد

پیگیری مطالبات مردم شهر تهران از دولت

کد: 13950817178176013

https://goo.gl/tKDmJb

، تهران , (اخبار رسمی): ناصر امانی گفت: شهرداری تهران به طور متوسط و طی ده سال گذشته سالانه ده هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب داشته که هزینه نموده است و این یعنی اعتبار ده ساله شهرداری تهران اندکی بیش از یکصد هزار میلیارد تومان بوده و دیون شهرداری نسبت به این حجم از اعتبار هزینه شده میزانی معقول می باشد.

پیگیری مطالبات مردم شهر تهران از دولت

به گزارش اخبار رسمی  به نقل از روابط عمومی معاونت برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران معاون شهردار تهران با اشاره به بدهی چهارده هزار میلیارد تومانی شهرداری در سال جاری گفت: حدود هشت هزار میلیارد تومان از این مبلغ، بدهی به پیمانکاران، افراد حقیقی و حقوقی است و شش هزار میلیارد باقیمانده دیون به بانک ها می باشد.
معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا ادامه داد: رقم بیست هزار میلیارد تومانی اعلام شده در برخی رسانه ها به عنوان بدهی شهرداری تا پایان سال 97 است که حدود دوازده هزار میلیارد تومان آن دیون به بانکها است و عمدتا هم مربوط به هزینه کرد در مترو می باشد و زمان آغاز اخذ این دیون همزمان با آغاز عملیات ساخت مترو در تهران بوده است که امسال شش هزار میلیارد تومان آن سررسید می گردد.
معاون شهردار تهران همچنین افزود: اساساً در نظام مالی جهانی دیون سازمانها به بانک ها را بدهی تلقی نمی کنند و از آن به عنوان فرصتی که آن سازمان برای توسعه کار و فعالیت خود بهره برده است یاد می کنند.
وی ادامه داد: رقم طلب ما از دولت بیش از دو برابر دیون ما به بانک ها می باشد و این میزان دیون که کمتر از ده درصد هزینه کرد شهرداری تهران طی ده سال گذشته بوده است در صورت دریافت به موقع مطالبات از دولت هرگز ایجاد نمی گردید.
معاون برنامه ریزی توسعه شهری و امور شورا افزود: اگر دولت ها سهم پنجاه درصدی خود از توسعه و تجهیز مترو، اگر سهم یک سوم خود از بلیط مترو و اگر سهم هشتاد و دو و نیم درصدی خود از توسعه و تجهیز ناوگان اتوبوسرانی، اگر عوارض بخشوده در بافتهای فرسوده که قرار بوده دولت آن را تأمین کند و سهم شهرداری از جرائم راهنمایی و رانندگی و سایر موارد تعهد خود را پرداخت می کردند، این میزان دیون هم وجود نداشت.
معاون شهردار تهران این سئوال را مطرح کرد که آیا شهرداری تهران به علت اینکه دولت سهم خود از توسعه و تجهیز زیر ساخت های شهر تهران پرداخت نکرده، باید دست از کار و خدمت به مردم می کشیدم؟
وی افزود: شهرداری تهران با ایجاد بدهی آنهم بسیار کمتر از مطالباتش از دولت اجازه نداد تا کار جهادی برای مردم شهر تهران و ارائه خدمات به آنان دچار اختلال، رخوت و توقف گردد و در این شرایط برخی در جهت خلاف مصالح مردم به جای مطالبه حقوق آنان از دولت، عملکرد شهرداری تهران را با بزرگنمایی غیر واقعی از دیون این سازمان زیر سئوال می برند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

معاونت برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران

معاونت هماهنگی و برنامه ریزی با تصویب نمودار سازمانی شهرداری تهران در سال 1367 و تصویب قائم مقامی شورای شهر در شهرداری تهران ایجاد شد. به مرور این ساختار دچار تغییرات شد و در حال حاضر این معاونت با اسم جدید معاونت برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا در حال فعالیت است. سرپرستی و برنامه ریزی امور مربوط به برنامه های جامع و کلی شهرداری تهران یکی از مهمترین وظایف این معاونت است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه