مرکز میراثی و تاریخی تهران نیم قرن فراموش شده بود

کد: 13950922199206013

https://goo.gl/KDD4fh

، تهران , (اخبار رسمی): مرکز میراثی و تاریخی شهر تهران نیم قرن است که فراموش شده بود و این دوره مدیریت شهری میراث دار بی توجهی مدیریت ها در نیم قرن گذشته، قبل و بعد از انقلاب است.

مرکز میراثی و تاریخی تهران نیم قرن فراموش شده بود

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی معاونت برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران، ناصر امانی در جمع مدیران واحدهای تابعه معاونت برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا و مدیران این حوزه در منطقه دوازده ضمن بیان مطلب فوق افزود: شهردار تهران هم می توانست رویه مدیران قبلی را در پیش گیرد و در این مسیر پر چالش قدم نگذارد، اما حال که مدیر جهادی در مسیر احیای این مرکز فراموش شده گام نهاده، وظیفه همه مدیران شهرداری تهران از معاونت ها در ستاد تا مدیران در محلات منطقه است که تدابیر شهردار تهران در این منطقه را رصد و در همان مسیر با تمام همت و تلاش قدم بردارند.
معاون شهردار تهران با اشاره به حضور شهردار تهران حتی در روزهای جمعه در این منطقه و برای پیگیری اقدامات مدیران محلی گفت: شهردار تهران بر این باور است که بافت تاریخی و میراثی شهرها بویژه پایتخت های کشورهای جهان همواره مرکز توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده است و بی توجهی به این منطقه از گذشته تا به امروز باعث ایجاد یک معضل اجتماعی فرهنگی و محرومیت تهران از یک فرصت و مزیت گردیده است.
وی موضوعاتی چون اعتیاد و بزهکاری، جمعیت گریزی و مهاجرت از منطقه، خانه های ناامن و متروکه در بافت های فرسوده، فقدان زیرساخت های ایمن و هجوم در تخریب بافت مسکونی و تغییر کاربری آنها به انبار تجاری در کنار معضلات موجود در انضباط شهری منطقه و حوزه بار و مسافر را دغدغه های شهردار تهران در این منطقه عنوان کرد و افزود: طرح ارتقاء کیفیت زندگی در منطقه دوازده در راستای رفع همین معضلات و با همکاری کارشناسان و مشاوران زبده طی چند سال تدوین گردیده که اجرای کامل آن را می توان به سرعت و پس از اخذ تائید شورای اسلامی شهر در دستور کار قرار دهیم.
معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا همچنین به اعتبارات مصوب منطقه در سالهای 94 و 95 اشاره کرد و گفت: این اعتبارات در دو سال اخیر رشد قابل توجهی داشته که نشان از عزم شهرداری در اجرای تدابیر شهردار تهران دارد که اگر با اهتمام و انگیزه جهادی مدیران از ستاد تا منطقه نیز همراه گردد قطعا گام های بلندی برداشته خواهد شد.
معاون شهردار تهران از مدیران منطقه دوازده خواست با دعوت از نمایندگان شورای اسلامی شهر، مجمع نمایندگان شهر تهران در مجلس شورای اسلامی و مدیران سایر نهادها و ارگانهای تاثیرگذار به بازدید از منطقه، هم اقدامات شهرداری تهران را اطلاع رسانی نمایند و هم از توان آنها برای ایجاد عزم ملی در تغییر وضعیت این منطقه تاریخی و میراثی شهر تهران آنگونه که در شان نظام مقدس مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد بهره گیرند.
پیش از سخنان معاون شهردار تهران، زمانی نژاد معاون برنامه ریزی و توسعه شهری منطقه 12 و روسای اداره تابعه آن گزارشی را ارائه نمودند که اهم اطلاعات ارائه شده در آن بدین شرح بود: منطقه با حدود دویست و پنجاه هزار نفر ساکن در رتبه هفدهم و با 593 هکتار بافت فرسوده در مقام دوم در بین بیست و دو منطقه تهران قرار دارد. این منطقه میزبان مراکز حکومتی چون: مجلس شورای اسلامی، شهرداری تهران شورای اسلامی شهر تهران، وزارت دادگستری، وزارت امور اقتصاد و دارایی، وزارت امور خارجه، وزارت ارشاد اسلامی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی سابق، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و روزنامه رسمی، مراکز اقتصادی چون: بازار تهران، اصناف و بورس هایی چون: سبزه میدان – طلا و جواهر، منوچهری – کیف و چمدان، صف – کیف و کفش، فردوسی – چرم، ارز، انقلاب – کفش، مصطفی خمینی – فرش، سه راه امین حضور – بورس لوازم خانگی، مولوی – پرده و پارچه جمهوری ملت – چاپ و نشر، صاحب جمع – مواد شوینده، روشندلان – پارچه و رومبلی، پل چوبی – تزئینات داخلی ساختمان و ساختمانهای بانک مرکزی، بانک ملی مرکزی، بانک مسکن مرکزی، بانک سپه مرکزی و مراکز دیپلماتیک و سیاسی چون: وزارت امور خارجه، سفارت روسیه، سفارت انگلستان، سفارت آلمان، سفارت دانمارک، سفارت ترکیه، سفارت رومانی و سفارت تایلند می باشد.
میزان رشد مقادیر برخی خدمات عمومی در منطقه دوازده طی ده سال اخیر و در مقایسه بین سالهای 84 و 94 بدین شرح بوده است: تعداد بوستانها از 29 به 60، مراکز ورزشی از 3 به 12، سوله مدیریت بحران 3 واحد جدید، ایستگاه آتش نشانی از 3 به 7، مراکز میوه و تره بار از 3 به 7، سرویس بهداشتی عمومی از 300 به 409 چشمه، ایستگاه اتوبوس از 77 به 192.
در این گزارش همچنین از 15 برابر شدن اعتبارات طی ده سال گذشته خبر داده شد و در پایان گزارشی از وضعیت اعتبارات سال جاری، عملکرد 8 ماهه بودجه سال 95 بر اساس ماهیت، اعتبارات ابلاغی تا پایان آبانماه، وضعیت درآمد طی10 سال و آخرین وضعیت پروژه های سال جاری شامل مجتمع فرهنگی ورزشی شهربانـــــو، بدنه سازی و مسقف سازی بازار طلا و جواهر، عملیات احداث بوستان امامزاده یحیی (ع)، عملیات سنگفرش پارک شــــهر، عملیات احداث سالن کشتی شهدای هفتم تیر، عملیات احداث ورزشگاه ظهیرالاسلام ( بهارستان )، عملیات احداث دروازه حضرت عبدالعظـــیم، عملیات احداث دروازه دولــت، عملیات احداث درواز غــــار، عملیات احداث زیرگذر چهارراه گلوبندک نیز ارائه گردید.
در پایان این جلسه معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران از بخش های مختلف این معاونت در منطقه 12 بازدید و از نزدیک با کارکنان آن به گفتگو پرداخت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

معاونت برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران

معاونت هماهنگی و برنامه ریزی با تصویب نمودار سازمانی شهرداری تهران در سال 1367 و تصویب قائم مقامی شورای شهر در شهرداری تهران ایجاد شد. به مرور این ساختار دچار تغییرات شد و در حال حاضر این معاونت با اسم جدید معاونت برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا در حال فعالیت است. سرپرستی و برنامه ریزی امور مربوط به برنامه های جامع و کلی شهرداری تهران یکی از مهمترین وظایف این معاونت است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه