اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052789775809

مدیرامور بین الملل شرکت ملی نفت ایران خبرداد

صادرات نفت ومیعانات گازی، 2,74میلیون بشکه

کد: 1395052789775809

http://goo.gl/GfTQOc

، تهران , (اخبار رسمی): مدیراموربین الملل شرکت ملی نفت ایران ازصادرات بیش از2میلیون و100هزاربشکه نفت خام ایران درماه ژوئیه خبرداد و گفت: مجموع صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران به 2 میلیون و 740 هزار بشکه در روز رسید.

صادرات نفت ومیعانات گازی، 2,74میلیون بشکه

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران، سید محسن قمصری درباره وضع صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران، اظهار کرد: صادرات نفت و خام و میعانات گازی در این ماه به 2 میلیون و 740 هزار بشکه رسیده است که از این مقدار 600 هزار بشکه به میعانات گازی اختصاص یافته است.

وی با بیان این که امیدوارم این میزان صادرات در ماه آینده نیز تکرار شود، اظهار کرد: صادرات نفت هم اکنون وضع خوبی دارد اما هنوز مقدار صادرات نفت خام ایران به سطح پیش از تحریم ها نرسیده است.

قمصری با اشاره به این که صادرات نفت خام ایران پیش از تحریم ها 2 میلیون و 350 هزار بشکه در روز بوده است و هنوز به این رقم نرسیده ایم، یادآور شد: صادرات میعانات گازی در آن مقطع کمتر از اکنون بود؛ اما در مجموع صادرات نفت خام و معیانات گازی ایران به سطح پیش از تحریم ها رسیده است.

مدیرامور بین الملل شرکت ملی نفت ایران مقصد یک چهارم نفت ایران را اروپا و بقیه را آسیا عنوان و درباره مقاصد میعانات گازی هم اظهار کرد: میعانات گازی ایران تنها به مقصد کشورهای آسیا صادر می شود.

وی با یادآوری این که، آسیا بزرگترین مصرف کننده انرژی در جهان است که همه تولیدکنندگان چشم به این بازار دوخته اند، یادآور شد: با توجه به این که ایران در این منطقه قرار دارد اولویت ما صادرات 63 درصد نفت ایران به این منطقه و بقیه به مقاصد کشورهای اروپا و دیگر کشورهای منطقه است.

به نقل از پایگاه خبری روابط عمومی وزارت نفت، قمصری درباره بازگشت دوباره مشتریان پیشین نفت ایران از جمله سریلانکا به خرید نفت از ایران اظهار کرد: بیشتر مشتریان نفت ایران بار دیگر به چرخه خرید نفت از ایران برگشتند و کشورهای اندکی از جمله همین کشوری که نام بردید هنوز اقدام به خریداری نفت از ایران نکردند.

به گفته این مقام مسئول، ایران هم اکنون در حال مذاکره با برخی از کشورهای آسیایی و اروپایی برای فروش نفت است که به محض نهایی شدن اسامی آنها اعلام می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران

شرکت ملی نفت ایران از سال 1330 تاکنون عهده دار سامان بخشیدن و سیاستگذاری فعالیت های صنعت نفت اعم از اکتشاف، حفاری، تولید، پژوهش و توسعه، پالایش و توزیع نفت، گاز و فرآورده های نفتی و صادرات آن بوده است. این شرکت با در اختیار داشتن ذخیره های عظیم هیدروکربوری، یکی از بزرگترین شرکت های نفتی جهان به شمار می آید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته