اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395053092415809

تا اواخر سال جاری

ظرفیت ذخیره سازی نفت خام افزایش می‎یابد

کد: 1395053092415809

http://goo.gl/jSSn5I

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران از انجام مراحل ساخت مخازن ذخیره سازی 10 میلیون بشکه ای نفت خام در گناوه خبر داد و گفت: پیش بینی می شود این پروژه تا پایان امسال عملیاتی شود.

ظرفیت ذخیره سازی نفت خام افزایش می‎یابد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران، پیروز موسوی ، مخازن ذخیره سازی نفت خام گناوه را پشتیبان صادرات نفت خام از جزیره خارگ خواند و گفت: پروژه ساخت این مخازن به همت بخش خصوصی در حال انجام است که پیش بینی می شود ساخت آنها تا اواخر سال جاری ادامه پیدا کند.

موسوی پروژه احداث مخازن نگهداری نفت خام با هدف ظرفیت سازی و افزایش توان ذخیره را اقدامی استراتژیک در جهت استمرار و تداوم تولید پایدار نفت خام و تکمیل و ارتقاء زنجیره ارزشی نفت در کشور برشمرد.

وی با اشاره به توانمندی نیروهای متخصص داخلی افزود: برای نخستین بار بخش خصوصی در زمینه ساخت مخازن در استان بوشهر حضور پیدا کرده و امید است با ساخت این مخازن نفتی جدید در شهرستان گناوه، در جهت پیشرفت و توسعه صنعت نفت ظرفیت ذخیره 10 میلیون بشکه نفت خام به ظرفیت کشور افزوده شود.

موسوی گفت: در ضمن این مخازن قرار است بخشی از نفت تولیدی میادین غرب کارون را نیز در خود ذخیره کند؛ به این معنی که علاوه بر ذخیره سازی نفت خام تولیدی مناطق نفت خیز، نفت تولیدی میادین غرب کارون را نیز که در برنامه افزایشی قرار دارد، ذخیره می کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران

شرکت ملی نفت ایران از سال 1330 تاکنون عهده دار سامان بخشیدن و سیاستگذاری فعالیت های صنعت نفت اعم از اکتشاف، حفاری، تولید، پژوهش و توسعه، پالایش و توزیع نفت، گاز و فرآورده های نفتی و صادرات آن بوده است. این شرکت با در اختیار داشتن ذخیره های عظیم هیدروکربوری، یکی از بزرگترین شرکت های نفتی جهان به شمار می آید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته