اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395053193035797

سردار ساجدی نیا خبر داد

جمع آوری پنج هزار معتاد متجاهر در پایتخت

کد: 1395053193035797

http://goo.gl/fW5aq7

، تهران , (اخبار رسمی): بیش از پنج هزار معتاد متجاهر از معابر اصلی، بزرگراه ها و بوستان های پایتخت جمع آوری شدند.

جمع آوری پنج هزار معتاد متجاهر در پایتخت

به گزارش اخبار رسمی به  نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران بزرگ سردار حسین ساجدی نیا ،رئیس پلیس تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به ظرفیت اعلامی از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر و شهرداری تهران مبنی بر پذیرش معتادان متجاهر؛ طرح پاکسازی 49 نقطه از سطح شهر تهران نظیر بزرگراه ها، معابر اصلی و بوستان ها در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: با تلاش ماموران انتظامی تهران بزرگ این تعداد معتاد متجاهر از نقاط یادشده جمع آوری و به مراکز و کمپ های مربوطه معرفی شدند. 
سردار ساجدی نیا گفت: در سال های اخیر آمار رو به رشد وجود معتادان متجاهر و خطرناک در سطح شهر باعث شد تا این موضوع به یکی از دغدغه های اصلی مردم و پلیس پایتخت بدل شود به همین منظور به پلیس های تخصصی دستور داده شد تا با هماهنگی مقام قضائی طرح مذکور را در بزرگراه ها، معابر اصلی و مناطقی که محل تجمع معتادان متجاهر بوده به اجرا درآورند. 
سردار ساجدی نیا، با بیان اینکه حضور معتادان متجاهر در سطح شهر تهران چهره زشتی به شهر داده بود تصریح کرد: تعدادی از این افراد بارها از سوی پلیس جمع آوری شده اند اما به خاطر نبود امکانات کافی و محل نگهداری مناسب دوباره به چرخه اعتیاد و جرم بازگشتند که در نهایت با رصد 49 نقطه از سطح پایتخت نظیر بزرگراه های چمران و کردستان، میدان شوش و هرندی و منطقه فرحزاد که محل تجمع و تردد آنان بود بیش از پنج هزار معتاد متجاهر جمع آوری شدند. 
فرمانده انتظامی تهران بزرگ در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای پنجمین مرحله سال جاری طرح سراسری مبارزه با قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر در چهار روز گذشته اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه دستگیری و برخورد با قاچاقچیان و خرده فروشان، مطالبات به حق شهروندان تهرانی و از اولویت های کاری پلیس پایتخت است، پلیس تهران بزرگ با اجرای طرح گسترده در سال 95 تلاش های خود را آغاز کرده و در این زمینه ضمن شناسایی نقاط آلوده به توزیع و مصرف مواد مخدر موفق به انهدام 28 باند و شبکه گسترده توزیع و خرده فروشی مواد مخدر سنتی و صنعتی شد. 
سردار ساجدی نیا در خصوص عملکرد یگان های عملیاتی در زمینه مبارزه با مواد مخدر از ابتدای سال جاری تاکنون گفت: در عملیات های جداگانه ای که از سوی ماموران پلیس پایتخت انجام شده تعداد قابل توجه ای از خرده فروشان و توزیع کنندگان خرد دستگیر شدند که این میزان دستگیری ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20درصد افزایش داشته است. 
فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: با تلاش ماموران پلیس پایتخت تاکنون بیش از 10 تن انواع مواد مخدر از قاچاقچیان و خرده فروشان کشف شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 50 درصد افزایش را نشان می دهد. 
رئیس پلیس پایتخت با اشاره به آمادگی پلیس برای جمع آوری تمامی معتادان متجاهر از سطح پایتخت گفت: در صورتی که همه نهادهای مسئول و ذیربط ظرفیت پذیرش اینگونه افراد را فراهم کرده و افزایش دهند، پلیس این آمادگی را دارد که تمامی این افراد را جمع آوری کرده و به کمپ های مربوطه تحویل دهد. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ناجا

این کشور در بیش از دو هزار سال قبل و در دوران سلسله هخامنشیان اولین بنیانگذار سیستم حکومتى گسترده امپراطورى مى باشد. از آنجا که هر حکومتى نیازمند به نظم و امنیت مى‌باشد در نتیجه کشور ما انواع سیستمهاى ایجاد نظم و امنیت را در طى تاریخ مورد آزمایش قرار داده است. اما سیستم نوین ایجاد نظم و امنیت داخلى یعنى سازمان پلیس در ایران به حدود یکصد سال پیش مربوط مى‌‌باشد. شاه قاجار ناصرالدین شاه در سفرهاى سه گانه خود به اروپا و مشاهده پلیس نوین در آن کشورها و با استخدام یک مستشار بلژیکى به نام کنت دو بینو اولین سیستم پلیسى جدید را در ایران پایه گذارى نمود. این پلیس در طى یکصد سال گذشته و تا پیروزى انقلاب اسلامى در بهمن سال 1357 از فراز و نشیبهاى متفاوت برخوردار بوده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | حقوقی و قانون