اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395060195095809

درپارس جنوبی صورت گرفت

راه اندازی ردیف سوم شیرین سازی فاز 19

کد: 1395060195095809

http://goo.gl/zfHkrx

، تهران , (اخبار رسمی): ردیف سوم شیرین سازی گاز پالایشگاه طرح توسعه فاز 19 پارس جنوبی پس از انجام تست های اولیه و اتمام عملیات پیش راه اندازی، راه اندازی و آماده دریافت گاز ترش شد.

راه اندازی ردیف سوم شیرین سازی فاز 19

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران، حمیدرضا مسعودی، مجری طرح توسعه فاز 19 پارس جنوبی با اعلام این خبر گفت: با توجه به دقت عمل موجود در مرحله پیش راه اندازی و راه اندازی، پیش بینی می شود طی پنج روز آینده گاز شیرین تولیدی این ردیف با ظرفیت روزانه 12،5میلیون مترمکعب، پس از انتقال به واحد ارسال گاز (واحد 106) به شبکه سراسری تزریق شود.

مسعودی تصریح کرد: هم اکنون با اضافه شدن این واحد پالایشی به پالایشگاه فاز 19 پارس جنوبی 3 ردیف شیرین سازی این فاز راه اندازی و امکان شیرین سازی یک و نیم فاز استاندارد معادل تولید روزانه 40 میلیون مترمکعب گاز میسر شده است.

مجری طرح توسعه فاز 19 پارس جنوبی در شرکت نفت و گاز پارس خاطرنشان کرد: با راه اندازی سکوی 19A در آبانماه امسال، گاز تولیدی این سکو پس از انتقال به پالایشگاه خشکی، وارد این ردیف شیرین سازی شده و پس از طی مراحل پالایشی به شبکه سراسری تزریق خواهد شد.

به نقل از روابط عمومی نفت و گاز پارس، فاز 19 پارس جنوبی از جمله طرح های درحال توسعه در میدان مشترک پارس جنوبی با ظرفیت تولید روزانه 2 میلیارد فوت مکعب گاز است. اردیبهشت و تیرماه امسال ردیف های چهار و یک شیرین سازی این فاز با ظرفیت روزانه یک میلیارد فوت مکعب و با برداشت گاز از سکوهای SPD2 و 19A به بهره برداری رسید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران

شرکت ملی نفت ایران از سال 1330 تاکنون عهده دار سامان بخشیدن و سیاستگذاری فعالیت های صنعت نفت اعم از اکتشاف، حفاری، تولید، پژوهش و توسعه، پالایش و توزیع نفت، گاز و فرآورده های نفتی و صادرات آن بوده است. این شرکت با در اختیار داشتن ذخیره های عظیم هیدروکربوری، یکی از بزرگترین شرکت های نفتی جهان به شمار می آید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته