اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395060296575809

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس خبرداد

افزایش‌ تولید گاز به 140میلیون‌مترمکعب

کد: 1395060296575809

http://goo.gl/6fLHb3

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: با بهره برداری از پالایشگاه های فازهای 19، 20 و 21 و تکمیل بخش باقیمانده فازهای 17 و 18 در مجموع 140 میلیون متر مکعب به تولید روزانه پارس جنوبی افزوده می شود.

افزایش‌تولیدپارس‌جنوبی به 140میلیون‌مترمکعب

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران ، علی اکبر شعبانپور در حاشیه بازدید خبرنگاران از پالایشگاه های پارس جنوبی به مناسبت هفته دولت گفت: در سال جاری با برنامه ریزی های صورت گرفته طبق برنامه تا پایان سال جاری برداشت ما از میدان مشترک پارس جنوبی با قطر برابر می شود.

وی همچنین از دیگر میادین در دست توسعه شرکت نفت و گاز پارس یاد کرد و گفت: برنامه توسعه میادین پارس شمالی، گلشن، فردوسی، فرزاد A و B، در دستور کار است.

شعبانپور بر اهمیت توسعه میادین مشترک تأکید کرد و افزود: با توجه به اولویت توسعه این میادین در حال مذاکره با شرکت ONGC، شرکت ملی نفت هند، برای توسعه میدان مشترک فرزاد A و B هستیم.

وی به تزریق روزانه 530 میلیون متر مکعب گاز شیرین از فازهای توسعه یافته میدان مشترک پارس جنوبی به شبکه سراسری تا پایان سال جاری اشاره کرد و گفت: با این میزان تزریق گاز، برداشت ما از میدان مشترک پارس جنوبی با قطر برابر می شود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با بیان اینکه در سال گذشته و جاری در تأمین گاز کشور مشکلی وجود نداشته است گفت: با توسعه فازهای در حال تکمیل تا پایان امسال دیگر هیچ محدودیتی برای تأمین گاز وجود ندارد.

وی 14 دکل را در مجموعه پارس جنوبی فعال برشمرد و عنوان کرد: در سال 94 با جذب 4 میلیارد و 200 میلیون دلار توانستیم توسعه فازهای پارس جنوبی را سرعت بخشیم و با پیش بینی های صورت گرفته امسال نیز 6 میلیارد 700 میلیون دلار جذب می کنیم.

وی توسعه فیزیکی فازهای 13،14،22 و 24 را بالای 70 درصد بر شمرد و گفت: در بخش عملیاتی می توان گفت این طرح ها بالای 75 درصد پیشرفت داشته است.

شعبانپور از رفع محدودیت های مالی در طرح های توسعه فازهای باقیمانده پارس جنوبی خبر داد و گفت: امیدواریم تا پایان سال 96 و ابتدای سال 97 همه طرح های توسعه ای میدان مشترک پارس جنوبی تکمیل شود.

به گفته وی، اگرچه نگرانی از بابت تامین منابع مالی طرح ها تا حدود زیادی رفع شده است اما همچنان نیازمند جذب سرمایه هستیم. شعبانپور افزود: فاز 11 پارس جنوبی نیز به زودی تعیین تکلیف می شود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس در ارتباط با راهکار مقابله با افت فشار گاز گفت: به منظور جلوگیری از افت طبیعی فشار گاز در سال های آتی، نصب ایستگاه های تقویت فشار بر سکوها به ترتیب اولویت در دستور کار نفت و گاز پارس است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران

شرکت ملی نفت ایران از سال 1330 تاکنون عهده دار سامان بخشیدن و سیاستگذاری فعالیت های صنعت نفت اعم از اکتشاف، حفاری، تولید، پژوهش و توسعه، پالایش و توزیع نفت، گاز و فرآورده های نفتی و صادرات آن بوده است. این شرکت با در اختیار داشتن ذخیره های عظیم هیدروکربوری، یکی از بزرگترین شرکت های نفتی جهان به شمار می آید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته