اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395060397835809

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری خبر داد

پیشرفت 85 درصدی حفاری در آزادگان جنوبی

کد: 1395060397835809

http://goo.gl/4BJMGH

، تهران , (اخبار رسمی): معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پروژه های حفاری گفت: با تلاش شبانه روزی کارکنان عملیاتی و کاربست ناوگان این شرکت، پیشرفت حفاری 40 حلقه چاه در میدان نفتی آزادگان جنوبی از مرز 85 درصد گذشت.

پیشرفت 85 درصدی حفاری در آزادگان جنوبی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران، مهران مکوندی  در جریان بازدید مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) از دستگاه حفاری 26 فتح در موقعیت این میدان افزود: تاکنون از تعداد 40 حلقه چاه، 18 حلقه تکمیل و تحویل شده است.

وی با بیان این که حفاری چاه ها در میدان نفتی آزادگان جنوبی با به‎کارگیری هشت دکل حفاری سنگین در دست اجرا است، اظهار کرد: 16 حلقه چاه دیگر از مجموع چاه ها در مراحل تکمیل نهایی و پنج حلقه در دست حفاری قرار دارد و حفاری یک حلقه چاه در برنامه است.

مکوندی پیشرفت عملیات حفاری در این میدان را منطبق با برنامه تعیین شده از سوی کارفرما عنوان کرد و گفت: تاکنون از 150 هزار متر متراژ حفاری پیش بینی شده برای  40 حلقه چاه،  134 هزار متر آن محقق شده و برآورد می شود این پروژه تا سه ماه آینده تکمیل و تحویل شرکت متن شود.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پروژه های حفاری با قدردانی از همکاری نزدیک مدیران و متخصصان شرکت متن در اجرای این پروژه از سوی شرکت ملی حفاری ایران، افزود: از ویژگی های پروژه حفاری در میدان نفتی آزادگان جنوبی اجرای کار به صورت کلید در دست (EPDS) است که انجام عملیات حفاری و ارائه خدمات جانبی از ابتدا تا انتها از سوی این شرکت صورت می پذیرد.

وی اضافه کرد: همسو با حفاری این چاه ها، تعمیر و تعمیق پنج حلقه چاه دیگر نیز به شرکت ملی حفاری ایران واگذار شد که تعمیر و تکمیل دو حلقه آنها انجام شده و سه حلقه در مراحل اجرایی است.

به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری، مکوندی یادآور شد: در زمان حاضر 17 دستگاه حفاری شرکت ملی حفاری در پروژه های توسعه ای شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) در میدان های نفتی آزادگان و یاران جنوبی، آذر و میدان گازی کیش در مدار عملیات قرار دارند.

در جریان بازدید شهنازی زاده، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت و شماری از مدیران این شرکت از دکل 26 فتح، شماری از مدیران، روسای مناطق عملیاتی و مسئولان پروژه های حفاری در خصوص روند اجرای کار توضیح دادند.

پروژه حفاری 40 حلقه  چاه اوائل سال 93 از سوی شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) به شرکت ملی حفاری ایران واگذار و از مردادماه همان سال با استقرار نخستین دکل وارد فاز اجرایی شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران

شرکت ملی نفت ایران از سال 1330 تاکنون عهده دار سامان بخشیدن و سیاستگذاری فعالیت های صنعت نفت اعم از اکتشاف، حفاری، تولید، پژوهش و توسعه، پالایش و توزیع نفت، گاز و فرآورده های نفتی و صادرات آن بوده است. این شرکت با در اختیار داشتن ذخیره های عظیم هیدروکربوری، یکی از بزرگترین شرکت های نفتی جهان به شمار می آید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته