مدیرکل ارزیابی عملکرد و بهبود مدیریت شهرداری تهران خبر داد

تصویب استاندارد ملی مسیرهای دوچرخه سواری

کد: 1395060398336013

http://goo.gl/P5OG4Z

، تهران , (اخبار رسمی): استاندارد ملی معابر برای مسیرهای دوچرخه سواری در بیست و سومین اجلاسیه کمیته ملی حمل و نقل سازمان ملی استاندارد ایران به تصویب رسید.

تصویب استاندارد ملی مسیرهای دوچرخه سواری

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی معاونت برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا، فرهاد صدر مدیرکل ارزیابی عملکرد و بهبود مدیریت شهرداری تهران با بیان اینکه توجه به حمل و نقل پاک و کاهش مشکلات زیست محیطی همواره از اولویت های مدیران شهری است گفت: بسیاری از کشورهای پیشرفته استفاده از دوچرخه را نه تنها به عنوان ابزاری جهت ورزش و تندرستی بلکه به عنوان یک وسیله حمل و نقل ایمن، در دسترس و پاک در نظر می گیرند.

وی اظهار داشت: شهرداری تهران نیز با رویکرد فوق الذکر، توجه ویژه ای به استفاده از دوچرخه داشته است که نمود آن در ایجاد مسیرهای ویژه دوچرخه سواری، پارکینگ های دوچرخه، خانه های دوچرخه آشکار است.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و بهبود مدیریت شهرداری تهران تصریح کرد: با توجه به گستردگی معابر شهری و تنوع شرایط توپوگرافی شهر تهران، وجود دستورالعملی واحد جهت توسعه روشمند و استاندارد مسیرها و تسهیلات دوچرخه سواری ضروری به نظر می رسد.

صدر گفت: در همین راستا اداره کل ارزیابی عملکرد و بهبود مدیریت با همکاری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اقدام به تدوین استاندارد معابر شهری- مسیرهای دوچرخه سواری کرد.

وی با اشاره به موضوع بررسی و تصویب این استاندارد افزود: این مقوله در بیست و سومین اجلاسیه کمیته ملی حمل و نقل سازمان ملی استاندارد ایران با حضور صاحب نظران و ذینفعان مطرح و با اجماع کارشناسان، مورد تایید قرار گرفت. 

گفتنی است طرح مذکور پس از طی مراحل اداری و تخصیص کد ملی استاندارد یادشده در سایت سازمان ملی استاندارد به منظور بهره برداری علاقه مندان بارگذاری می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

معاونت برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران

معاونت هماهنگی و برنامه ریزی با تصویب نمودار سازمانی شهرداری تهران در سال 1367 و تصویب قائم مقامی شورای شهر در شهرداری تهران ایجاد شد. به مرور این ساختار دچار تغییرات شد و در حال حاضر این معاونت با اسم جدید معاونت برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا در حال فعالیت است. سرپرستی و برنامه ریزی امور مربوط به برنامه های جامع و کلی شهرداری تهران یکی از مهمترین وظایف این معاونت است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه