اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950606100966033

رئیس دفتر نخست وزیر عراق در رصدخانه تهران

کد: 13950606100966033

http://goo.gl/yzU3hh

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس دفتر نخست وزیر عراق و رئیس مشاوران نخست وزیر این کشور در رأس هیئی ضمن بازدید از رصدخانه شهری تهران با برنامه‌های IT محور شهرداری تهران آشنا شدند.

رئیس دفتر نخست وزیر عراق در رصدخانه شهری

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، در این نشست که با حضور رئیس دفتر نخست وزیر عراق و هیئت همراه وی و همچنین علی‌اصغر قائمی، مدیرعامل سازمان برگزار شد مدعوین با دلایل تأسیس رصدخانه شهری تهران آشنا شدند و چگونگی شکل‌گیری از ایده اولیه تا ساخت و استفاده از آن در امر مدیریت شهری را مورد بررسی قرار دادند.
در این نشست، علی‌اصغر قائمی، مدیرعامل سازمان در ابتدای جلسه، ضمن خوشامدگویی، توضیح مختصری درباره کارکرد رصدخانه به‌عنوان فضای تصمیم‌سازی بهینه و ارائه گزارش‌های تحلیلی ارائه شد.
وی با اشاره به استفاده از ماکت 1/10000 شهر تهران برای تحلیل رفتارهای شهر گفت: پنجره‌های دیجیتال در آینده نزدیک برای دسترسی مستقیم به پروژه‌های شهری استفاده خواهد شد. در واقع اینجا موضوعات اساسی و کلانی همچون جمعیت، فقر، پراکندگی فضای سبز و ... تحلیل می‌شوند. تغییر و تحولات کلان شهر تهران در این مکان بررسی شده و برای آینده شهر تصمیم‌گیری خواهد شد.
همچنین نمونه گزارش‌های تهیه شده از آمار و اطلاعات بهداشتی، اقتصادی، اجتماعی و کیفیت زندگی در تهران بر روی ماکت شهر تهران برای مدعوین ارائه شد. گزارش جمعیتی شهر و درصد رشد جمعیت به تفکیک مناطق، سطح باسوادی و تحصیلات دانشگاهی، دسترسی به حمل و نقل عمومی و فاکتورهایی که در طرح سنجش عدالت سلامت وجود دارند مورد بحث و بررسی قرار داده شد.
سپس راما قلمبر دزفولی، کارشناس اطلاعات شهری و شهرسازی سازمان، توضیحاتی درباره ماکت 1/10000 شهر تهران ارائه داد و به تشریح نمونه گزارش‌های تهیه شده بر روی این ماکت پرداخت و مزایای وجود رصدخانه برای کلانشهرهای جهان را برشمرد.
سپس ویدئو وال، پنجره‌های دیجیتال و ماکت شهر تهران به عنوان سه عنصر با اهمیت در رصدخانه معرفی و رویکردهای تئوریک و تکنیکال تأسیس رصدخانه در تهران و جهان برشمرده شد.
در پایان رئیس دفتر نخست وزیر عراق ضمن ابراز خشنودی از وجود رصدخانه شهری از تلاش‌های شهرداری تهران در تأسیس این مکان تقدیر کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری تهران

در سال‌ 73 و در راستای‌ تحقق‌ بیشتر اهداف‌ بازرگانی‌ و برآوردن‌ نیازهای‌ انفورماتیکی‌ شهرداری‌ با تغییر مدیریت‌ سازمان‌ تحولات‌ اساسی‌ در نحوه‌ اداره‌ سازمان‌ و نگرش‌ مدیریت‌ به‌ مسائل‌ انفورماتیکی‌ شهرداری‌ پدید آمد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه