اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950607101915809

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس تاکید کرد

ضرورت استفاده از توان و سرمایه خارجی درنفت

کد: 13950607101915809

http://goo.gl/93ZzYx

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس برضرورت استفاده از توان وسرمایه شرکت های خارجی درتوسعه صنایع بالادستی تاکید کردوگفت: توسعه میدان های توام باریسک به مدیریت ویژه واستفاده ازتکنولوژی های روز دنیانیاز دارد.

ضرورت استفاده از توان و سرمایه خارجی درنفت

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران، علی اکبر شعبانپور در نشست آموزشی که با موضوع مدل جدید قراردادهای نفتی برگزار شد با تاکید بر ضرورت استفاده از منابع و سرمایه خارجی، گفت: برای توسعه میدان های توام با ریسک که نیاز به مدیریت ویژه و استفاده از تکنولوژی های روز دنیا دارند، استفاده از توان و سرمایه شرکت های خارجی ضرورتی انکارناپذیر است.

وی افزود: در صورت نبود فناوری و سرمایه در اجرای پروژه های صنعت نفت در برداشت از مخازن مشترک عقب می مانیم که این امر در نهایت به ضرر کشور و منافع اقتصادی است.

شعبانپور با بیان اینکه حضور شرکت های خارجی در پروژه های بالادستی، انتقال سرمایه، دانش، تکنولوژی روز دنیا و بهره مندی از روش های نوین مدیریتی، توسعه و بهره برداری را به همراه دارد، گفت: تا دو سال آینده حجم کار در پارس جنوبی به شدت کاهش پیدا می کند از این رو از هم اکنون باید دنبال راهکار باشیم.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: به مرور زمان و با تولید از میدان مشترک پارس جنوبی با کاهش افت طبیعی فشار مخزن رو به رو می شویم که لازمه پیشگیری از این امر، احداث تاسیسات تقویت فشار در منطقه است. احداث این سازه های 20 هزار تنی نیازمند فراهم شدن زیرساخت های آن و بهره مندی از تکنولوژی های روز دنیاست. 

وی با اشاره به اینکه 14 سال از قرارداد توسعه لایه نفتی پارس جنوبی با استفاده از توان داخل می گذرد، افزود: قطر سال هاست که از این میدان برداشت می کند در حالی که همچنان تولید ایران از این میدان صفر است.

شعبانپور تاکید کرد: جان کلام اینکه صنعت نفت به سرمایه، تکنولوژی و فناوری روز نیاز دارد تا بتواند سهم خود را از لایه نفتی پارس جنوبی و دیگر میدان های مشترک برداشت کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران

شرکت ملی نفت ایران از سال 1330 تاکنون عهده دار سامان بخشیدن و سیاستگذاری فعالیت های صنعت نفت اعم از اکتشاف، حفاری، تولید، پژوهش و توسعه، پالایش و توزیع نفت، گاز و فرآورده های نفتی و صادرات آن بوده است. این شرکت با در اختیار داشتن ذخیره های عظیم هیدروکربوری، یکی از بزرگترین شرکت های نفتی جهان به شمار می آید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته