اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950607101965809

معاون مهندسی و توسعه مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران عنوان کرد

درخواست برای جبران عقب افتادگی در بالادستی

کد: 13950607101965809

http://goo.gl/MbZqT7

، تهران , (اخبار رسمی): معاون مهندسی و توسعه مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به عقب ماندگی صنعت نفت در بخش بالادست، بر لزوم یافتن ساز و کارهایی برای جبران عقب ماندگی تأکید کرد.

درخواست برای جبران عقب افتادگی در بالادستی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی  شرکت ملی نفت ایران، غلامرضا منوچهری، معاون مهندسی و توسعه مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، صبح امروز (6 شهریور 1395) در نشست آموزشی صنعت نفت با اشاره به اهمیت زمان در پروژه های بالادستی گفت: در صورت به تأخیر افتادن پروژه ها به ویژه در میادین مشترک، علاوه بر تغییرات دینامیکی مخازن نفتی و عدم پرداخت بدهی ها و افزوده شدن بهره بدهی ها، به دلیل عدم النفع از پروژه ها ضرر و زیان زیادی به کشور وارد می شود.

منوچهری ضمن تأکید بر اهمیت جذب سرمایه در پروژه های بالادستی گفت: این بخش عمده گردش های مالی صنعت نفت را به خود اختصاص می دهد و متأسفانه تاکنون نتوانستیم به میزان مورد نیاز سرمایه جذب کنیم.

وی با اشاره به عقب ماندگی در میزان تولید نفت گفت: با وجود آنکه سومین ذخایر نفت جهان را در اختیار داریم، اما تولید ما نسبت به سایر دارندگان ذخایر عمده نفت پایین تر است.

معاون مهندسی و توسعه مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: در برنامه های سوم، چهارم و پنجم توسعه قرار بود تولید نفت کشور را به 5 میلیون بشکه افزایش دهیم، اما همیشه تولید ما بین 3 میلیون و 800 هزار بشکه تا 4 میلیون و 200 الی 300 هزار بشکه نوسان داشته است.

وی با بیان اینکه نقطه ضعف اصلی صنعت نفت، توسعه و برداشت از میادین مشترک بوده است گفت: در حالی که عربستان، قطر، کویت در بخش دریایی و کشور عراق در بخش خشکی در میادین مشترک بسیار پیشرفت داشته اند، ما نتوانستیم خود را به آنها برسانیم.

منوچهری به موضوع ضریب بازیافت از میادین نفت و گاز اشاره کرد و گفت: هم اکنون میانگین ضریب بازیافت از مخازن هیدروکربوری در ایران 25 درصد است که نسبت به میانگین جهانی بسیار پایین است، این نشان می دهد که ما کار قابل توجهی برای ریکاوری ذخایر نفت و گاز انجام نداده ایم و در مجموع تولید نفت و گاز ما محدود مانده است.

وی با تأکید بر اینکه تصویر انرژی جهانی در حال تغییر است، گفت: باید به دنبال ساز و کارهایی باشیم که نیازهایمان را برای جبران این عقب ماندگی بر طرف کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران

شرکت ملی نفت ایران از سال 1330 تاکنون عهده دار سامان بخشیدن و سیاستگذاری فعالیت های صنعت نفت اعم از اکتشاف، حفاری، تولید، پژوهش و توسعه، پالایش و توزیع نفت، گاز و فرآورده های نفتی و صادرات آن بوده است. این شرکت با در اختیار داشتن ذخیره های عظیم هیدروکربوری، یکی از بزرگترین شرکت های نفتی جهان به شمار می آید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته