اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950608103715809

مجری طرح توسعه میدان نفتی آزادگان جنوبی تاکید کرد

کاهش 5 میلیون دلاری هزینه حفاری هر حلقه چاه

کد: 13950608103715809

https://goo.gl/GJ1DVf

، تهران , (اخبار رسمی): مرعشی با اشاره به کاهش 5 میلیون دلاری هزینه حفاری هر حلقه چاه عنوان کرد: بهتر است منابع دولتی برای توسعه زیرساخت ها صرف شود و برای توسعه بخش بالادستی، جذب سرمایه خارجی در دستور کار قرار گیرد.

کاهش 5 میلیون دلاری هزینه حفاری هر حلقه چاه

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی  شرکت ملی نفت ایران، سید محمود مرعشی مجری طرح توسعه میدان نفتی آزادگان جنوبیدر جریان بازدید مدیرعامل و هیأت مدیره شرکت ملی نفت ایران از میدان های مشترک غرب کارون که امروز (یکشنبه 7 شهریور95) انجام شد، از کاهش هزینه های حفاری در غرب کارون خبر داد.

وی افزود: در سال 93 که مناقصه های حفاری چاه های آزادگان جنوبی را آغاز کردیم برای هر حلقه چاه 12,5 میلیون دلار هزینه می کردیم در حالی که هم اکنون این رقم به 7.5 میلیون دلار کاهش یافته است که این کاهش 5 میلیون دلاری از تاثیرات مثبت برجام است.

مجری طرح توسعه میدان نفتی آزادگان جنوبی با اشاره به اینکه کشور منابع مالی مشخصی دارد، گفت: بهتر است این منابع برای توسعه زیرساخت ها صرف شود و برای توسعه بخش بالادستی، جذب سرمایه خارجی در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان این که بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، 185 حلقه چاه در میدان آزادگان جنوبی حفاری می شود، ادامه داد: تاکنون 38 حلقه چاه آماده و در مجموع 132حلقه چاه تعیین تکلیف شده است. 53 حلقه چاه باقیمانده نیز بر اساس برنامه در حال مناقصه هستند.

مرعشی بیان کرد: از شهریورماه امسال برداشت نفت از میدان نفتی آزادگان جنوبی به صورت پلکانی از 30 هزار بشکه آغاز و به مرور به 60 هزار بشکه در روز می رسد و با اجرای کامل برنامه افزایش تولید زودهنگام از میدان نفتی آزادگان جنوبی ظرفیت برداشت به بیش از 110 هزار بشکه در روز می رسد.

هدف از توسعه میدان آزادگان جنوبی تولید روزانه 320 هزار بشکه نفت خام ( با احتساب تولید زودهنگام) در فاز نخست و افزایش تولید روزانه 280 هزار بشکه نفت خام ( جمعا به میزان 600 هزار بشکه نفت خام در روز) در فاز دوم است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران

شرکت ملی نفت ایران از سال 1330 تاکنون عهده دار سامان بخشیدن و سیاستگذاری فعالیت های صنعت نفت اعم از اکتشاف، حفاری، تولید، پژوهش و توسعه، پالایش و توزیع نفت، گاز و فرآورده های نفتی و صادرات آن بوده است. این شرکت با در اختیار داشتن ذخیره های عظیم هیدروکربوری، یکی از بزرگترین شرکت های نفتی جهان به شمار می آید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته