اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950609105815735

معاون آموزشی وزارت علوم:

رابطه‌ میان تحصیل و اشتغال باید هدفمند شود

کد: 13950609105815735

http://goo.gl/FhLgGL

، تهران , (اخبار رسمی): وزارت علوم در طرح آمایش آموزش عالی به دنبال ایجاد رابطه‌ای هدفمند بین تحصیل و اشتغال است.

رابطه‌ میان تحصیل و اشتغال باید هدفمند شود

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در آیین تقدیر و تکریم از خدمات  محمد میرزایی و معارفه محمدجواد آروین سرپرست دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان گفت : یکی از کارهای جدی که باید به آن بپردازیم ایجاد رابطه معنادار بین اشتغال و تحصیل است.
وی افزود: اگر چه آموزش عالی مسئول ایجاد شغل در جامعه نیست، اما به صورت غیر مستقیم کار ما با آن مسئولیت مرتبط است.
 شریعتی تصریح کرد: یکی از اهدافی که باید دنبال شود، توسعه هدفمند و مرتبط با بازار آموزش عالی است.
وی گفت: در همین راستا سال گذشته طرح آمایش آموزش عالی را مطرح کردیم و تقریبا 150 صفحه گزارش مدون خلاصه شد و به یک دستور‌العمل 11 ماده‌ای رسید که در اسفند 94 به تصویب شورای انقلاب فرهنگی رسید و توسط رئیس جمهور ابلاغ شد.
معاون آموزشی وزیر علوم، خاطرنشان کرد: یکی از محورهای طرح آمایش، توسعه هدفمند آموزش عالی بود که چگونه تدبیری اندیشیده شود که در آموزش عالی رابطه‌ای هدفمند بین تحصیل و اشتغال ایجاد شود.
 شریعتی نیاسر گفت: یکی دیگر از بندهای طرح آمایش مربوط به ساماندهی مراکز آموزش عالی و استاندارد‌سازی است. 
وی با اشاره به اینکه 10 سال پیش تعداد دانشگاه‌های دولتی ما کمتر از حدود پنجاه دانشگاه بوده است، اضافه کرد: الان حدود 143 مرکز آموزش عالی دولتی داریم و مراکز غیردولتی به 353 افزایش یافته و در مجموع بالغ بر 2 هزار و 850 مرکز آموزش عالی در سراسر کشور فعالیت می‌کنند.
 شریعتی با اشاره به طرح های اقتصاد مقاومتی گفت:‌از 15 طرح کلان مطرح شده در زمینه اقتصاد مقاومتی، چهار طرح آن به آموزش عالی مربوط است.
معاون آموزشی وزارت علوم ادامه داد: در طرح آمایش آموزش عالی، بحث کیفیت آموزش عالی از نکات مهم و مدنظر وزارت علوم است که با برنامه ریزی به دنبال ارتقای آ» هستیم.
وی با اشاره به اینکه یکی از شاخصه‌های مطرح در امر کیفی‌سازی آموزش عالی، بحث استانداردها است گفت: در گذشته برای صدور مجوز به سرانه آموزشی، میزان تجهیزات و امکانات توجه می‌شد، اما امروز یکی از مولفه‌های تاثیرگذار در تصمیم‌گیری، نیاز بازار است.
شریعتی جمعیت دانشجویی مقطع تحصیلی دکتری را حدود 100 هزار نفر اعلام کرد و افزود: حدود 700 تا 800 هزار نفر دانشجوی کارشناسی ارشد داریم و برای ما مهم است که این دانشجویان تحصیلات تکمیلی بعد از فارغ‌التحصیلی در جامعه چه نقشی برعهده خواهند داشت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

لازم است در هر زمان تحلیل دقیق و صحیحى از وضعیت و جایگاه تاریخى آموزش عالى داشته باشیم. این علم و آگاهى به دلیل اینکه براى تعیین نحوه و خط مشى حرکت آتى این بخش ضرورى است، موجب وحدت نظر و تحلیل همگان با دست‏اندرکاران آموزش عالى کشور مى‏شود. ما براى سهولت، تاریخ آموزش عالى ایران را به سه دوره باستانى، میانى و اخیر یا معاصر تقسیم نموده‏ایم. بر مبناى اطلاعات در دست، در زمان داریوش، مدرسه پزشکى «سائیسم» جهت تربیت طبیب با کتابخانه‏اى معتبر دایر بوده است. مجمع علمى همدان نیز در آن زمان با 100 نفر عالم و دانشمند به فعالیت مشغول بوده است. علاوه بر اینها از فرهنگستان اردشیر نیز در شهر سارد ذکر به میان آمده است. مدارس دوره ساسانى مثل ریواردشیر به انتقال معارف آن عصر و تربیت دانشمند مشغول بوده‏اند. شاخص‏ترین سابقه آموزشى موجود و در دسترس در دوران باستانى را مى‏توان تشکیل و تأسیس مدرسه «جندى شاپور» در شرق محل فعلى شوش توصیف نمود. این مدرسه که 500 سال عمر کرده، پایدارترین مدرسه عالى در تاریخ ایران بوده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش