اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950609106625809

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت تاکید کرد

جذب سرمایه‌ وکمک به‌رونق طرح های توسعه‎ای

کد: 13950609106625809

http://goo.gl/JX7HsI

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت محقق کردن اهداف توسعه ای میدان های نفتی غرب کارون را اولویت نخست این شرکت اعلام کرد و گفت:جذب سرمایه به رونق فعالیت های توسعه ای غرب کارون کمک می کند.

جذب سرمایه‌ وکمک به‌رونق طرح های توسعه‎ای

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت ملی نفت ،سید نورالدین شهنازی زاده روز گذشته در جمع هیأت مدیره شرکت ملی نفت ایران ضمن بازدید از طرح های توسعه ای غرب کارون در تشریح آخرین وضعیت پروژه های نفتی این منطقه عنوان کرد: برنامه شرکت مهندسی و توسعه نفت برای میادین نفتی غرب کارون این است که با توسعه میدان های آزادگان شمالی و جنوبی، یاران شمالی و جنوبی و یادآوران مجموع تولید از این میادین را تا پایان سال آینده به 500 هزار بشکه در روز برساند.

وی افزود: میزان تولید هدفگذاری شده برای برای 6 میدان دشت آزادگان حدود یک میلیون و 150 هزار بشکه نفت خام اعلام شده است که تولید روزانه 345 هزار بشکه نفت خام هدفگذاری ما برای سال 95 است.

شهنازی زاده گفت: در حال حاضر روزانه 110 هزار بشکه نفت خام از میدان آزادگان جنوبی، 75 هزار بشکه نفت از میدان آزادگان شمالی و 85 هزار بشکه از فاز 1 میدان یادآوران تولید می شود این در حالی است که بر اساس برنامه ریزی ها قرار است تا پایان آبان ماه سال جاری روزانه 30 هزار بشکه نفت از طرح یاران شمالی و 30 هزار بشکه از میدان آذر به تولید برسد.

شهنازی زاده با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای حجم تولید نفت خام تا سال 98 گفت: حجم تولید نفت خام از میدان آزادگان جنوبی به روزانه 320 هزار بشکه، میدان آزادگان شمالی رقم ثابت 75 هزار بشکه، فاز دوم یادآوران به 140 هزار بشکه، میدان آذر به 65 هزار بشکه، میدان یاران شمالی به 30 هزار بشکه و میدان یاران جنوبی به 25 هزار بشکه که در نهایت به 655 هزار بشکه خواهد رسید.

بازدید مدیر عامل و اعضای هیأت مدیره شرکت ملی نفت ایران از غرب کارون

مجری طرح مگاپروژه های غرب کارون سفر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و هیأت مدیره را بسیار موثر خواند و عنوان کرد: آگاهی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و اعضای هیئت مدیره از آخرین وضعیت میادین مشترک غرب کارون می تواند در اتخاذ تصمیم های موثر در خصوص پروژه ها نقش به سزایی ایفا کند.

وی در تشریح وضعیت کلی پروژه های غرب کارون با اشاره به این که برنامه توسعه با کمی عقب افتادگی همراه بوده است، تصریح کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته و کار به صورت موازی و اجرای قراردادهای بیع متقابل و تامین مالی از منابه داخلی، روند توسعه رضایت بخش است.

شهنازی زاده در خصوص وضعیت فاز دوم میدان آزادگان شمالی گفت: در حال مذاکره باسرمایه گذار هستیم و در آینده بسیار نزدیک قرارداد همکاری خواهیم بست و قصد داریم در مجموع تولید نفت خام میدان آزادگان شمالی را به 150 هزار بشکه در روز برسانیم و همچنین امیدواریم که مذاکرات برای آغاز تولید از فاز دوم یادآوران طی روزهای آتی به اتمام برسد و بتوانیم با اجرایی کردن این فاز روزانه 90 هزار بشکه اضافه کنیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت با اشاره به مشکلات پیش روی توسعه میادین مشترک و اجرای مگاپروژه های غرب کارون گفت: قطعا یکی از مشکلات موجود در خصوص فعال کردن پروژه های نفتی بحث تامین منابع مالی است.

ضرورت سرمایه گذاری خارجی در مگا پروژه های غرب کارون

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت گفت: منابع مالی مورد نیاز برای اجرایی کردن پروژه های غرب کارون می بایست به طرق مختلف تامین شود و یکی از راه های تامین آن، سرمایه گذاری خارجی است.

وی افزود: غرب کارون نیازمند سرمایه گذاری خارجی است و نمی توان صرفا از منابع داخلی تامین اعتبار و سرمایه کرد که البته هم اکنون پروژه های در دست اجرا از نوع قراردادی بیع متقابل هستند که هم از سوی شرکت های داخلی و هم توسط شرکت های خارجی سرمایه گذاری شدند و ما امیدواریم در آینده با اجرایی شدن قراردادهای جدید نفتی مشکلی در خصوص تامین منابع مالی نداشته باشیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران

شرکت ملی نفت ایران از سال 1330 تاکنون عهده دار سامان بخشیدن و سیاستگذاری فعالیت های صنعت نفت اعم از اکتشاف، حفاری، تولید، پژوهش و توسعه، پالایش و توزیع نفت، گاز و فرآورده های نفتی و صادرات آن بوده است. این شرکت با در اختیار داشتن ذخیره های عظیم هیدروکربوری، یکی از بزرگترین شرکت های نفتی جهان به شمار می آید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته