اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950610107516119

توسط محققان هاروارد محقق شد

ساخت اولین روبات کاملاً نرم

کد: 13950610107516119

http://goo.gl/8nAi7e

، تهران , (اخبار رسمی): محققان دانشگاه هاروارد، موفق به ساخت روباتی شده اند که تمام اجزای آن، همچون اجزای بدن بسیاری از جانداران نرم است.

اختابوت، اولین روبات کاملا نرم

“اختابوت” ( اختاپوس روبات) اولین روباتی است که تمام اجزای آن نرم بوده و همه حرکات آن به‌صورت خودکار و تحت کنترل یک کامپیوتر انجام می‌گیرد

به گزارشiott.ir صنعت روباتیک سال‌هاست به دنبال ساخت روبات‌هایی نرم است، چیزی متفاوت از روبات‌های پلاستیکی و فلزی حال حاضر. این “اختابوت” ( اختاپوس روبات) اولین روباتی است که تمام اجزا آن نرم بوده و تماماً اتومات است. برتری اختابوت در این است که تمام حرکات آن به‌صورت خودکار و تحت کنترل یک کامپیوتر انجام می‌گیرد.

در طراحی این روبات چالش اصلی جایگزین کردن قطعات سختی مانند باتری و کنترل‌های الکترونیک با سیستم‌های نرم آنالوگ و قرار دادن تمام این‌ها کنار همدیگر بود. موفقیت در ساخت اجزای کلیدی یک روبات ساده کاملاً نرم، می‌تواند پیش‌زمینه ساخت روبات‌های نرم پیچیده‌تری باشد.

در ادامه میبینیم که اجزای بدن اختابوت چطور حرکت میکنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آی‌اوتی‌تی iott

آی‌اوتی‌تی(iott.ir) جامع‌ترین مرجع اینترنت اشیاء در ایران،دریچه‌ای است رو به دنیای فناوری‌های نوین. آی‌اوتی‌تی بر آن است تا دانش و تکنولوژی روز را با مخاطب سهیم شده و سهمی در رشد و توسعه آن داشته باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]