اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950610108795831

مدیرعامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اعلام کرد

8.1 میلیارد دلاربرای فعال شدن طرح‌های راکد

کد: 13950610108795831

http://goo.gl/K4Mdw7

، تهران , (اخبار رسمی): کرباسیان جزئیات اقدامات این سازمان در فعال کردن طرح های راکد و عملیاتی کردن پروژه های جدید،را تشریح کرد و گفت: افزون بر 8.1 میلیارد دلار برای فعال کردن طرح های راکد سرمایه گذاری شد.

8.1 میلیارددلاربرای فعال شدن طرح‌های راکد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو)، مهدی کرباسیان که این گزارش را به مناسبت هفته دولت ارایه کرده است، گفت: طرح‏های توسعه ایمیدرو در ابتدای دولت یازدهم شامل حداقل 31 طرح بودند که در 50 فاز قرار داشتند.

به گفته معاون وزیر صنعت معدن و تجارت، سرمایه ‏گذاری مورد نیاز برای فعال شدن این تعداد پروژه به 240 هزار میلیارد ریال می رسید. وی با یادآوری اینکه برخی از طرح های ایمیدرو به دلیل مشکلات تامین مالی، مدیریت و تحریم بین‏المللی،‌ حتی دچار تاخیر تا بیش از 13 سال بودند،‌ تصریح کرد: با استراتژی جدید ایمیدرو،  نزدیک به 90درصد از سرمایه فوق با مشارکت بخش خصوصی و منابع غیر مرتبط با ایمیدرو تامین شد.
کرباسیان ادامه داد: با پیاده‏سازی استراتژی‏های کلان توسعه ‏ای و اتخاذ راهکارهای مرتبط، اقدام متناسب برای رفع چالش‏ها و فعال‏سازی طرح‏ها انجام شده و پروژه ها با کمترین اتکا به منابع دولتی در دست اجرا هستند.
رییس هیات عامل ایمیدرو اظهار داشت: طرح های راکد با سرمایه گذاری معادل 8190 میلیون دلار فعال شدند. وی ادامه داد: تعداد 15 طرح از جمله پایلوت گرین‏کک، آلومینیوم جاجرم، پالایشگاه قطران زرند و واحد احیاء فولادهای استانی در دولت یازدهم و مابقی در دولت دوازدهم راه اندازی می‏شوند.
کرباسیان یادآور شد: تعداد 5 طرح نیمه فعال با سرمایه‏گذاری معادل 424 میلیون دلار که از دولت قبل شروع شده بود، شامل طلای زرشوران، سیمان ونزوئلا، افزایش ظرفیت اسکله منطقه ویژه خلیج فارس و پایلوت تیتانیوم کهنوج در دولت یازدهم راه اندازی ‏شده اند.
وی به طرح های جدید ایمیدرو اشاره کرد و گفت: از مجموع 23 طرح و پروژه جدید که در دولت یازدهم تعریف شده، تعداد 9 طرح شامل 250 هزار کیلومتر مربع پهنه اکتشافی، زغالشوئی سوادکوه، تکمیل زیرساخت های منطقه صنایع انرژی بر پارسیان مرتبط با استقرار واحدهای پتروشیمی و نیز آنتیموان سفیدآبه در دولت یازدهم و مابقی در دولت دوازدهم راه اندازی می شود. وی سرمایه گذاری این تعداد طرح را بیش از 3000 میلیون دلار اعلام کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایمیدرو

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران بموجب ماده 6 قانون تاسیس وزارت صنایع و معادن مصوب 1379/10/6 مجلس شورای اسلامی و تبصره ذیل ماده مذکور به منظور بررسی، تهیه و اجرای طرحهای احداث، توسعه، تجهیز و نوسازی صنایع تولیدی متالوژی، استخراج و فرآوری مواد معدنی و اجرای طرحهای اکتشافی تشکیل گردیده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید