اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951024219325831

شرایط سرمایه گذاری درپایین دستی آلومینیوم فراهم شد

کد: 13951024219325831

https://goo.gl/ozgli8

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامِرد گفت: امکانات و زیرساخت های لازم برای ایجاد شهرک پایین دستی آلومینیوم در کنار دست طرح آلومینیوم جنوب در این منطقه فراهم شده است.

شرایط سرمایه گذاری درپایین دستی آلومینیوم فراهم شد

 به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، سید ابوالحسن حقایقی با اشاره به اجرای طرح آلومینیوم جنوب در لامرد افزود: با توجه به تاکید رییس هیات عامل ایمیدرو و همکاری های بین بخشی، زیر ساخت های مورد نیاز برای ایجاد و توسعه صنایع پایین دست آلومینیوم در کنار سایر صنایع مهیاست و این امر فرصت استثنایی را برای سرمایه گذاری در این بخش ایجاد کرده است.

وی اظهار داشت: با توجه به فراهم شدن آب ، برق، گاز و سایر زیرساخت های حیاتی برای اجرای پروژه های بزرگ در منطقه ویژه اقتصادی لامرد، همچنین سایر مزیت ها نظیر دسترسی به محورهای مواصلاتی، کانون های انرژی و برخورداری از نیروی متخصص و کارآمد، بستر لازم برای پیشگامی منطقه در صنایع انرژی بر فراهم شده است.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد با اشاره به اختصاص 300هکتار زمین با زیر ساخت های مورد نیاز برای احداث صنایع پایین دست آلومینیوم تصریح کرد: هم  افزایی و بهره مندی از ظرفیت ها و قابلیت های منطقه ای باعث شده که سرمایه گذاران برای مشارکت در این نوع صنایع از آمادگی کامل برخوردار باشند. به گفته حقایقی صنعت آلومینیوم از نیروگاه های بزرگ، خط تولید و صنایع پایین دستی تشکیل می شود و در پرتو تکمیل این زنجیره،‌ سوددهی قابل توجهی برای بخش تولید ایجاد می شود.

وی ادامه داد: بر این اساس احداث شهرک جامع صنایع آلومینیوم شامل صنایع پایین دستی در مجاورت کارخانه پیش بینی شده که امکان خرید آلومینیوم مذاب به جای شمش آلومینیوم نیز وجود دارد. بر اساس پیش بینی های انجام شده فاز نخست آلومینیوم جنوب با اعتبار اولیه 1.2میلیارد دلار در سال 97 به بهره برداری می رسد که در این مرحله زمینه اشتغال مستقیم پنج هزار نفر فراهم می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایمیدرو

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران بموجب ماده 6 قانون تاسیس وزارت صنایع و معادن مصوب 1379/10/6 مجلس شورای اسلامی و تبصره ذیل ماده مذکور به منظور بررسی، تهیه و اجرای طرحهای احداث، توسعه، تجهیز و نوسازی صنایع تولیدی متالوژی، استخراج و فرآوری مواد معدنی و اجرای طرحهای اکتشافی تشکیل گردیده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید