اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951026220875831

معاون وزیر صنعت اعلام کرد

حضور تشکل های معدنی و ایجادتعادل زنجیره تولید

کد: 13951026220875831

https://goo.gl/VL1ohe

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: حضور تشکل های صنایع بالادستی و پایین دستی بخش معدن برای ایجاد تعادل در این زنجیره ضروری است.

حضور تشکل های معدنی و ایجادتعادل زنجیره تولید

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مهدی کرباسیان ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: در حال حاضر در زنجیره تولید برخی محصولات حوزه معدن همچون فولاد، مس، سرب و روی و غیره تعادل وجود ندارد و برای رفع این مشکل، باید تشکل های تخصصی صنایع پایین دستی و بالادستی در چرخه معدن و صنایع معدنی نظیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن و انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران نشست های هم  اندیشی و تخصصی برگزار کنند.

وی ادامه داد: ایمیدرو در سال جاری میزبان این جلسات بود و جلسات مختلفی را در این رابطه برگزار کرد و امیدواریم در سایر حوزه ها نیز به همین صورت عمل شود تا ارتباط میان صنایع بالادستی و پایین دستی نزدیک تر شود.

رئیس هیات عامل ایمیدرو تصریح کرد: با توجه به اینکه دولت اصرار دارد که بخش خصوصی در حوزه معدن و صنایع معدنی فعال تر از گذشته عمل کند، ضروری است که بیشتر تشکل های تخصصی از حالت انفعالی خارج شوند و بتوانند با کمک یکدیگر راهکارهای مشترکی را در زمینه برقراری توازن محصولات بخشمعدن پیشنهاد دهند.

وی ادامه داد: بدون شک، دولت نیز به پیشنهادات ارائه شده از سوی تشکل ها در صورت لزوم عمل خواهد کرد.

کرباسیان با بیان اینکه هدف اصلی اعمال تعرفه بر صادرات، تکمیل زنجیره تولید بوده و این امر در اختیار دولت است، گفت: اگر دولت میان واحدهای بالادستی و پایین دستی تعادل را برقرار نسازد، ممکن است واحدهای فولادسازی و حتی کنسانتره سازی با کمبود مواد اولیه مواجه شوند.

وی افزود: برای پی بردن به بهترین روش در جهت تکمیل زنجیره تولید، شامل افزایش تعرفه های صادراتی مواد اولیه و حتی راه های دیگر، بررسی کارشناسانه زیادی نیاز است. به عنوان مثال، برای برخی اقلام صادراتی مانند سنگ آهن هماتیتی که عیار پایینی دارند، باید در زمان اعمال تعرفه، توجه خاص شود.

نظرخواهی نشدن از ایمیدرو برای اعمال تعرفه

رئیس هیات عامل ایمیدرو در ادامه خاطرنشان کرد: برای تصمیم گیری در زمینه اعمال تعرفه های صادراتی بر روی برخی از محصولات معدنی از ایمیدرو به عنوان واحدی که در این حوزه صاحب نظر است، نظر خواهی نشده است؛ چرا که از سوی این سازمان در شرکت فولاد مبارکه، شرکت ملی صنایع مس ایران و فولاد خوزستان صاحب رأی ، هیات مدیره و سهم است و از سوی دیگر پروانه بهره برداری دو معدن بزرگ سنگ آهن کشور یعنی گل گهر و چادرملو به نام ایمیدرو صادر شده است. در  واقع ایمیدرو بزرگ ترین تولید کننده فولاد، مس و سنگ آهن محسوب می شود.

وی ادامه داد: به نظر می رسد اگر در مورد تعرفه های جدید صادراتی از این سازمان نظر خواهی می شد، ممکن بود تصمیم گیری به گونه ای دیگر رقم بخورد. به طور حتم، برای تصمصم گیری نهایی در مورد این پیشنهاد، بحث های کارشناسی زیادی در شورای اقتصاد مطرح خواهد شد چرا که در این شورا، رئیس اتاق بازرگانی ایران و نیز رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی به عنوان اعضای اصلی و صاحب رأی حضور دارند و نظرات بخش خصوصی را در مورد تعرفه های صادراتی  مطرح خواهند کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایمیدرو

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران بموجب ماده 6 قانون تاسیس وزارت صنایع و معادن مصوب 1379/10/6 مجلس شورای اسلامی و تبصره ذیل ماده مذکور به منظور بررسی، تهیه و اجرای طرحهای احداث، توسعه، تجهیز و نوسازی صنایع تولیدی متالوژی، استخراج و فرآوری مواد معدنی و اجرای طرحهای اکتشافی تشکیل گردیده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید