اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951110228795831

کرباسیان در آستانه دهه فجر خبر داد

افزایش 4 برابری ذخایر عناصر نادر خاکی در ایران

کد: 13951110228795831

https://goo.gl/GEGfVI

، تهران , (اخبار رسمی): رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران به دستاوردهای دولت یازدهم در بخش معدن اشاره و اعلام کرد: با اکتشافات انجام شده، میزان ذخایر معدنی عناصر نادر خاکی 4 برابر افزایش یافته است.

افزایش 4 برابری ذخایر عناصر نادر خاکی در ایران

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، مهدی کرباسیان که به مناسبت فرارسیدن ایام دهه فجر و دستاوردهای دولت سخن می گفت، تصریح کرد: برای نخستین بار در سه سال اخیر برنامه تحقیق،‌ اکتشاف و تولید عناصر نادر خاکی از سوی ایمیدرو در کشور آغاز شد. 

وی افزود: حجم عناصر نادر خاکی که تا قبل از سال 95 حدود 300 هزار تن بود، با شناسایی ذخایر جدید اکنون این میزان با رشد 4 برابری، به یک میلیون و 200 هزار تن افزایش یافته است.
کرباسیان با اشاره به اینکه تاکنون 10 آنومالی عناصر نادر خاکی ثبت شده است، اظهار کرد : طبق بررسی ها منطقه گزستان در شرق بافق (استان یزد) دارای بیشترین ذخیره عناصر نادر خاکی است، همچنین در منطقه سنگان پنج محدوده امیدبخش معدنی مشخص شده است.
به گفته وی ایمیدرو در سال 93 طرح عناصر نادرخاکی را در حوزه اکتشاف و تولید تدوین کرده ضمن اینکه در دو ناحیه ایران مرکزی و ناحیه شمال شرق و شمال غرب به وسعت 24 هزار کیلومترمربع، فعالیت های اکتشافی عناصر نادر خاکی انجام شده است.
رییس هیات عامل ایمیدرو همچنین خبر داد که تولید نیمه صنعتی فلزات قیمتی یا عناصر نادر خاکی از خرداد ماه سال آینده آغاز می شود.
وی ادامه داد: مرکز تحقیقات فراوری مواد معدنی از سال گذشته در عناصر نادر خاکی فعال شده و نماد آن رونمایی از شمش عناصر نادرخاکی بود که از 6 عنصر نادر نادر تشکیل شده است.
مرکز تحقیقات فراوری مواد معدنی وابسته به ایمیدرو، با داشتن آزمایشگاه های مجهز در زمینه های مختلف و نیروی انسانی متخص، بزرگترین قطب تحقیقات فراوری مواد معدنی در خاورمیانه است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایمیدرو

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران بموجب ماده 6 قانون تاسیس وزارت صنایع و معادن مصوب 1379/10/6 مجلس شورای اسلامی و تبصره ذیل ماده مذکور به منظور بررسی، تهیه و اجرای طرحهای احداث، توسعه، تجهیز و نوسازی صنایع تولیدی متالوژی، استخراج و فرآوری مواد معدنی و اجرای طرحهای اکتشافی تشکیل گردیده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید