اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951102224375831

رییس هیات عامل ایمیدرو عنوان کرد

سفارش تجهیزات اصلی الکترود گرافیتی تا پایان امسال

کد: 13951102224375831

https://goo.gl/VhJyBG

، تهران , (اخبار رسمی): رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: خرید تجهیزات طرح الکترود گرافیتی تا پایان امسال سفارش داده می شود.

سفارش تجهیزات اصلی الکترود گرافیتی تا پایان امسال

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی ایمیدرو؛ «مهدی کرباسیان» در مراسم بازدید از طرح الکترود گرافیتی با اعلام این خبر، افزود :  تجهیزات این طرح به دلایل حساسیت هایی که در نوع فناوری و کاربردهای آن داشت، تا پیش از برجام به ایران ارایه نمی شد اما به تازگی شرکتی معتبر از آلمان قرارداد ساخت آن را به امضا رساند. 

وی با یادآوری اینکه قرارداد ساخت تجهیزات کارخانه الکترود گرافیتی در یک رقابت فشرده امضا شد گفت: شرکت هایی از ایتالیا و اتریش خواهان حضور در این پروژه شده بودند که در نهایت شرکت آلمانی موفق به امضای قرارداد شد.
کرباسیان پیش بینی کرد که تا 2 سال آینده طرح به مرحله تولید برسد این در حالی است که فناوری تولید الکترود گرافیتی در ایران تنها حلقه از زنجیره فولاد است که تاکنون به ایران وارد نشده بود.
رییس هیات عامل ایمیدرو همچنین درباره تامین مالی این طرح گفت: طرف خارجی تامین اعتبار پروژه را برعهده دارد.
وی درباره تغییر جهت اجرای طرح های فولادی اظهار داشت: تا پیش از دولت گذشته، قرار بود پروژه ها به صورت بزرگ مقیاس و در قالب کارخانه های 4 میلیون تنی اجرا شوند اما دولت قبل بدون توجه به نیازهای آب، جاده، راه آهن، گاز و سایر امکانات زیرساختی، اقدام به کوچک و پراکنده کردن طرح ها در استان های مختلف کرد.
کرباسیان تصریح کرد: آن تصمیم ابتدا با یک نماینده از ایمیدرو و همچنین یک نماینده وزارت کشور و یک نماینده از وزارت صنعت معدن و تجارت اتحاذ شد و بعدا در اختیار مدیران برای اجرا قرار گرفت اما پس از مدتی طرح ها متوقف شد.
وی افزود: با طی شدن مراحل دشوار تامین مالی و زیرساخت، این دولت موفق به راه اندازی نخستین پروژه از فولادهای استانی شد.
وی خاطرنشان کرد: ما توانستیم با وجود بی‌برنامگی 8 طرح فولادی با لطف خداوند و همکاری بخش خصوصی، این طرح‌ها را به سرانجام برسانیم. به طوری که آبان ماه سال‌جاری فولاد سپیددشت با حضور معاون اول رییس‌جمهوری افتتاح شد. علاوه بر آن فولاد شادگان هم تا آخر بهمن به بهره‌برداری می‌رسد.
کرباسیان تاکید کرد: فولاد نی‌ریز و میانه هم اواخر اسفند یا اوایل فروردین ماه 96 به بهره‌برداری خواهند رسید و سایر طرح‌های فولادی نیز تا پایان سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایمیدرو

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران بموجب ماده 6 قانون تاسیس وزارت صنایع و معادن مصوب 1379/10/6 مجلس شورای اسلامی و تبصره ذیل ماده مذکور به منظور بررسی، تهیه و اجرای طرحهای احداث، توسعه، تجهیز و نوسازی صنایع تولیدی متالوژی، استخراج و فرآوری مواد معدنی و اجرای طرحهای اکتشافی تشکیل گردیده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید