اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951028222185831

با فناوری داخلی اجرایی شد

تولید نخستین کارخانه فرآوری سنگ آهن کم عیار

کد: 13951028222185831

https://goo.gl/2qh9Ur

، تهران , (اخبار رسمی): نخستین کارخانه فرآوری سنگ آهن کم عیار کشور که با فناوری داخلی اجرا شده است، به تولید رسید.

تولید نخستین کارخانه فرآوری سنگ آهن کم عیار

به گزارش اخبار رسمی به نقل از  روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، رییس هیات عامل ایمیدرو با بیان این خبر تصریح کرد: این طرح، از یک سو نخستین پروژه جذب سرمایه گذار ایمیدرو در دولت یازدهم است که به مرحله راه اندازی می رسد و از سوی دیگر فناوری جدیدی است که توسط شرکت خصوصی داخلی به دست آمده است.

مهدی کرباسیان ادامه داد: طرح احداث کارخانه فرآوری سنگ آهن کم عیار جلال آباد، در راستای سیاست های ایمیدرو مبنی بر استفاده حداکثری از توان فنی و سرمایه های بخش خصوصی کشور، برای جذب سرمایه گذار و ایجاد ارزش افزوده و کسب درآمد از سنگ آهن های کم عیار هماتیتی اجرایی شده است.
وی تاکید کرد: این فناوری را می توان در دیگر معادن سنگ آهن ایران نیز به اجرا در آورد و در عین حال گام بزرگی برای رشد بهره در معادن و همچنین استفاده اقتصادی از ماده معدنی است که پیشتر به صورت باطله، بلا استفاده مانده بود.
رییس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به ظرفیت کارخانه فرآوری سنگ آهن کم عیار تصریح کرد: ظرفیت سالانه خوراک ورودی کارخانه، 2.2 میلیون تن در سال است که 600 هزار تن کنسانتره سنگ آهن با عیار 66 درصد تولید خواهد شد. با بهره برداری از این کارخانه، حداقل 10 میلیون تن سنگ آهن کم عیار، فرآوری شده و وارد چرخه تولید شمش فولاد می شود.
وی ادامه داد: بخش خردایش و پرعیار سازی خشک شامل سنگ شکن های اولیه، ثانویه، سرند، نوارها، سیستم های پرعیارسازی و متعلقات و تولید کنسانتره به روش تَر بوده و تجهیرات آن شامل آسیا، هیدرو سیکلون، بلت فیلتر، درام سیپراتورها و غیره است.
به گفته کرباسیان، میزان سرمایه گذاری کل طرح حدود 1000 میلیارد ریال است که 11 میلیون و 475 هزار یورو به صورت ارزی است. میزان اشتغال زایی طرح نیز 415 نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم است.
مجتمع سنگ آهن جلال آباد (از مجتمع های زیر مجموعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران وابسته به ایمیدرو) واقع در شهرستان زرند (استان کرمان)، با ذخیره بیش از 190 میلیون تن سنگ آهن، با بهره گیری از روش پلکانی روباز، ماده معدنی استخراج می کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایمیدرو

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران بموجب ماده 6 قانون تاسیس وزارت صنایع و معادن مصوب 1379/10/6 مجلس شورای اسلامی و تبصره ذیل ماده مذکور به منظور بررسی، تهیه و اجرای طرحهای احداث، توسعه، تجهیز و نوسازی صنایع تولیدی متالوژی، استخراج و فرآوری مواد معدنی و اجرای طرحهای اکتشافی تشکیل گردیده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید