اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950612110035809

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی:

گاز زاگرس جنوبی معادل 9 فاز پارس جنوبی

کد: 13950612110035809

http://goo.gl/KLxiw0

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی از تولید گازی معادل 9 فاز پارس جنوبی در محدوده عملیاتی این شرکت خبر داد.

گاز زاگرس جنوبی گازی معادل 9 فاز پارس جنوبی

به گزارش  اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی  شرکت ملی نفت ایران به منطقه عملیانی آغار و دالان واقع در استان فارس، غلامحسین منتظری ظهر روز چهارشنبه ( 10 شهریورماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه، زاگرس جنوبی را یکی از شرکت های زیرمجموعه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران معرفی کرد که با در اختیار داشتن 5 منطقه عملیاتی آغار و دالان، سروستان و سعادت آباد، گشوی جنوبی و نار و کنگان در سه استان فارس، بوشهر و هرمزگان وظیفه تامین گاز مورد نیاز کشور را بر عهده دارد.

وی توان تولید گاز در شرکت زاگرس جنوبی را 225 میلیون متر مکعب گاز در روز معادل 9 فاز پارس جنوبی اعلام کرد و گفت: در سال جاری تولید روزانه 209 میلیون متر مکعب گاز در چهار ماه سرد سال برنامه ریزی شده است.

منتظری توان تولید دو میدان گازی نار و کنگان را 90 میلیون متر مکعب در روز اعلام کرد و گفت: گاز تولیدی این دو میدان به پالایشگاه فجر جم و از آنجا به مبادی مصرف ارسال می شود.

وی افزود: منطقه عملیاتی پارسیان که در جوار شهر لامرد و خنج در استان فارس واقع شده است دارای چهار میدان گازی شانول، هما، وراوی و تابناک با ظرفیت تولید روزانه 80 میلیون متر مکعب گاز در روز است.

منتظری دو میدان گازی آغار و دالان را از دیگر میدان های مهم و عمده گازی شرکت زاگرس جنوبی اعلام کرد و گفت: از میدان آغار که در 90 کیلومتری میدان دالان و در دامنه کوه دالان واقع شده است روزانه 44 میلیون متر مکعب گاز در روز برداشت می شود.

وی همچنین میزان تولید نفت از دو میدان نفتی سروستان و سعادت آباد را روزانه 6 هزار بشکه در روز اعلام کرد و گفت: نفت این دو میدان بعد از تولید به پالایشگاه شیراز ارسال می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه برنامه پیش بینی تولید گاز بعد از تصویب از سوی شرکت نفت ابلاغ می شود، گفت: از ابتدای سال جاری تا روز سه شنبه ( 9 شهریور)، 27 میلیارد متر مکعب گاز و 806 میلیون بشکه میعانات گازی از میدان های تحت پوشش شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی تولید شده است.

منتظری افزود: عمده میعانات گازی تولید شده از حوزه عملیاتی زاگرس جنوبی به پالایشگاه فجر جم، شیراز و پارسیان ارسال شده است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی همچنین از تولید حدود یک میلیون بشکه نفت در 6 ماه ابتدای امسال در حوزه عملیاتی این شرکت خبر داد.

به گفته وی، برنامه توسعه میدان های گازی دی، سپیدزاخور، سفیدباغون، هالگان، گشوی جنوبی، خارتنگ و ... به همراه میدان نفتی خشت در برنامه ششم توسعه دیده شده است.

منتظری از حفر 45 حلقه چاه در میدان تابناک واقع در حوزه عملیاتی پارسیان خبر داد و گفت: با حفر این چاه ها موفق شدیم روزانه حدود 35 تا40 میلیون متر مکعب گاز تولید و به پالایشگاه پارسیان ارسال کنیم.

به گفته منتظری، در میدان وراوی که روزانه 7 میلیون متر مکعب گاز تولید می شود، با تغییر آرایش خطوط لوله جریانی چاه ها و بررسی های فنی انجام شده با استفاده از توان داخل، ظرفیت تولید این میدان یک تا 1.5 میلیون متر مکعب در روز افزایش یافته است.

وی در مورد فعالیت های زیست محیطی شرکت زاگرس جنوبی گفت: با افزایش تزریق آب شور تولیدی از میدان سرخون و گشوی جنوبی به چاه شماره 8 این میدان ضمن حفاظت از محیط زیست افزایش برداشت از این حوزه عملیاتی محقق شده است. 

منتظری همچنین از حفر 9 حلقه چاه در محدوده عملیاتی شرکت زاگرس جنوبی خبر داد و گفت: حفر این چاه ها سبب افزوده شدن 8 میلیون متر مکعب گاز به ظرفیت تولید شده است.

وی از انجام واگذاری طرح مطالعاتی میدان سرخون خبر داد و گفت: با توجه به افت تولید در این میدان، مقرر شده مطالعات این میدان با هدف افزایش ضریب بازیافت به یک شرکت داخلی جوینت شده با شرکت خارجی سپرده شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران

شرکت ملی نفت ایران از سال 1330 تاکنون عهده دار سامان بخشیدن و سیاستگذاری فعالیت های صنعت نفت اعم از اکتشاف، حفاری، تولید، پژوهش و توسعه، پالایش و توزیع نفت، گاز و فرآورده های نفتی و صادرات آن بوده است. این شرکت با در اختیار داشتن ذخیره های عظیم هیدروکربوری، یکی از بزرگترین شرکت های نفتی جهان به شمار می آید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته