اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950613111075809

جانشین رئیس اداره خدمات فنی چاه های زاگرس جنوبی اعلام کرد

خودکفایی ایران در ساخت تجهیزات درون چاهی

کد: 13950613111075809

http://goo.gl/6H7bJa

، تهران , (اخبار رسمی): تعامل ایجادشده میان کارکنان مجموعه اداره خدمات فنی چاه های زاگرس جنوبی و سازندگان داخلی سبب شده تا در زمینه ساخت تجهیزات درون چاهی، رشته های تکمیلی و مجموعه ول هد (Well Head) به طور کامل خودکفا شویم.

خودکفایی ایران در ساخت تجهیزات درون چاهی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی  شرکت ملی نفت ایران به استان فارس، جانشین رئیس اداره خدمات فنی چاه های زاگرس جنوبی در جریان بازدید اصحاب رسانه از کارگاه مرکزی منطقه عملیاتی دالان با اشاره به سابقه 10 ساله فعالیت اداره خدمات فنی چاه ها، گفت: این اداره به منظور استمرار تولید و کاهش هزینه ها از سال 1384 تاکنون، خدمت رسانی به بخش های درون چاهی و سرچاهی را در دستور کار خود قرارداده است و در این زمینه موفق به طراحی و ساخت بسیاری از تجهیزات کاربردی شده است.

فرهاد دهخدا از همکاری و تعامل نزدیک با شرکت های سازنده داخلی خبر داد و گفت: این اداره در زمان تحریم برای تامین برخی ادوات و قطعات مورد نیاز دستگاه ها و تجهیزات به مشکل برخورده بود اما در مدت زمان کوتاهی با اراده قوی متخصصان صنعت نفت و کارکنان این مجموعه و با همکاری نزدیک با سازندگان داخل این مشکل مرتفع شد.

وی توضیح داد: مدیریت نفت مناطق مرکزی در سال های تحریم کارگروهی با عنوان "کارگروه استاندارد سازی لوازم و تجهیرات درون چاهی و سرچاهی" تشکیل داده بود که همکاران این مجموعه با حضور فعال درجلسات، نقش مهمی را درانتقال مباحث فنی عملیاتی به کارگروه و از آن به سازندگان داخل بر عهده داشتند.

دهخدا افزود: تعامل ایجاد شده میان کارکنان مجموعه اداره خدمات فنی چاه ها و سازندگان داخلی سبب شد تا در زمینه ساخت تجهیزات درون چاهی، رشته های تکمیلی و مجموعه ول هد (Well Head) به طور کامل خودکفا و مستقل شویم به طوری که نیاز به خرید این تجهیرات از خارج کشور به طور کامل مرتفع شود.

وی همچنین از خودکفایی در زمینه ساخت نشت بندها و آب بندها خبر داد و گفت: این در حالی است که پیش از این مجبور به واردات این تجهیزات از خارج کشور بودیم.

دهخدا ادامه داد: همچنین به همت متخصصان شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی با طراحی و ساخت مجموعه چندراهه سرچاهی (Choke Manifold) در کمتر از دو ماه موفق به صرفه جویی 250 تا 300 میلیون تومانی شدند.

وی با بیان اینکه از چند راهه سرچاهی برای آزمایش چاه پس از ترک دکل حفاری استفاده می شود، افزود: با ساخت چهار نمونه از این دستگاه به همت متخصصان داخلی و با استفاده از قطعات موجود در انبار، بیش از یک میلیارد تومان در هزینه های این شرکت صرفه جویی شد.

شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، یکی از سه شرکت زیرمجموعه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران است که با برخورداری از پنج منطقه عملیاتی نار و کنگان، پارسیان، آغار و دالان، سرخون و گشوی جنوبی و منطقه سروستان و سعادت آباد، در سه استان بوشهر، هرمزگان و فارس فعالیت می کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران

شرکت ملی نفت ایران از سال 1330 تاکنون عهده دار سامان بخشیدن و سیاستگذاری فعالیت های صنعت نفت اعم از اکتشاف، حفاری، تولید، پژوهش و توسعه، پالایش و توزیع نفت، گاز و فرآورده های نفتی و صادرات آن بوده است. این شرکت با در اختیار داشتن ذخیره های عظیم هیدروکربوری، یکی از بزرگترین شرکت های نفتی جهان به شمار می آید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته