با روشBOT انجام می شود

سرمایه‌گذاری برای ورود خودروهای هیبریدی

کد: 13950614112456013

http://goo.gl/eFZIQW

، تهران , (اخبار رسمی): معاون توسعه و منابع انسانی شهرداری تهران گفت: توسعه فقر، کم برخورداری و مشکلات معیشتی هیچ افتخاری برای کسی ندارد و این مساله سمبل عدالت نیست.

سرمایه‌گذاری برای ورود خودروهای هیبریدی

 به گزارش اخباررسمی به نقل از دفتر مرکزی شرکت عرف ایران ، در جلسه بررسی وضعیت کارکنان شرکت شهریار ک که با حضور مدیر عاملان شرکت های شهریار و عرف ایران) صورت گرفت ، سید جعفر تشکری هاشمی افزود: موظف هستیم برای مردم در بعد دولتی و برای همکارانمان در بعد مدیریت شهری حداکثر رفاه را ایجاد کنیم.

وی  ادامه داد: یک زمانی این اعتقاد وجود داشت که بهترین وسیله برای ناوگان تاکسیرانی که مناسب مردم است؛ خودرو پیکان است. بعد خودرو پراید را به عنوان تاکسی انتخاب کردند این در حالی است که شان مردم استفاده از خودروهای هیبریدی و برقی به عنوان ناوگان حمل و نقل عمومی است.

معاون شهردار تهران با اشاره به فعالیت های سازمان هایی که ایجاد ثروت برای کارکنان شهرداری تهران می کنند، بیان کرد: چند سازمان بزرگ به عنوان بخش خصوصی در زیر مجموعه شهرداری تهران مانند سازمان بازنشستگی، صندوق ذخیره کارکنان، شرکت تعاونی شهریار، تعاونی اعتباری نو سازی و ... مشغول به فعالیت هستند که کار تولید ثروت را برای کارکنان و بازنشستگان شهرداری تهران انجام می دهند.

تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری ها توسط این مجموعه ها نباید با یکدیگر تداخلی داشته باشد، یادآور شد: باید جلسات مشترکی بین این مجموعه ها برگزار شود تا ضمن کسب اطلاع از سرمایه گذاری هایی که توسط این سازمان ها انجام می شود، با بررسی های کارشناسی اطمینان از سودده بودن این سرمایه گذاری ها حاصل شود.

وی پیشنهاد داد:  با هماهنگی این مجموعه ها و ارتباط با هم و تشکیل کنسرسیوم مشترک می توان به پروژه های بزرگ ورود پیدا کرد. در حال حاضر در موضوعات رفاهی، سلامت گردشگری، تفریحی، آموزش و ... ظرفیت خوب برای همکاری وجود دارد که می توان به این حوزه ها ورود  پیدا کرد.

 معاون منابع انسانی شهرداری تهران با بیان اینکه شهرداری تهران در نظر دارد تا بخشی از اقدامات درمانی کارکنان شهرداری تهران را با  مشارکت بخش خصوصی انجام دهد، تاکید کرد:  این برون سپاری تاثیری در افزایش هزینه‌های درمان کارکنان شهرداری تهران نخواهد داشت. یکی از تاکیدات شهردار محترم تهران این است که درمان کارکنان شهرداری تهران  رایگان شود. به همین دلیل در اختیار قرار دادن بیمه‌های تکمیلی به کارکنانی که بیمه خدمات اجتماعی هستند؛ یکی از راهکارهای کاهش هزینه درمان خواهد بود.

وی  در ادامه بیان کرد: ما به دنبال این هستیم تا بیمارستانی را برای کارکنان شهرداری تهران خریداری کنیم که در مورد این سرمایه گذاری بزرگ شرکت تعاونی شهریار می‌تواند ورود داشته باشد.

 تشکری هاشمی در ادامه با بیان اینکه انجام برخی از کارها امکان دارد که  انجام شود، اما تولید ثروت نداشته باشد؛ گفت: باید به این مساله توجه داشت که ما به دنبال تضمین یک زندگی مناسب برای کارکنان هستیم به  همین دلیل نباید بی مهابا روی هر پروژه ای سرمایه‌گذاری کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه شرکت تعاونی شهریار 18 شرکت زیر مجموعه دارد؛ به همین دلیل خواستار این هستیم تا شما به عنوان یک راهکار به ما بگویید که چه کارهایی انجام دهیم تا فعالیت‌ها و تصدی‌گری شهرداری را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه شرکت تعاونی شهریار باید سود حاصله از پول کارکنان شهرداری را در یک مدل شفاف ارائه دهد، ادامه داد: باید کارکنان شهرداری تهران به این نتیجه برسند که با سپردن پول خود به این تعاونی به ثروت می‌رسند. شما مسئول حفظ سرمایه کارکنان شهرداری تهران هستید.

در ادامه این جلسه مدیرعامل شرکت تعاونی شهریار با بیان اینکه کمک به معیشت کارکنان و بازنشستگان شهرداری تهران از دغدغه های همیشگی دکتر قالیباف شهردار محترم تهران بوده است؛ گفت: در یک دهه مدیریت ایشان اقدامات بسیاری در این زمینه انجام شده است که می توان به مواردی چون حمایت و تقویت سازمان بازنشستگی با هدف ارائه بیشترین خدمات به بازنشستگان، تأسیس صندوق ذخیره کارکنان به منظور ایجاد اندوخته مالی قابل توجه برای کارکنان در هنگام بازنشستگی،ایجاد ستاد تأمین مسکن، واگذاری سهام بانک شهر، پرداخت وامهای کم بهره و تورهای گردشگری در مقاطع مختلف به کارکنان و ... اشاره کرد.

داوود تاجران با اشاره به اهداف تعاونی شهریار افزود: استفاده از ظرفیت‌های قانون تعاون کشور (مواد 4 و 17) در چارچوب اصل 44 قانون اساسی، استفاده از ظرفیت مدیران باتجربه در اجرای پروژه های مدیریت شهری و در نهایت ترویج و تحکیم مشارکت مادی و معنوی، همکاری و تعاون عمومی، کمک به معیشت و رفاه کارکنان شریف شهرداری تهران، تأمین نیازهای مشترک اقتصادی، اجتماعی اعضا و کمک به تحقق عدالت اجتماعی و فعالیت در زمینه های تولیدی، توزیعی، خدماتی، پشتیبانی و سرمایه گذاری در زمینه های مربوطه از مهمترین اهداف تشکیل شرکت تعاونی شهریار است.

وی با اشاره به ‌ عملکرد تعاونی شهریار بیان کرد: سرمایه اولیه به ازای هر سهامدار 30.000 تومان و کلاً 1.2 میلیارد تومان از محل سود صندوق ذخیره تأمین شد. همچنین آورده نقدی اعضا تا سال 1393 حدود 2 میلیارد تومان و تا سال 1394 حدود 6 میلیارد تومان و کل آورده نقدی سهامداران 8.6 میلیارد تومان بوده است.

به گفته تاجران؛ سود دو سال اخیر به ترتیب 16 و 17 میلیارد تومان بوده است. سود سال 94، 25 میلیارد تومان پیش بینی شده و مورد انتظار سهامداران است.

وی تاکید کرد: سرمایه ثبتی فعلی تعاونی شهر‌یار که ناشی از سود فعالیت های خدماتی، عمرانی و بازرگانی بوده، هم اکنون مبلغ 66.4 میلیارد تومان است.

 مدیرعامل شرکت تعاونی شهریار با اشاره به اینکه به دلیل اندک بودن آورده نقدی سهامداران و فعالیت های گسترده تاکنون سودهای اخذ شده توزیع نشده و صرف فعالیت های جاری و خرید شرکت ها و ساختمان های اداری شده است؛ گفت: این موضوع یکی از دلایل عدم استقبال اعضا در افزایش سرمایه بوده است.

وی در بخش دیگر صحبت‌های خود با اشاره به رویکرد تعاونی شهر‌یار در جذب پروژه‌ها توضیح داد: انجام و پیشبرد پروژه های با اندازه بسیار بزرگ (مگا پروژه) و بلندمدت، تعالی برند شهرداری تهران و کارکنان آن، ورود به حوزه سرمایه گذاری در پروژه ها در کنار فعالیت های پیمانکاری و کارگزاری و انجام و پیشبرد پروژه های با اندازه بسیار بزرگ (مگا پروژه) و بلندمدت رویکردهای سرمایه‌گذاری تعاونی شهریار را تشکیل می‌دهد.

داوود تاجران با اشاره به نمونه‌هایی از پروژه های در دست اقدام در تعاونی شهریار در سال گذشته افزود:  واردات خودرو هیبریدی در شراکت با گروه های سرمایه گذاری غدیر، ماهان و هورتاش، برنده شدن در مناقصه بازیافت خاک و نخاله شهر تهران، برنده شدن در مناقصه تولید برق از طریق استحصال گاز متان از زباله شهر تهران و تدوین طرح پروژه زباله سوزهای بیمارستانی از جمله موارد سرمایه گذاری شرکت تعاونی شهریار در سال 94 بوده است.

وی با بیان اینکه پروژه عظیم فاز صنعتی میدان میوه و تره بار شهر تهران یکی دیگر از پروژه‌هایی است که تعاونی شهریار در آن ورود کرده، یادآور شد: هدف از ورود به این پروژه تامین امنیت غذایی شهروندان تهرانی،  امکان قرار گرفتن میوه و تره بار در سبد خانوار،  سلامت کیفی محصولات خام و فرآورده ها  و همچنین  بهره وری مناسب در راستای توسعه پایدار از طریق  برند سازی ، مدیریت هوشمند و یکپارچه از مرحله تولید، حمل، فرآوری، توزیع، عرضه و صنایع تبدیلی،  بسته بندی و درجه بندی کمی و کیفی،  برچسب قیمت و استانداردهای کیفی؛ بوده است.

مدیرعامل تعاونی شهریار با اشاره به برنامه‌های آتی این شرکت توضیح داد: در نظر داریم تا سرمایه گذاری و مشارکت در واردات اتوبوس های برقی ، هیبریدی و دیزل دارای استاندارد یورو 4 با روش BOT در خطوط اتوبوس رانی شهر تهران را انجام دهیم. در حال حاضر تفاهمنامه های همکاری با اشخاص حقیقی و حقوقی به منظور سرمایه گذاری و پشتیبانی به انجام رسیده است و ارزیابی های لازم به منظور انتخاب مناسب ترین برند ها صورت پذیرفته است.

وی؛ درباره سرمایه گذاری در واردات موتورهای برقی نیز تاکید  کرد: از سال 93 اقدامات جدی به منظور انتخاب موتورهای برقی با هدف تجهیز و بکارگیری این موتورها به استعداد 4000 دستگاه در شرکت پیک بادپا و نهایتاً به دنبال مذاکرات و موافقت های انجام شده با شرکت پست جمهوری اسلامی ایران نسبت به تغییر موتورهای یاد شده به استعداد 5000 دستگاه صورت گرفته است

وی همچنین تاکید کرد: سرمایه گذاری در زمینه واردات و واگذاری ون های کوچک برقی و خودروهای برقی به عنوان ون تاکسی و تاکسی برقی نیز یکی از برنامه‌های آینده تعاونی شهریار است که اکنون با کمک سرمایه گذاران در حال انتخاب نمونه های مناسب و کارآمد است

تاجران با اشاره به اینکه نباید سرمایه گذاری های سازمان های خصوصی تابعه شهرداری تهران با یکدیگر تداخل داشته باشد، بیان کرد: باید تمامی سازمان‌های خصوصی زیر مجموعه شهرداری تهران ماند صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران، تعاونی شهریار و... به جای اینکه سازمان‌های مجزایی باشد یک دپارتمان باشند تا ضمن ایجاد یک مدیریت واحد و کاهش هزینه‌های جاری توان‌ مالی و  اجرایی پروژه‌ها بالاتر برود.

مدیرعامل شرکت تعاونی شهریار ادامه داد: همچنین پیشنهاد می‌کنم تا تمامی موارد ذکر شده در این جلسه به صورت یک صورتجلسه به امضاء و تایید معاون توسعه منابع انسانی برسد تا کارها و تصمیم‌گیری‌ها بهتر اجرائی شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

معاونت برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران

معاونت هماهنگی و برنامه ریزی با تصویب نمودار سازمانی شهرداری تهران در سال 1367 و تصویب قائم مقامی شورای شهر در شهرداری تهران ایجاد شد. به مرور این ساختار دچار تغییرات شد و در حال حاضر این معاونت با اسم جدید معاونت برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا در حال فعالیت است. سرپرستی و برنامه ریزی امور مربوط به برنامه های جامع و کلی شهرداری تهران یکی از مهمترین وظایف این معاونت است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه