اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950615115095809

از سوی شرکت ملی حفاری در دولت یازدهم محقق شد

630میلیارد ریال برای بومی‎سازی تجهیزات حفاری

کد: 13950615115095809

http://goo.gl/GyaGJO

، تهران , (اخبار رسمی): شرکت ملی حفاری ایران، 630 میلیارد ریال در زمینه بومی سازی تجهیزات و قطعات صنعت حفاری در دولت یازدهم سرمایه گذاری کرده است.

630میلیارد ریال برای بومی‎سازی تجهیزات حفاری

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی  شرکت ملی نفت ایران، مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری در توضیح بیشتر در این باره گفت: این حجم سرمایه گذاری در راستای اجرایی شدن برنامه های اقتصاد مقاومتی با همکاری میان ملی حفاری، مراکز دانش بنیان و صنعتگران داخلی صورت گرفته است.

مهدی عرشیان با بیان این که، این مدیریت متولی بومی سازی قطعات و تجهیزات کاربردی صنعت حفاری با همکاری دانشگاه ها، مراکز دانش بنیان و سازندگان ایرانی است، افزود: در سه سال گذشته 14 مورد قرارداد پژوهشی و تحقیقاتی با دانشگاه ها و پارکهای علم و فناوری امضاء شده است.

وی حجم قراردادها را افزون بر 180 میلیارد ریال عنوان و اظهار کرد: از مجموع این قراردادها 9 مورد با مراکز علمی استان خوزستان و مابقی با دیگر دانشگاه ها است که به لحاظ تعداد و مبلغ، حدود 65 درصد درون استانی  است.

عرشیان به حمایت از پایان نامه های تحصیلات تکمیلی مرتبط با صنعت حفاری اشاره و شمار پایان نامه ها را در مدت پیش گفته 147 مورد عنوان و یادآور شد: از این تعداد 57 درصد به دانشگاه های استان خوزستان اختصاص دارد.

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران گفت: از دیگر فعالیت ها در حوزه این مدیریت در سه سال گذشته می توان به تشکیل واحد نوآوری اشاره کرد که با هدف استفاده بهینه از استعدادهای بالقوه همکاران ایجاد شده است.

وی افزود: در این زمینه با تشکیل کارگروه نوآوری، تاکنون 30 نفر از همکاران خلاق و نوآور شناسایی و ایده های آنان در قالب طرح تدوین و پس از بررسی های لازم با ایجاد راهکارهای مناسب، فرصت استفاده از آنها مهیا می شود.

عرشیان با اشاره به همکاری مستمر با سازندگان قطعات و تجهیزات صنعت نفت، در خصوص فعالیت های انجام شده در این ارتباط توضیح داد: تعداد قطعات ساخته شده برای بار اول در این مدت افزون بر دو هزار مورد با حجم قراردادی به مبلغ 450 میلیارد ریال بوده است و این در حالی است که با فراخوان سازندگان داخلی، 240 سازنده جدید شناسایی شدند.

وی با بیان این که از این تعداد40 درصد بومی خوزستان هستند، ادامه داد: مراحل ارزیابی و بازدید های میدانی و ثبت این سازندگان در وندور لیست (Vendor List) شرکت انجام و آنان می توانند در مناقصه های شرکت حضور یابند.     

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران

شرکت ملی نفت ایران از سال 1330 تاکنون عهده دار سامان بخشیدن و سیاستگذاری فعالیت های صنعت نفت اعم از اکتشاف، حفاری، تولید، پژوهش و توسعه، پالایش و توزیع نفت، گاز و فرآورده های نفتی و صادرات آن بوده است. این شرکت با در اختیار داشتن ذخیره های عظیم هیدروکربوری، یکی از بزرگترین شرکت های نفتی جهان به شمار می آید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته