اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950616116215809

مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران خبر داد

افزایش چشمگیرتوان صادراتی گازاز سال آینده

کد: 13950616116215809

http://goo.gl/S1UlVp

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران، تراز تجاری صادرات و واردات گاز در سال جاری را مثبت اعلام کرد و گفت: البته این تراز در سال گذشته هم مثبت بوده است.

افزایش چشمگیرتوان صادراتی گازاز سال آینده

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران،علیرضا کاملی  افزود: در سال گذشته با وجود افزایش قابل توجه میزان گاز، مازاد تولید حاصل نشد که علت آن انتقال گاز به نیروگاه ها بود. هم اکنون خوراک 95 درصد نیروگاه ها از سوخت مایع به گاز تغییر کرده است بنابراین گاز تولیدی به نیروگاه منتقل و سوخت مایع صادر شده است.

وی تصریح کرد: صرف‎نظر از میزان گاز مصرفی داخل و خوراک نیروگاه ها، از این پس هر افزایش تولیدی به منزله موجود بودن ظرفیت اضافه برای صادرات گاز است.   

کاملی در مورد برنامه ریزی برای صادرات گاز تولیدی حاصل از افزایش ظرفیت در سال جاری گفت: برنامه و حجم صادرات گاز از سوی معاونت برنامه ریزی نفت ابلاغ می شود اما مذاکره با شرکت های متقاضی دریافت گاز از سوی شرکت ملی صادرات گاز ایران انجام می شود.

وی ادامه داد: زمانی که مذاکره با شرکت های خارجی در مورد صادرات گاز به سطح نهایی شدن می رسد، مرحله دریافت مجوز تضمین عرضه گاز به کشور مورد نظر برای دوره ای مشخص از معاونت برنامه ریزی نفت اخذ می شود.

به گفته وی، به طور طبیعی، توانایی ایران در افزایش صادرات گاز از سال 1396 به بعد افزایش چشمگیری خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران ادامه داد: از میان مذاکره های انجام شده با شرکت های خارجی برای انعقاد قراردادهای جدید صادرات گاز می توان به مذاکره با شرکت های متقاضی مشارکت در پروژه های اف ال ان جی یا مینی ال ان جی اشاره کرد که در صورت توافق با این شرکت ها در خصوص دوره قرارداد و میزان گاز صادراتی، مجوزهای لازم بلافاصله از معاونت برنامه ریزی شرکت نفت اخذ می شود.

کاملی اخذ مجوز صادراتی را تضمینی برای شرکت های متقاضی مشارکت در پروژه های صادراتی خواند تا سرمایه گذاری و ساخت تاسیسات را آغاز کنند.

به گزارش NIOC، شرکت ملی نفت ایران در راستای تثبیت حضور فعال در بازار تجارت جهانی گاز، در سال381 اقدام به تاسیس شرکت ملی صادرات گاز ایران با ماموریت توسعه پروژه های صادرات گاز طبیعی کرد که اهم فعالیت های این شرکت برنامه ریزی، بازاریابی و مذاکره به منظور عقد قراردادهای تجارت گاز و توسعه سرمایه گذاری در زمینه های مرتبط با این صنعت در ایران و جهان است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران

شرکت ملی نفت ایران از سال 1330 تاکنون عهده دار سامان بخشیدن و سیاستگذاری فعالیت های صنعت نفت اعم از اکتشاف، حفاری، تولید، پژوهش و توسعه، پالایش و توزیع نفت، گاز و فرآورده های نفتی و صادرات آن بوده است. این شرکت با در اختیار داشتن ذخیره های عظیم هیدروکربوری، یکی از بزرگترین شرکت های نفتی جهان به شمار می آید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته