اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950617116565797

راهکارهای ارتباط و گفتگوی موفق همسران

کد: 13950617116565797

http://goo.gl/pmIAE5

، تهران , (اخبار رسمی): خانواده بهترین و مهم ترین نهادی است که می تواند نیازهای عاطفی و اجتماعی اعضاء خود را برآورده و برطرف کند.

راهکارهای ارتباط و گفتگوی موفق همسران

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی ،درصورتی که فضای خانواده دوستانه نباشد و درگیری وجود داشته باشد ،همه ی اعضا احساس ناامنی کرده و برای حفظ خود درگیر جنگ قدرت می شوند.

جنگ قدرت منجر به از دست رفتن یکپارچگی خانواده می شود درچنین فضایی ،افراد احساس ناراحتی کرده و برای رهایی ازاین وضعیت ممکن است به روابط بیرون از خانواده پناه ببرند کار و مشغله ی زیاد ،صرف وقت زیاد بادوستان ،و طلاق عاطفی نتیجه ی چنین فضایی است.

اینکه چگونه رابطه ی زناشویی را ترمیم کنیم و گسترش دهیم فقط و فقط در رابطه ممکن است نه در تصور وخیال ، راهکارهای زیر برای ارتباط موفق توصیه می شود :

  1. مطمئن شویدکه درگفتگوتساوی ،همدلی و باز بودن وجود دارد و یاد بگیرید که اگرهرکدام ازاین سه عامل وجود نداشته باشد ،چگونه آن را درگفت و گوهایمان ایجاد کنیم . برروی علایق مشترکمان تمر کز کنید نه تضاد هایتان ، بین گفتگو و تصمیم گیری تفاوت قائل شوید و پیش فرض هایی را که منجر به تحریف و برداشت های اشتباه می شود روشن کنید. به جای آن که بخواهید نظرهای دیگران راحدس بزنید،نقطه نظر وپیش فرض های خودتان رامشخص کنید ،کلی گویی نکنید ،موارد مشخصی رابرای روشن شدن موضوعات کلی مطرح کنید. روی تضاد بین سیستم های ارزشی تمرکز کنید نه افراد ،در وقت مناسب احساسهایی را که همراه سیستم ارزشی مهم خود دارید بروز دهید. گفت وگو رابا همدلی شروع کنید ،قبل از این که تحریفات انتقالی (برداشت های اشتباه ) رامطرح کنید ،مطمئن شوید که بین شما اعتماد وجود دارد. در صورت لزوم ،عدم اعتماد را به عنوان علت اصلی عدم درک یک دیگر توضیح دهید ،روی روابط جهت انسانی کردن تعاملات بین خود تاکید کنید. لگوهای قدیمی را باواقعیت ها چک کنید. ، قبل از تعیین اهداف عملی ،میزان عدم اعتماد راکاهش دهید.

وقتی دو نفر به علت های مختلف ،از جمله تربیت خانوادگی ،تفاوت تجارب گذشته ،دیدگاه های متفاوت برسر مسائل مختلف ،برداشت ها وانتظار ها از زندگی مشترک و...باهم ازدواج می کنند ممکن است دچار اختلاف نظر شده واگر به این موارد توجه نشود واقدامی درجهت حل وفصل مسالمت آمیز آنها صورت نگیرد ،می تواند به مرحله بحرانی برسد.

وکنترل شرایط رااز دست هر دوی آن ها خارج کند .بنابراین ضروری است که هر دو سعی وتلاش کنند که از بروز چنین بحران هایی جلوگیری شود. توجه به مسائل زیر می تواند در تقویت ارتباط بین همسران بسیار موثر باشد :

  1. هنگام صحبت کردن باطرف مقابل تماس چشمی برقرار کنید و به صحبت های مخاطب خود توجه کنید ،مخالفت خود را به طور خصوصی ابراز کنید ودر برابر دیگران با یکدیگر مشاجره نکنید . از داد وبیداد کردن وبرخوردهای احساسی بپرهیزید ، هیچ گاه با خشونت نظر یکدیگر را رد نکنید ، به سخنان هم گوش دهید. سخنان طرف مقابل را به طور خلاصه بیان کنید ،طوری که مشخص شود منظور او را درک کرده اید.اگر منظور طرف مقابل را متوجه نمی شوید ،از او بخواهید بیشتر توضیح دهد .سعی کنید اورا درک کرده وبه منطق واستدلال هایی که دارد اهمیت دهید. حوصله داشته باشید وسخنان طرف مقابل راقطع نکنید .برقراری ارتباط نیاز به زمان دارد .اگر نخستین بحث به نتیجه نرسید به بحث های دیگر نیاز خواهد بود ،زیرا درک احساس ها ومشکلات دیگران کار آسانی نیست . -سعی کنید از راه حل ها وپیشنهادات طرف مقابل استقبال کنید تااعتماد بین طرفین تقویت شود ،اگر پیشنهاد طرف مقابل موثر نبود بار دیگر درباره ی مشکل فکر کنید وسعی کنید به کمک هم تغییراتی در راه حل آن به وجود بیاورید. گاهی اوقات یکی از والدین دارای شخصیتی قوی تر است .اگر فکر می کنید فاقد مهارت کافی برای بحث هستید ،قبل از آغاز گفت وگو به سخنان خود نظم دهید ونکته های مهم را دسته بندی کنید. روی نکته هایی که قصد بحث در مورد آن ها رادارید متمرکز شده واز موضوع اصلی منحرف نشوید. حتی اگر برای تاکید بیشتر به صحبت های حاشیه ای نیاز باشد از آن دوری کنید وبازبان ساده حرف بزنید واز کلمات پیچیده استفاده نکنید. مطمئن شوید صحبت شما به موضوع خاصی که در حال حاضر مشکل ایجاد کرده مربوط می شود نه به مسائل دیگر ویا مسائل گذشته .صداقت داشته باشید واگر در مورد مسائل دیگر مشکل دارید در فرصت مناسب دیگر ،مستقیم آنها رابیان کنید.

از صحبت های کلی وتعمیم دادن اجتناب کنید .(تو اصلا علاقه ای  به این زندگی نداری )،جمله ای است که در طرف مقابل مقاومت وحالت دفاعی ایجاد می کند وبحث به نتیجه ای مطلوب نخواهد رسید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ناجا

این کشور در بیش از دو هزار سال قبل و در دوران سلسله هخامنشیان اولین بنیانگذار سیستم حکومتى گسترده امپراطورى مى باشد. از آنجا که هر حکومتى نیازمند به نظم و امنیت مى‌باشد در نتیجه کشور ما انواع سیستمهاى ایجاد نظم و امنیت را در طى تاریخ مورد آزمایش قرار داده است. اما سیستم نوین ایجاد نظم و امنیت داخلى یعنى سازمان پلیس در ایران به حدود یکصد سال پیش مربوط مى‌‌باشد. شاه قاجار ناصرالدین شاه در سفرهاى سه گانه خود به اروپا و مشاهده پلیس نوین در آن کشورها و با استخدام یک مستشار بلژیکى به نام کنت دو بینو اولین سیستم پلیسى جدید را در ایران پایه گذارى نمود. این پلیس در طى یکصد سال گذشته و تا پیروزى انقلاب اسلامى در بهمن سال 1357 از فراز و نشیبهاى متفاوت برخوردار بوده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]