اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950617117385809

رئیس برنامه ریزی و کنترل طرح های مدیریت اکتشاف خبرداد

آغاز حفر چاه های اکتشافی در محدوده خلیج فارس

کد: 13950617117385809

http://goo.gl/UUiUGD

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس برنامه ریزی و کنترل طرح های مدیریت اکتشاف از حفاری یکی از چاه های مرزی در محدوده خلیج فارس در سال جاری خبر داد.

آغاز حفر چاه های اکتشافی در محدوده خلیج فارس

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت ملی نفت ،مسعود انصاری از افزوده شدن یک دستگاه حفاری دریایی به ناوگان عملیاتی مدیریت اکتشاف در اواسط سال جاری خبر داد و گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است این دستگاه در خلیج فارس مستقر شود و حفاری یکی از چاه های مرزی را آغاز کند.

انصاری با بیان اینکه برنامه های امسال مدیریت اکتشاف در ادامه برنامه های سال گذشته عملیاتی می شود، افزود: در سال جاری کماکان 6 دکل خشکی خواهیم داشت که این 6 دکل در سراسر حوضه های رسوبی به ویژه حوضه رسوبی زاگرس در حال فعالیت هستند.

اجرای پروژه های لرزه نگاری با سرمایه داخلی و خارجی

وی همچنین از تعریف پروژه های ژئوفیزیک و لرزه نگاری زیادی به ویژه در جنوب غرب ایران خبر داد و گفت: به محض تصویب بودجه های سالانه از سوی شرکت ملی نفت ایران، این پروژه ها با سرمایه گذاری داخلی و یا با جذب سرمایه گذاری شرکت های خارجی اجرایی می شود.

 به گفته انصاری، هم اکنون مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران دو پروژه لرزه نگاری فعال، یکی در منطقه ذهاب (دو بعدی) در غرب ایران و یکی سپهر (سه بعدی) در منطقه جنوب غرب ایران دارد.

افزایش احجام کاری مدیریت اکتشاف از سال 97

وی با بیان اینکه احجام کاری مدیریت اکتشاف از سال 97 افزایش پیدا می کند، گفت: یک دکل خشکی و یک دکل دریایی به ناوگان عملیاتی این مدیریت افزوده می شود ضمن اینکه حجم پروژه های لرزه نگاری در مناطق مرزی جنوب غرب، شمال غرب و شمال شرق افزایش می یابد.

انصاری افزود: در هر منطقه ای که پتاسیل هیدروکربوری وجود داشته باشد، پروژه های لرزه نگاری تعریف شده و به محض اینکه بودجه ها از حال رکورد خارج شود برای سرمایه گذاری آماده می شویم.

وی با بیان اینکه برنامه های زمین شناسی در سراسر حوضه های رسوبی کشور، ادامه دارد افزود: این برنامه ها هم عملیات زمین شناسی پایه و هم تهیه نقشه های زمین شناسی و زمین شناسی اکتشافی با هدف کشف منابع هدیروکربوری و افق های جدید و عمیق اکتشافی در سراسر ایران را شامل می شود.

اداره برنامه ریزی و کنترل طرح ها با استخراج خط مشی ها و اهداف کلان وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران از مصوبات و دستورالعمل های هیئت مدیره و مدیریت برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران وظیفه تدوین و بازنگری برنامه های طرح اکتشاف نفت و گاز در قالب برنامه های بیست ساله، پنج ساله و سالانه و همچنین برآورد و تخصیص بودجه مورد نیاز پروژه ها و زیر پروژه ها و تدوین موافقتنامه طرح اکتشاف نفت و گاز و تحلیل و آنالیزفنی و اقتصادی کلیه پروژه های اکتشافی و تهیه گزارشات مطالعات اقتصادی از میادین کشف شده نفت و گاز را بر عهده دارد. این اداره از سه واحد تخصصی، برنامه ریزی و تخصص منابع، کنترل طرح ها و بررسی های فنی و اقتصادی تشکیل شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران

شرکت ملی نفت ایران از سال 1330 تاکنون عهده دار سامان بخشیدن و سیاستگذاری فعالیت های صنعت نفت اعم از اکتشاف، حفاری، تولید، پژوهش و توسعه، پالایش و توزیع نفت، گاز و فرآورده های نفتی و صادرات آن بوده است. این شرکت با در اختیار داشتن ذخیره های عظیم هیدروکربوری، یکی از بزرگترین شرکت های نفتی جهان به شمار می آید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته