اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950617118335797

سردار اشتری خبر داد

روند رو به رشد مأموریت ها در ناجا

کد: 13950617118335797

http://goo.gl/tYCIEB

، تهران , (اخبار رسمی): فرمانده نیروی انتظامی از روند رو به رشد اجرای مأموریت ها در مجموعه ناجا خبر داد و گفت: مدیریت ترافیکی جاده ها و شهرها از برنامه های اولویت دار نیروی انتظامی است.

روند رو به رشد مأموریت ها در ناجا

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی ،سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی ،در همایش فصلی فرماندهان و معاونان ناجا با اشاره به وجود برخی ناامنی ها در منطقه، گفت: به لطف و برکت الهی، هدایت های داهیانه مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، هوشیاری نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و انسجام مردمی، امنیت مطلوبی در کشور حاکم است.

وی با ارائه گزارشی از عملکرد ناجا از ابتدای سال تاکنون، ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته و با ارتقاء خدمات انتظامی، علیرغم افزایش سفرها در نوروز 95، کاهش میزان تصادفات و تلفات جاده ای را داشته ایم.

فرمانده ناجا با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، بیان کرد: انتخابات در نظم و آرامش برگزار شد، چنان که مراسم ارتحال امام (ره) و برنامه های نیمه دوم خرداد نیز با نظم و امنیت کامل به اجرا در آمد. 

سردار اشتری با تاکید بر اینکه تعامل با نخبگان و آحاد مردم از برنامه های اولویت دار ناجا است، افزود: نیروی انتظامی این تعامل را به جد دنبال می کند.

عالی ترین مقام انتظامی کشور با اشاره به دیدار فرماندهان و مسئولان ارشد ناجا با مقام معظم رهبری، عنوان کرد: در این دیدار مقام معظم رهبری از عملکرد ناجا اظهار رضایت داشتند و این اظهار رضایت موجب دلگرمی و امید فرماندهان و کارکنان ناجا است.

وی، اقدامات پیشگیرانه اجتماعی را در پیشبرد مأموریت های ناجا موثر دانست و افزود: اتخاذ رویکرد اجتماعی بر اقدامات انتظامی مقدم و در اولویت است.

سردار اشتری با بیان اینکه ارائه شایسته ترین خدمات به شهروندان برای ناجا یک اصل است، گفت: اقتدار ناجا همواره شامل حال قانون شکنان و هنجارشکنان است.

مدیریت ترافیکی جاده ها و شهرها از برنامه های اولویت دار ناجا

وی از آمادگی نیروی انتظامی برای مدیریت ترافیکی تعطیلات پایانی تابستان و تسهیل تردد هم زمان با بازگشایی مدارس خبرداد و افزود: مدیریت ترافیکی جاده ها و شهرها از برنامه های اولویت دار نیروی انتظامی است.

فرمانده ناجا با اشاره به مأموریت نیروی انتظامی در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی، خاطر نشان کرد: تسهیل تردد زائران اربعین حسینی(ع) در سال جاری چون سنوات قبل به جد دنبال می شود و به دنبال ارتقاء خدمات انتظامی به زائران هستیم.

منویات فرماندهی معظم کل قوا دکترین اصلی نیروی انتظامی

سردار اشتری در بخش پایانی همایش فصلی فرماندهان و معاونان ناجا با بیان اینکه منویات فرماندهی معظم کل قوا دکترین اصلی ما است، افزود: همواره در تلاشیم منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تبیین و به صورت دستورالعمل عملیاتی تحقق یابد.

وی با بیان اینکه پاسداری از ارزش های انقلاب اسلامی مکررا مورد تأکید معظم له است، گفت: صیانت و پاسداری از ارزش های انقلاب اسلامی و دینی یکی از وظایف مهم نیروی انتظامی به شمار می آید و این موضوع بیانگر توان و ظرفیت ناجا در تحقق این مهم است.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری در خصوص ضعف و کاهش آسیب های اجتماعی از دستگاه های مسئول، بیان کرد: اتخاذ اقدامات پیشگیرانه در این حوزه بخشی از رویکردهای نیروی انتظامی است؛ ناجا در رفع و کاهش آسیب های اجتماعی پیشتاز می باشد.

وی با اشاره به وجود معضلات اجتماعی چون اعتیاد، حاشیه نشینی و ...، خاطر نشان کرد: رفع و کاهش آسیب های اجتماعی نیازمند برنامه ریزی دقیق و مشارکت همگانی می باشد، هرچند نیروی انتظامی در ماه های اخیر اقدامات مطلوب و مثبتی تدوین و اجرایی کرده است.

تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر امحای کالای قاچاق به جد دنبال می شود

سردار اشتری با اشاره به شعار سال " اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل"، تأکید کرد: باید با رویکرد جهادی و انقلابی گری برای تحقق شعار سال عمل کنیم و مقابله با قاچاق در تحقق این شعار کارآمد است.

وی با بیان اینکه قاچاق می تواند ضربه مهلکی به بدنه اقتصادی کشور وارد کند، افزود: مطابق فرمایش مقام معظم رهبری امحای کالای قاچاق کشف شده به جد دنبال می شود؛ البته مطابق برخی از پیش بینی ها در خصوص برخی از کالاها نیز عودت کالا به کشور مبدأ صورت می گیرد؛ در هر حال با علم به این موضوع که ورود و تزریق کالای قاچاق، کشور را متضرر می کند مبارزه با این پدیده به جد دنبال می شود.

سردار اشتری بیان کرد: انعکاس و گزارش دهی در خصوص عملکرد ناجا در راستای مبارزه با قاچاق نیز لازم و ضروری است .

برخورد با سرشبکه ها و باندهای مواد مخدر، یکی از اولویت های مهم ناجا

عالی ترین مقام انتظامی کشور در ادامه با بیان اینکه کاهش سرقت و استرداد اموال به مالباختگان نیز از اولویت های ناجا در سال جاری است، مطرح کرد: باید سازوکار و دستورالعملی تهیه تا روند استرداد اموال به خوبی انجام شود و این روال برای شهروندان نیز محسوس باشد.

فرمانده نیروی انتظامی، برخورد با سرشبکه ها و باندهای مواد مخدر را نیز از برنامه های جدی نیروی انتظامی معرفی و مطرح کرد : برخورد با معتادان متجاهر و خرده فروشان نیز از مطالبات مردمی است و باید این مهم به خوبی تحقق یابد .

اعلام آمادگی پلیس برای جمع آوری و برخورد با معتادان متجاهر

سردار اشتری تأکید کرد: تمرکز ناجا حول محور موضوعات اولویت دار و حرکت با برنامه ریزی همواره به موفقیت منتج شده و شایسته است در راستای کاهش جرایم و آسیب ها اقدامات پیشدستانه داشته باشیم و با آمادگی کامل ورود پیدا کنیم.

وی خاطر نشان کرد: ناجا توان و ظرفیت جمع آوری و برخورد با معتادان متجاهر را دارد.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه در خصوص روند جذب و بکارگیری نیرو در ناجا، خاطر نشان کرد: اتخاذ رویکرد عضویابی به جای عضوگیری در ناجا در حال انجام است؛ در جذب و بکارگیری نیروها باید نهایت دقت لحاظ شود و این مهم ، نیازمند گزینش هدفمند است.

کاهش 50 درصدی تعداد شهدای ناجا علیرغم افزایش مأموریت ها

سردار اشتری با اشاره به راه اندازی قرارگاه جهادی آموزش و تربیت و نتایج مثبت این اقدام، مطرح کرد: کاهش 50 درصدی تعداد شهدای ناجا علیرغم افزایش مأموریت ها نسبت به سال گذشته یکی از دستاوردهای این قرارگاه است. قرارگاه جهادی تربیت و آموزش می تواند دستاوردهای عظیم دیگری نیز داشته باشد.

عالی ترین مقام انتظامی کشور در ادامه بر ارتقاء مهارت های علمی و عملی کارکنان تأکید کرد و گفت: پلیس باید حرفه ای و دانش محور باشد.

دانش محوری و حرفه ای بودن مبنای ارزیابی کارکنان ناجا

وی بر لزوم اهتمام جدی فرماندهان برای ارتقاء مهارت تیراندازی کارکنان و توجه به مقوله آموزش تأکید کرد و افزود: آموزش از اولویت های همیشگی ناجا است و در آینده مبنای ارزیابی کارکنان؛ دانش محوری و حرفه ای بودن است.

فرمانده نیروی انتظامی، تقویت بنیه دفاعی و انتظامی ناجا را نیز مهم برشمرد و گفت: تقویت بنیه دفاعی و انتظامی و تزریق تجهیزات یکی از مطالبات ناجا از ستاد کل نیروهای مسلح است.

وی با اشاره به راه اندازی و فعالیت قرارگاه صیانت، عنوان کرد: براساس گزارش ها روند اقدامات این قرارگاه مطلوب بوده و از سوی دیگر صیانت از کارکنان در کاهش آسیب های شغلی موثر و کارآمد است.

سردار اشتری خاطر نشان کرد: نظارت مستمر برعملکرد کارکنان و توجه و دقت در این زمینه را لازم دانست .

عالی ترین مقام انتظامی کشور ، اشراف بر فضای مجازی و برخورد با جرایم این حوزه را نیز از اولویت های ناجا برشمرد و گفت: نیروی انتظامی در این زمینه ظرفیت خوبی را داراست و آشنایی و تسلط بر فضای مجازی در انجام مأموریت ها و کاهش جرایم این حوزه کارآمد است.

برخورد پلیس با مردم باید مطابق تعبیر مقام معظم رهبری "یارمهربان" گونه باشد

وی با بیان اینکه مطابق فرمایش مقام معظم رهبری اقتدار توأم با رأفت و مهربانی رویکرد ناجا است ، خاطر نشان کرد: برخورد با مردم باید شایسته و مطابق تعبیر مقام معظم رهبری " یارمهربان" گونه باشد.

سردار اشتری با بیان اینکه کلانتری ها و مراکز انتظامی در خط مقدم برخورد و تعامل بامردم هستند ، تأکید کرد: شایسته ترین خدمات به شهروندان باید ارائه شود؛ باید در عمل اثبات کنیم که یار مهربان مردم هستیم و مردم ما را چون فرزندان خود بدانند، تعامل پلیس و مردم باید دو سویه باشد.

فرمانده نیروی انتظامی انضباط بخشی اقتصادی و بهبود و ارتقاء وضعیت معیشت کارکنان را نیز از برنامه های اولویت دار معرفی و بیان کرد: بهبود وضعیت معیشتی و رفاه کارکنان باید به جد دنبال شود .

وی با بیان اینکه در خصوص اقدامات ناجا باید اطلاع رسانی و گزارش دهی به مردم صورت بگیرد ، مطرح کرد: بخشودگی دیرکرد جرایم و ... از جمله اقدامات ناجا در راستای ارتقاء خدمات انتظامی به شهروندان است که اجرایی شد.

ارائه شایسته ترین خدمات به خانواده شهداء و ایثارگران ناجا

سردار اشتری بر توجه ویژه به خانواده شهداء ، ایثارگران و متوفیان تأکید کرد و ادامه داد: شایسته ترین خدمات باید به خانواده شهداء و ایثارگران ناجا ارائه شود.

وی در ادامه مناعت طبع ، بی توقع بودن ، چشم و پاک دستی و ... از ویژگی های کارکنان ناجا معرفی و تأکید کرد: باید این مولفه های ارزشی حفظ و صیانت شود.

وی کاهش تصادفات و تلفات جاده ای را نیز یک اولویت دانست و افزود: در آستانه فرا رسیدن مهرماه و بازگشایی مدارس باید با توجه به حجم عظیم خودروها مدیریت ترافیکی لحاظ شود.

سردار اشتری در خصوص برنامه هفته ناجا نیز خاطر نشان کرد: هفته ناجای امسال باید با نگاه کیفی بهتر از سنوات قبل برگزار شود و در این هفته میزان خدمات دهی به شهروندان افزایش چندبرابری داشته باشد.

فرمانده ناجا در پایان گفت: از همکاران عزیزم در جای جای نیروی انتظامی از مرزها تا کوچه پس کوچه های ایران سرافرازمان تقدیر می کنم .

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ناجا

این کشور در بیش از دو هزار سال قبل و در دوران سلسله هخامنشیان اولین بنیانگذار سیستم حکومتى گسترده امپراطورى مى باشد. از آنجا که هر حکومتى نیازمند به نظم و امنیت مى‌باشد در نتیجه کشور ما انواع سیستمهاى ایجاد نظم و امنیت را در طى تاریخ مورد آزمایش قرار داده است. اما سیستم نوین ایجاد نظم و امنیت داخلى یعنى سازمان پلیس در ایران به حدود یکصد سال پیش مربوط مى‌‌باشد. شاه قاجار ناصرالدین شاه در سفرهاى سه گانه خود به اروپا و مشاهده پلیس نوین در آن کشورها و با استخدام یک مستشار بلژیکى به نام کنت دو بینو اولین سیستم پلیسى جدید را در ایران پایه گذارى نمود. این پلیس در طى یکصد سال گذشته و تا پیروزى انقلاب اسلامى در بهمن سال 1357 از فراز و نشیبهاى متفاوت برخوردار بوده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | حقوقی و قانون