اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950619119105831

بررسی زنجیره آلومینیوم ایران از سوی ریوتینتو

کد: 13950619119105831

http://goo.gl/mVjLRY

، تهران , (اخبار رسمی): معاون شرکت ریوتینتو با برگزاری نشستی با رییس هیات عامل ایمیدرو به بررسی وضعیت صنعت آلومینیوم و زنجیره آن پرداخت.

بررسی زنجیره آلومینیوم ایران از سوی ریوتینتو

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، تعدادی از مدیران شرکت ریوتینتو در دیداری با رییس هیات عامل، پس از آشنایی با طرح های زنجیره آلومینیوم در ایران،‌ از آمادگی خود برای همکاری در بخش های تولیدی، فناوری و خدماتی زنجیره این صنعت در ایران، خبر دادند.

براساس چشم انداز تعریف شده در بخش آلومینیوم، ایران تا سال 1404 ظرفیت تولید شمش آلومینیوم را از 375هزار تن فعلی به 1.5 میلیون تن افزایش خواهد داد که این امر نیاز بوکسیت و پودر آلومینا به عنوان مواد اولیه تولید شمش آلومینیوم دارد.

طبق مذاکرات اولیه انجام شده، ریوتینتو برای تامین بوکسیت، تولید آلومینا و شمش آلومینیوم ، همکاری فنی و مهندسی با ایران خواهد داشت به طوری که دانش فنی ساخت کارخانه های فوق به داخل کشور منتقل شود.

رییس هیات عامل ایمیدرو در این دیدار با اعلام سیاست های جدید دولت در توسعه روابط با شرکت های خارجی گفت: همکاری های فنی و اقتصادی و همچنین انتقال دانش فنی از نکات مورد تاکید دولت یازدهم است و ما بر آن تاکید داریم.

مهدی کرباسیان با ابراز خرسندی از پیشنهاد همکاری ریوتینتو با ایمیدرو و انتقال دانش فنی افزود: فضای همکاری با شرکت های خارجی فراهم شده و ایران دارای مزیت ها و منافع دوجانبه ای برای توسعه روابط به ویژه در بخش معدن و صنایع معدنی است.

وی از وجود نیروی انسانی ماهر، انرژی فراوان،‌ نزدیکی به آب های آزاد، وجود منابع غنی معدنی و همچنین بازار پرمصرف در کشورهای منطقه، به عنوان مزیت های ایران یاد و تاکید کرد: چنانچه مدل همکاری در صنعت آلومینیوم رضایت بخش باشد می توان این فعالیت ها را به دیگر بخش های معدنی نیز تسری داد.

تیم مدیریتی ریوتینتو همچنین دیداری با مدیران منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس داشتند و از امکانات اسکله اختصاصی آن منطقه برای واردات مواد اولیه و صادرات تولید صنایع معدنی بازدید کردند. مدیران این شرکت بزرگ جهانی،‌ در عین حال از پیشرفت های ایران در بخش معدن و صنایع معدنی و استقرار صنایع بزرگ در منطقه ویژه خلیج فارس، ابراز شگفتی و تاکید کردند که تاکنون از نوع توانمندی و پتانسیل شرکت های ایرانی در این حوزه اطلاع چندانی نداشتیم.

شرکت ریوتینتو 173 سال پیش تاسیس شده و در زمینه مواد معدنی و صنایع معدنی از جمله بوکسیت، آلومینا،‌ آلومینیوم، سنگ آهن،‌ مس،‌ مولیبدن، ‌طلا، زغالسنگ،‌ الماس، تیتانیوم،‌ تالک و ... فعالیت می کند. در سال 2015 سود عملیاتی این شرکت 3.6 میلیارد دلار و سود خالص آن 1.7 میلیارد دلار بود. تعداد 55 هزار نفر نیز در نقاط مختلف دنیا در ریوتینتو به کار مشغول هستند. ریوتینتو بعد از بی اچ پی بیلیتون،‌ دومین شرکت معدنی جهان از نظر درآمد و ارزش بازار است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایمیدرو

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران بموجب ماده 6 قانون تاسیس وزارت صنایع و معادن مصوب 1379/10/6 مجلس شورای اسلامی و تبصره ذیل ماده مذکور به منظور بررسی، تهیه و اجرای طرحهای احداث، توسعه، تجهیز و نوسازی صنایع تولیدی متالوژی، استخراج و فرآوری مواد معدنی و اجرای طرحهای اکتشافی تشکیل گردیده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید