اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950621121446033

درخواست بلگراد برای انتقال تجریبات تهران

کد: 13950621121446033

http://goo.gl/rb7naL

، تهران , (اخبار رسمی): شهردار بلگراد در دیدار با محمدباقر قالیباف، خواستار انتقال تجریبات تهران در حوزه های زیرساختی، فنی و توسعه خطوط مترو به پایتخت صربستان شد.

درخواست بلگراد برای انتقال تجریبات تهران

به گزارش اخبار رسمی محمد باقر قالیباف، شهردار تهران صبح امروز با «سینیشا مالی» شهردار بلگراد دیدار و گفت و گو کرد.
شهردار تهران طی سخنانی در این دیدار با اشاره به ارتباطات و همکاری های فرهنگی، صنعتی و اقتصادی بین ایران و یوگسلاوی سابق عنوان داشت: این روابط  پس از جنگ های بالکان تحت تاثیر قرار گرفت و کاهش پیدا کرد، اما هم اکنون امید می رود که بتوانیم روابط متقابل را همانند گذشته برقرار کنیم.
شهردار تهران با اشاره به زمینه های همکاری مشترک در حوزه های فرهنگی، زیر ساختی و گردشگری عنوان داشت: امیدواریم امضای توافق نامه همکاری میان تهران و بلگراد شرایط لازم برای توسعه ارتباطات را فراهم کند. طبیعتا در این مسیر دو شهر می توانند از تجریبات یکدیگر استفاده کنند تا همکاری خوبی بین دو شهر شکل بگیرد.
قالیباف با اشاره به توسعه پرشتاب شهر تهران طی یک دهه گذشته، گفت: هم اکنون تهران در حوزه توسعه مترو جزو 20 کشور اول دنیا است و تا دو سال آینده که خطوط متروی تهران به 300 کیلومتر خواهد رسید، جزو ده کشور اول دنیا در این زمینه خواهیم بود.
وی در ادامه ضمن تشریح پیشرفت های تهران در حوزه های طراحی، فنی، اجرایی، فرهنگی و اجتماعی و توسعه فضای سبز، تاکید کرد: در گذشته تحریم یکی از مشکلات جدی ما به شمار می رفت اما به گونه ای رفتار کردیم که تحریم ها هیچ تاثیری بر شهر نداشته باشد و هیچ کدام از برنامه های ما را نیز تحت تاثیر قرار نداد.
شهردار تهران افزود: تهران و بلگراد می توانند روابط خود را در سطح شهری به سرعت برقرار کرده و توافق نامه همکاری را اجرایی کنند. در ادامه این همکاری های بین شهری می تواند آغازی برای گسترش همکاری های میان دو دولت باشد.
به گزارش شهرنوشت سینیشا مالی، شهردار بلگراد نیز طی سخنانی در این دیدار، بازدید خود از تهران را فراموش نشدنی دانست و گفت: شهرها می توانند به سرعت همکاری های مشترک را با یکدیگر آغاز کنند. به همین جهت پس از امضای توافق نامه همکاری میان دو شهر می توانیم به سرعت به آن جامعه عمل بپوشانیم.
وی امضای توافق نامه همکاری بلگراد با تهران را مایه افتخار دانست و گفت: در آینده نزدیک نسبت به امضای قرارداد همکاری خواهرخواندگی میان دو شهر اقدام خواهیم کرد تا شروعی برای همکاری دو شهر و دو ملت باشد.
شهردار بلگراد با اشاره به بازدید خود از پروژه های شهری و نقاط مختلف تهران ابراز داشت: شهر تهران در کنار 10 میلیون جمعیتی که در آن زندگی می کند، بسیار تمیز است و جمع آوری زباله و نظافت شهر به خوبی انجام می گیرد. همچنین حمل و نقل در این کلانشهر به صورت منظم مدیریت می شود چرا که با وجود تردد دو میلیون خودرو در شهر تهران، حمل و نقل به خوبی اتفاق می افتد.
مالی ضمن تمجید از توسعه فضای سبز شهر تهران ابراز داشت: این موضوع که شهروندان با روحیه خوبی در شهرها زندگی کنند، برای یک کلانشهر از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ به  همین جهت شما در شهر تهران فضاهای عمومی مناسب و بیش از دو هزار و پانصد پارک را  ایجاد کرده اید و در تمامی پارک ها نیز فضاهایی برای ورزش، استراحت و خدمات رسانی به افراد وجود دارد؛ همچنانکه ما در بلگراد نیز به دنبال تبدیل مرکز شهر به مرکز پیاده روی و استراحت شهروندان هستیم.
وی با اشاره به بازدید خود از خطوط متروی پایتخت، به توسعه مترو در سال های اخیر اشاره کرد و عنوان داشت: نکته جالب توجه آن است که همه پیشرفت ها به دست خود شما اتفاق افتاده است. این موضوع که ایرانیان با هوش و استعداد خود همه زیرساخت های مورد نیازشان را می سازند، من را تحت تاثیر قرار داده است.
شهردار بلگراد عنوان داشت: شهرداری تهران در قسمت های مختلف در حال فعالیت است و همه این موارد در شرایطی اتفاق می افتد که شما روحیه انسان دوستانه را در شهر برقرار کرده اید.
شهردار بلگراد ضمن ابراز تمایل برای استفاده از تجریبات شهر تهران در حوزه های مختلف، عنوان داشت: بلگراد یکی از شهرهای قدیمی اروپا  است که هنوز از مترو برخوردار نیست. به همین جهت خوشحال خواهیم شد تا از تجریبات تهران در مدیریت ترافیک و همچنین ساخت خطوط مترو استفاده کنیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری تهران

در سال‌ 73 و در راستای‌ تحقق‌ بیشتر اهداف‌ بازرگانی‌ و برآوردن‌ نیازهای‌ انفورماتیکی‌ شهرداری‌ با تغییر مدیریت‌ سازمان‌ تحولات‌ اساسی‌ در نحوه‌ اداره‌ سازمان‌ و نگرش‌ مدیریت‌ به‌ مسائل‌ انفورماتیکی‌ شهرداری‌ پدید آمد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه